Servo - få den til at fungere i en 1:1 bil {{forumTopicSubject}}
Hej jeg står med et lille sjovt projekt - Skal få en servo til at køre på 12v i en personbil..
Den skal derfor ikke styres med en Fjernbetjening - kun en enkelt tryk knap - hvordan skal jeg koble den til så den står i udgangs position (i midten) som standard og hvordan skal det gøre når den skal give fuldt udslag?
Har tænkt på noget med nogle modstande som dem man bruger til dioder..
På en servo går der jo 3 ledninger fra ikke sandt?
På den ene "plus" havde jeg forstillet mig at der skulle sidde en gav strøm nok til at den blev i udgangs position og på den anden "plus" skulle der være en der gav nok strøm til fuldt styre udslag... men hvordan sørger jeg for at strøm styrken fra bilens net er konstant så den ikke svinger?
Ret mig ENDELIG hvis jeg er helt galt på den
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.217
Mig bekendt er der ikke 2 plus ledninger men Plus, Minus og signal.
//Dan
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.336
Det leteste vil være at du bruger en servo tester, de styrer servo positionen med en dreje knap ( de er ret billige ).
apr 2008
Følgere: 2 RC-enheder: 8 Emner: 9 Svar: 82
Det som kan få bil batteriet til at svinge er hvis du tænder for nogle forbrugere som tager meget strøm, såsom blæser og el bagrude og forlygter osv.
Hvis du bare bruger batteriet til radio vil jeg mene det er uden svingerne, konstant indtil der ikke er mere strøm..
Det er min mening. Om det er korrekt, tjaaa
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Sjovt du siger det... Min turbotimer i bilen har indbygget Voltmeter. Og det samme har min motorstyring. De måler begge op til 14 volt. Lige præcis fordi jeg har en generator som smider op til 14V afsted.
Og tænder jeg bagrudevisker, skruer op for radioen, så daler det kortvarigt ned til 12.6V. Men den ryger hurtigt op på ca. 13.2 kort efter.
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.336
Lidt læsestof hvordan man styrer en servo
http://www.horrorseek.com/home/halloween/wolfstone/Motors/svoint_RCServos.html
Min eget fosøg med at bruge en micro At89c2051
http://www.rcgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=14296
apr 2008
Følgere: 2 RC-enheder: 8 Emner: 9 Svar: 82
Så det da vist ikke en gammel skoda
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Det er en Nissan 200SX. Så den har da en del ligheder med en skoda