589 visninger
|
Oprettet:
tun udstdning {{forumTopicSubject}}
hej rc galleri jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere effekt ud af min kyosho gxr.15 moter hvilken udstødning ville være god til den motor bilen er en fw05
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 15 Svar: 63
Jeg tror desværre ikke du får noget svar, har lagt et emne magen til, men desværre ingen svar!!
Så er spørgsmålet om ingen ved det, eller har erfaringen, eller det er fordi vi ikke er "inde" i varmen ??
Mvh
Dennis B Hansen
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Og havde jeg vidst noget som jeg kunne øse ud af, havde jeg gjort det.
MEN i kunne jo prøve at sende Niels (nitromekanikkeren) en venlig mail. For der får i et svar som i kan bruge.
Eller anskaf jer nogle biler i voksen str og jeg skal gi jer udstødnings råd
// Brian
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Det hænger sammen med at der jo er mange spørgsmål herinde - og skulle man svare på dem alle, ville der jo ikke være tid til andet.
Sådan en .15 motor har næsten den effekt den KAN have. Selvfølgelig kan man godt få den til at trække et par tusinde rpm mere og få den til at gå lidt renere - men det kan ikke betale sig.
En ganske almindelig blueprinting af udstødningen er som regel det der giver mest. Og sørg så for at den er optmalt justeret.
En .18 motor er en bedre løsning - giver også noget mere moment. GO laver endda en .20 motor med sideudstødning. Om din bil / trækaksler / diffs osv. kan holde til det større moment, er en hel anden snak.
Tun udstødning til en nitromotor giver først mening når vi snakker deciderede race motorer, hvor man kan bruge udstødningen til at justere moment og rpm kurven.
Man får jo heller ikke mere effekt ud af en Corsa 1.0 ved at montere en udstødning fra en 454 Chevy ( bare metaforisk gas ).
Og tak for de pæne ord !!
Med venlig hilsen
Niels Nitromekanikeren Vangsøe
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Desuden er dit spørgsmål ret rodet...du HAR købt en 2045 RB potte - mangler du så bare en manifold til den potte - eller hvad ?.
Til en truggy bør du vælge en rimelig lang manifold for at få bedst moment / bundtræk. SH har da et rimeligt udvalg i udstødning også - så find evt en manifold hos SH til den 2045 potte - så er du da fint kørende.
Sådan en 4,5 ccm SH er ikke specielt kræsen med, hvad den kører med af udstødning. Men igen - som hovedregel: lang manifold = max moment, kort manifold = max rpm.
Med venlig hilsen
Niels Nitromekanikeren Vangsøe
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 15 Svar: 63
men mit emne er altså oprettet 2 steder, i alm teknik forum OG i old boys forum
svaret er MEGET brugbart, vil gå efter en laaaang manifold, men grundet de manglende svar, fandt jeg en RB one in-line 2045 til salg herinde, måtte jo forsøge et eller andet
har kig på den der thg2 og med laaang manifold, det må blive næste indkøb
men takker for svaret Vangsøe
tun udstdning