{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tun udstdning
  • #1   6. mar 2012 Hej
    Jeg tror desværre ikke du får noget svar, har lagt et emne magen til, men desværre ingen svar!!
    Så er spørgsmålet om ingen ved det, eller har erfaringen, eller det er fordi vi ikke er "inde" i varmen ??
    Mvh
    Dennis B Hansen

• #2   6. mar 2012 Mig bekendt er i ikke i bad standing ;-))

Og havde jeg vidst noget som jeg kunne øse ud af, havde jeg gjort det.

MEN i kunne jo prøve at sende Niels (nitromekanikkeren) en venlig mail. For der får i et svar som i kan bruge.

Eller anskaf jer nogle biler i voksen str og jeg skal gi jer udstødnings råd smiley

// Brian

• #3   7. mar 2012 Hejsa,
    Det hænger sammen med at der jo er mange spørgsmål herinde - og skulle man svare på dem alle, ville der jo ikke være tid til andet.
    Sådan en .15 motor har næsten den effekt den KAN have. Selvfølgelig kan man godt få den til at trække et par tusinde rpm mere og få den til at gå lidt renere - men det kan ikke betale sig.
    En ganske almindelig blueprinting af udstødningen er som regel det der giver mest. Og sørg så for at den er optmalt justeret.
    En .18 motor er en bedre løsning - giver også noget mere moment. GO laver endda en .20 motor med sideudstødning. Om din bil / trækaksler / diffs osv. kan holde til det større moment, er en hel anden snak.
    Tun udstødning til en nitromotor giver først mening når vi snakker deciderede race motorer, hvor man kan bruge udstødningen til at justere moment og rpm kurven.
    Man får jo heller ikke mere effekt ud af en Corsa 1.0 ved at montere en udstødning fra en 454 Chevy ( bare metaforisk gas ).
    Og tak for de pæne ord !!
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe

• #4   7. mar 2012 Og Lic2 - grunden til at du ikke får svar, er at kun medlemmer af en eller anden Old boys gruppe kan svare...så den er du selv ude om.
    Desuden er dit spørgsmål ret rodet...du HAR købt en 2045 RB potte - mangler du så bare en manifold til den potte - eller hvad ?.
    Til en truggy bør du vælge en rimelig lang manifold for at få bedst moment / bundtræk. SH har da et rimeligt udvalg i udstødning også - så find evt en manifold hos SH til den 2045 potte - så er du da fint kørende.
    Sådan en 4,5 ccm SH er ikke specielt kræsen med, hvad den kører med af udstødning. Men igen - som hovedregel: lang manifold = max moment, kort manifold = max rpm.
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe

• #5   7. mar 2012 tusind tak for svaret.
    men mit emne er altså oprettet 2 steder, i alm teknik forum OG i old boys forum smiley
    svaret er MEGET brugbart, vil gå efter en laaaang manifold, men grundet de manglende svar, fandt jeg en RB one in-line 2045 til salg herinde, måtte jo forsøge et eller andet smiley
    har kig på den der thg2 og med laaang manifold, det må blive næste indkøb
    men takker for svaret Vangsøe

Kommentér på:
tun udstdning

Annonce