{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Hvilken motor/esc til Savage XS SS Kit?? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal købe en Savage XS, og overvejer om det skal være Savage XS SS Kit uden el. Da man får lidt bedre dele med og jeg aligevel vil smide standard servo og modtager ud og smide noget af mit ejet i.

Jeg har også læst lidt at standard esc'en ikke var så god i den. Noget med den ikke var så glad for 3S...

Nu kommer mit spørgsmål. Hvilken Motor og esc skal man købe hvis det skal være mindst lige så godt som det der sidder i standard modellen. Og det må også gerne være bedre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motor/esc til Savage XS SS Kit??
  • #1   11. mar 2012 stock ESC er bare endnu et af castle creations vidundere der ikke virker efter deres påstande, og det bliver ikke bedre af at folk ikke fatter bilen skal geares om for at håndtere 3s offroad....
    Min hakker og bralre og håndtere ikke monteren ordentlig selvom den er gearet så lavt som muligt og køre med 2s lipo der let smider 200+ amp. kort sagt, den sutter maks uanset om den futter af eller ej.

    Køb SS Kittet, og smid en 4 polet 540 SC motor i den, Tekin pro4 er et rigtigt godt valg i den dyre ende, lidt billigere så er HW netop ved at komme ud med en 4 polet motor i deres SC Pro comboer..
    Servo lyder det somom du har styr på hvad du vil have, hvis du mangler et billigt alternativ, så tag et kig på PS10XT ved morfars, faktisk en ret imponerende servo prisen taget i betragtning.

    Jeg er ret så irriteret over at Kittet først er kommet ud nu, var det kommet sammen med RTR modellen havde jeg uden den mindste tvivl købt den som kit.


  • #2   11. mar 2012 Endnu en bekræftelse at jeg ikke skal købe den normale savage xs med jeg skal købe SS kittet smiley

    Lige det med motore og esc'er, det er jeg ikke så meget inde i. Men jeg går ud fra motoren skal være onkring 4000kv som standardt motoren er i savage xs.

    Kan du ikke prøve at smide et link til motor/esc som kan klare 3S lipo og køre 100km/t og lave stående backflips lige som den normale savage xs kan. Pris havde jeg håbet at kunne holde på omkring 1500kr for motor og esc.

    Anlæg bliver mit spektrum som jeg bruger til min savage nitro og flux hp.

    Servo bliver en af disse 2 som jeg har bestilt nogle af.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14834
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16271


  • #3   11. mar 2012 bedste bud til fornuftige penge er denne
    http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=272
    C comboen. motoren er helt ny, og dermed os relativt utestet. EScen er efterhånden gennemtestet og udgør kun sjældent et problem.
    motoren er dog kun 2s.

    Da sættet er helt nyt er Ebay bedste bud, har set det til 1100 i hong kong. men det forsvinder ret hurtigt hver gang nogen får det på lager.

    Pro4 må du selv ud at søge efter, det er en Tekin motor, men den koster næsten 1500 i sig selv.

    Derudover er der kun relativt ukendte 4pole motore rundt omkring på markedet der passer i bilen. Hobbyking har nogle, leopard laver nogle, og sikkert flere jeg ikke kender til.
    Problemet er lidt at bilen er tung, og har store hjul, modstanden i den er større end den er i 1/10 sc biler med 4x4. det stiller store krav til motoren hvis den skal køre kølig og stadig være vild. Lige PT er det svært at henvise til en billig løsning, specielt eftersom 4polede 540 motore først nu på det seneste er dukket op.


  • #4   11. mar 2012 Jeg tror ikk 2s er nok til at få den lige så vildt som standard xs'eren er (med 3s).

    Så det skal være noget der kan klare 3s.

    Pro4 er det kun 3300kv motoren der kan klare 3s.
    Redline PRO4 4600 TT2500 1Y 2S 4600 18.5mm
    Redline PRO4 4000 TT2501 2D 2S 4000 18.5mm
    Redline PRO4 3300 TT2502 2.5D 2S-3S 3300 18.5mm

    Men hvor stor er forskellen på en 4000kv motor og en 3300kv motor?


  • #5   12. mar 2012 Trackstar 2560kv motoren ? kan den være der ?
    Den har 6 poler.
    ellers find en tenshock motor der kan være der med 6poler.

    2poler ok motor
    4poler nice
    6poler hell yeah
    8 poler Bitch please!

    Tass kommer med nogle rigtig fine svar, og eftersom han har bilen selv og kan bruge hovedet, må han være eksperten. Jeg ved ikke hvor stor en motor man kan smide i, men jeg vil altid smide en motor med lavere kv i for netop at få power uden nedsmeltning.


  • #6   12. mar 2012 desværre er der ikke plads til mere end en 540 motor (ca. 55mm uden at jeg har målt efter)

    hvis det er 3s som primær strømkilde tror jeg 3300kv ville være det bedste valg i længden.
    Det kan sagtens være der er et godt alternativ derude til billigere penge, jeg har bare ikke rodet nok i den motorstørrelse til at kunne nævne noget brugbart.

    Du skal bare huske på at det trods dens lile nuttede størrelse stadigt er en knap 2,2 kg bil uden batteri med større hjul end sc bilerne har. Deraf os kravet til en noget stærkere motor end mange tror.
    Jeg nævner den dyre tekin motor forbi jeg gennem erfarne hobbyvenner kan garantere for at den rykker bilen rundt på samme måde som dens storebror.
    selv har jeg tænkt mig at teste hobywing sættet når det først rigtigt rammer markedet.

    forresten, de film HPI selv har lagt ud, er på 2s (hvor motor og ESC spiller ordentligt sammen)... dvs med en ordentlig motor er 2s rigeligt, tro mig smiley
    3s er kun tiltænkt hjernedød kørsel og speedruns. Hvis det er der dine planer liger, så er det sq fit med mig. personligt har jeg nok i 2s til sådan en lile bil.


  • #7   12. mar 2012 stavefejl koster i øvrigt ikke ekstra smiley

  • #8   12. mar 2012 Det er ikke nemt når man ikke har skide meget forstand på motore/esc smiley

    Jeg er nok den der kan lide hjernedød kørsel smiley Og hvis man kan få et system der kan køre på 3s, så skal jeg have det bare fordi man kan.

    Men det lyder til man skal gå efter så mange poler som muligt, og det ser ud til 6poler er det største i den motor størrelse.

    Trackstar 2560kv ser ud til at være for stor.

    Af tenshock motor ser det ud til det "kun" er denne der passer
    (link fjernet)

    Men de skriver ikke hvor mange celler den kan køre med?

    Tass ™, du ved ikke om der er plads til en motor der er 38mm i dia vel?



  • #9   12. mar 2012 Og er der en tommelfinger regl om hvor meget topfart man mister ved at gå ned i kv?

    Tænker på standard savage xs 4000kv motor vs. den tenshock motor...

    Den må helst ikke blive sløvere eller langsomere end standard savage xs motor, for jeg skulle gerne kunne følge med min ven smiley


  • #10   12. mar 2012 den originale er som bekendt 36mm diameter, og der er kun lige med nød og næppe plads til de bagerste motorskruer. men det er med en lavere gearing end stock. jeg tør ikke sige om den kan være der eller ej, men hvis jeg skal gætte så bliver det et våget ja på stock gearing eller højere. men giv ikke mig skylden hvis den ikke kan være der smiley

    At gå ned i KV behøvs bestemt ikke betyde at du mister fart. en 3300 kv pro4 motor æder den originale 1410 til morgenmad.. den tenshock motor du linker til er jeg bange for er for stor. den originale har jeg lige målt til 55mm, og der er maks 2mm til bagerste kant af chassiet.


  • #11   12. mar 2012 Når ja, det handler også om motoren kan flyttes når der skiftes gearing.
    Den du giver et våget ja på, er det 38mm'eren?

    For den jeg linker til er 36mm og 51,5mm lang, så den burte vel fint kunne være der?

    Jeg troede at hvis man gik ned i kv så ville man også miste lidt topfart...


  • #12   12. mar 2012 det var til 38 mm diameter ja, og jeg tog fejl, jeg ved ikke lige helt hvordan jeg fik læst mig til at den anden var 60mm lang... må være lidt småtræt. 36x51,5 kan sagtens være der ja.

    hvis du indenfor samme motorserie og størrelse går ned i kv, havner du teoretisk på den samme hastighed, da du får en smule mere moment og derfor kan geare en smule højere. Men du kan selvfølgelig ikke sammenligne en 5000kv motor med en 2000 kv motor. Det er lidt et fintfølsomt emne da det kommer meget an på de enkelte motore. Men højere KV behøver bestemt ikke betyde mere topfart.


  • #13   12. mar 2012 Okey. Det er sku skønt at blive lidt klogere en gang i mellem smiley
    Sætter pris på din/jeres hjælp.

    Jeg går ud fra at en tenshock 6polet vil være kraftigere end en Pro4?

    Men ved i hvordan jeg finder ud af om tenshock motoren kan æde 3s lipo? 2s lipo er nok bedre, men vil godt have muligheden for at kunne smide 3s i en gang i imellem smiley

    Jeg går ud fra tallet foran U/Min er kv tallet på de tenshock motore. Hvilken af dem bør jeg gå efter? noget 3000 eller 3450?


  • #14   12. mar 2012 tenshock motorene har jeg ikke erfaringer med. men som 6 polet skulle der gerne var rigeligt med saft i den. og så er det nok lidt hip som hap hvilken du vælger af de 2. 3450kv er nok lidt lettere at geare frem for 3000 kv da der er faste gearings punkter, og ikke et slide mount til motoren..

    Hvis data på den motor passer er det minimum en 3s motor. hvis den kun kan klare 2s ville den trække langt over 200 amp i spidsbelastning. så det er nok nærmere en 4 s motor. Men det er bare et bud ud fra data.


  • #15   13. mar 2012 Kan du finde en lukket version motor vil det være at foretrække fremfor den motor du har kig på. Ellers skal du være efter den med at blæse den ren for snavs og rense lejer osv jævnligt smiley
    Men Tenshock sparker max røv smiley
    Jeg har selv lidt crazy planer med sådan 2 motorer og en bil esc der napper 10celler lipo smiley


  • #16   13. mar 2012 Når ja, så duer den motor nok ikke aligevel.

    Så er det sku svært at finde en god motor der kan tage 3s lipo og som er "lukket" smiley (Ud over pro4)


  • #17   13. mar 2012 Vent til du har kittet hjemme og kan måle max mål hvad der er plads til.
    så kan du vælge en leopard/tenshcok/castle/tekin motor der er lukket med 4 poler i så stor en størrelse som muligt.
    Ved at leopard laver en masse mystiske str hvor diameter er stor men længden kort.


  • #18   13. mar 2012 Ja det har du nok ret i.

    Men det bliver nok Pro4 motor på 3300kv og RX8 regulator hvis det er til at få fat i. Det er godt nok også en dyr løsning, men det lyder til at fungere rigtig godt her.
    http://forums.thetoyz.com/index.php?showtopic=48519&st=0

    Og ellers skulle det være denne motor (Regulator ved jeg ikke) hvis den kan være der
    http://tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSCZ2230_1


  • #19   13. mar 2012 Viper motoren/tenshocken ser rigtig nice ud. og lav vægt smiley
    Du kan altid nappe en hk 100A esc. den er testet i sne og regn uden at brokke sig og tager op til 4celler (5celler med lav gearing)
    så bliver det heller ikke så hårdt for penge pungen med en billig esc smiley


  • #20   13. mar 2012 Hvilken esc snakker du om? Kan se der er 2 på 100A...
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17233__HobbyKing_100A_Sensored_Sensorless_Car_ESC_1_10_.html

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_version_.html

    Burte man ikke gå efter en 150A esc? De koster jo nogenlunde det samme derinde...



  • #21   13. mar 2012 Eller hvad med denne.
    (link fjernet)

    Så kan jeg købe motor og esc. samme sted (Hvis motoren passer) og holde mig til omkring de 1500kr.


  • #22   13. mar 2012 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8993__Hobby_King_Brushless_Car_ESC_100A_w_Reverse_Upgrade_version_.html
    Det er denne her. jeg synes det er overkill med større esc i den "lille" bil
    Til sammenligning bruger jeg samme esc i revo 1:10 og nanda bdr shortcourse samt buggy 1:8 og det er lige gyldigt med hvad str motor smiley


  • #23   13. mar 2012 Men xerun esc har jeg kun hørt positivt om, så hvis du vil handle det hele samme sted er det jo bare at nappe den smiley

  • #24   13. mar 2012 Xerun ESCen er umidelbart den jeg har allerstørst tillid til på hele markedet, kun overgået af den gamle hobbywing ezrun 150a sd der med lethed smider en 13kg baja rundt med 70 km/t uden at komme i nærheden af at være varm smiley

    Men den er lidt overkill i den lille savage (xerun) medmindre du regner med senere hen at få en større bil du kan bruge den i.


  • #25   13. mar 2012 Fedt at sådan en billig esc kan bruges, det troede jeg ikke smiley
    Bare syndt den er udsolgt smiley

    Og ja det lyder som om den xerun måske er lidt overkill, men hvis det bliver en tenshock motor så bliver det nok også "bare" xerun regulatoren da det er nemmere at bestille samme sted smiley


  • #26   14. mar 2012 Nu er xs ss kittet bestilt fra towerhobbies som var det eneste sted jeg kunne finde det på lager. Godt nok var portoen lidt dyr plus der kommer told og moms.

    Her i danmark ville de først få den hjem om 1-2måneder smiley
    Og pris kunne de ikke sige.



  • #27   14. mar 2012 Tja hvis man vil have det sjovt koster det smiley
    bliver spændene at se hvad du får ud af den smiley


  • #28   15. mar 2012 Ja det har du helt ret i smiley

    Og jeg vender nok tilbage om et par uger når bilen er modtaget og jeg skal finde den endelige motor.

    Men mange tak for hjælpen endtil videre smiley


  • #29   18. mar 2012 Fik kigget lidt på min kammerats xs'er for at se hvad der kan være i af motor. Og der kan (desværre) ikke være en 60mm lang motor. Men den må godt være 38mm i dia da der er plads at give af rundt om.

    Så det bliver nok denne motor.
    (link fjernet)

    Men Kristian L: Har du rodet med de motore og ved hvilken mål skrue hullerne har? Mere om de passer i bilen... Den tegning de har på hjemmesiden kan man jo ikke aflæse nogle mål da det er så småt.


  • #30   18. mar 2012 Er helt sikker på at det er std 540 skruehuller smiley
    mine store tenshocks har det samme


  • #31   18. mar 2012 har de her (link fjernet)

  • #32   18. mar 2012 Super smiley

    Så kan jeg jo godt bestille.


  • #33   23. maj 2012 Hej igen. Jeg vil lige høre om i kan hjælpe lidt igen.

    Min ven har købt en std. savage xs flux, og der gik ikke lang tid før esc'en lavede små hak (satte ud i et split sekund) når man skulle sætte igang og også når man kørte.

    Derfor prøvede jeg at købe den billige 100amp esc fra hobbyking (Som endelig er kommet på lager) for at se om det ville virke. Men nu køre den endnu værre...

    Den laver små hak, den sætter helt ud i et par sekunder så intet virker (heller ikke servo), den sætter ud så kun servo virker. Og nogle gange sætter den helt ud så jeg skal hen og slukke og tænde bilen for jeg kan køre igen, når den laver det nummer så lyser både den røde og grønne diode på esc'en.

    Batteriet der bliver brugt er dette, og det er helt frisk opladet og det virker fint i min flux xs.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14471

    Temperaturen blev cirka 40grader på esc'en målt uden på den. Og 55grader på motoren. og det er på cirka 3mins kørsel frem og tilbage i haven.

    Any help? :-S


  • #34   23. maj 2012 Hey. Tjek motor stik ud. Lyder som en dårlig lodning i en forbindelse hvis altså esc er sat op..
    Går udfra at esc er sat op efter manual og kalibreret og det hele ?
    Hvis esc er sat op, så prøv at give den et hak opad i timing.

    mvh k


  • #35   23. maj 2012 start Kristian's råd.

    efterfølgende opgradere du firmware i SCT ESCen, der er kommet en ny (1.33 så vidt jeg husker) der påståes at eliminere mange af de foregående problemer der inkludere det du nævner.

    Derudover har du selvfølgelig sørget for han har gearet den ned osv ikke?? 3s på den bil er KUN til speedruns på stock gearing og elektronik.

    god arbejdslyst, håber det hjælper til at finde og løse problemet.


  • #36   23. maj 2012 Det eneste jeg har sat op er kalibrering af gassen, altså fuld, neutral og bak.

    Tjekkede lodningerne da jeg sat esc'en i, og de ser ganske fine ud. Og har lige dobbel tjekket dem.

    Den er gearet ned smiley

    Jeg prøver lige at give den et hak op i timing, og hvis det ikke hjælper hvor finder jeg så den opdatering og hvordan får jeg den ned på? :-S


  • #37   23. maj 2012 Jeg prøvede at sætte advance timing et hak op, og nu køre den meget bedre.

    Den lavede kun et flip hvor den gav 1sek mere gas da jeg havde sluppet gassen, det resulterede i at den endte over i hækken.

    Og så døde den 2 gange hvor jeg kun kunne styre servo, og efter 30-60sek så kunne jeg køre igen.

    Første gang den døde var esc, 45grader og motor 60grader.

    Anden gang den døde var esc 55grader og motor 85grader.

    Man skulle tro det var overheat protection på printet på esc'en som slår ind. Den kan vel godt komme op på 100grader på selve printet... Jeg kan jo kun måle uden på den.

    Men vil det betyde at esc'en er for lille så? smiley


  • #38   23. maj 2012 ESCen er nok i underkanten til bilen ja (den originale...)

    opdateringen kræver at du har castle link, endten i form af program kort eller USB link, så kan du opdatere den via PC.
    Og det er castle creation ESCen jeg omtaler, bare så vi ikke snakker forbi hinanden smiley


  • #39   23. maj 2012 Sindsygt alligevel hvis en hk100A car esc er for lille til bilen..
    Virker også som en tung lille satan med et stort 3cells 5000mah hehe.
    Prøv at geare bilen endnu længere ned.


  • #40   23. maj 2012 tørvaegten ligger på 2kg ca, så kommer batt oveni. så ja, det er en lille buttet satan hehe

    Men ville nu mene at HK100a burde være tilstrækkelig, den har dog netop et flik med at hakke mm. hvis den har været varm (skete for mig)

    Men prøv at opdatere den originale ESC og se hvad der sker, ved ikke lige helt hvornår jeg selv får tiden til at teste igen smiley


  • #41   23. maj 2012 Minder faktisk også om et flip en jeg havde solgt en kombo til havde. Han kom forbi med bilen, og så fandt jeg ud af at det var caps den var gal med. loddede dem fast igen og så kørte bilen som den skulle.

  • #42   23. maj 2012 Han/jeg har desværre ikke noget kort eller kabel til castle creation esc'en. Så den kan jeg desværre ikke opdatere smiley

    Jeg fik prøvet igen her til aften på en større græsplane.

    Først prøvede jeg med 2s 5200mah lipo, og der kørte den fint bortset fra at når man kørte med kvart gas så hakkede den en lille bitte smule...

    Og med 3s 5000mah der hakkede den også lidt ved kvart gas. Og til sidst blev den alt for varm.

    Så endten må jeg prøve med en mindre gearing eller få en større esc der kan klare det.


  • #43   24. maj 2012 Så må næste skridt være trackstar 150A eller en af de andre 150A esc's

Kommentér på:
Hvilken motor/esc til Savage XS SS Kit??

Annonce