Rotstarter på Revo 3.3 {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaring med det? Og generelt med rotostartere?
Jeg har brændt min EZ startmotor af, og har generelt ikke været helt tilfreds med denne. Det kan være at mit batteri er for lille (2200 mAh) eller at den ikke er instillet korrekt...eller en hel tredje ting Faktum er at den er brændt af, fordi den altid har været meget lang tid om at få liv i bilen.
Nu vil jeg så prøve noget nyt...rotostart. Så kan jeg sætte skrumaskinen på, og på den måde er der (forhåbentligt) ikke noget der brænder af.
Jeg påtænker at skifte min bagplade på 3.3 motoren med en bagplade fra 2.5 motoren:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDGC7&P=7
Herefter monterer jeg OFNA rotostarter:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKPU4&P=7
Men er der nogen herinde der har gjort øvelsen, og hvordan er resultatet blevet?
Eller eventuelt alternative måder at få rotostarter på en Revo?
Mvh. Nicolai
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
nov 2009
Følger: 9 Følgere: 6 RC-enheder: 6 Emner: 15 Svar: 99
Mine traxxas biler starter altid iden for 2 min. Så det i øvrigt aldrig en god ide, at presse EZ motoren ved at lade den køre i mere end 3-4 sec af gangen.
Om vinteren så varmer jeg ALTID 3,3 motoren op med en hårdtørrer. Så starter den på under 2 min.
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
Tom: Jeg mener ikke der er nogle leaks. Jeg er ret sikker på at jeg ville kunne høre det.
Når jeg skal starte bilen, plejer jeg at "starte" med en finger for udstødningen til der er nitro helt henne ved motoren. Og så bruger jeg generelt standard indstillinger på nålene. Der følger jeg manualen fra Traxxas. Når (eller hvis!) jeg fik liv i den, kunne jeg justere den efter forholdene når den var varm.
Jeg har også købt Nitrobogen, som har været en rigtig god hjælp.
Men hvilke gløderør er gode? Jeg har købt Traxxas standard og Heavy Duty. Så skifter jeg alt afhængig af sæson.
Jeg tror der er liv i "tændledningen"!? Begge lamper lyser på EZ, når jeg holder den på. Men prøver måske at smutte forbi Morfars efter en glødestarter og prøver med den.
....altså når jeg har fået en ny EZ motor...
Rotstarter på Revo 3.3