{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Nitro, eksperthjælp søges! .16 motor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lidt problemer med min nye kineser ( se den i min profil ) den er med en VX16 ( cxp 16 ) motor. Jeg købte den af en mand i går som kun havde haft den startet i tomgang for et par år siden, da jeg købte den sad motoren faktisk fast, og jeg regnede egentlig med at jeg skulle lede efter en ny motor til bilen, men alligevel fik jeg den løsnet da jeg kom hjem.. det viste sig at den ikke var rustet fast, men nærmere var klistret fast i gammel indtørret olie fra brændstoffet. Jeg kan sagtens starte den, og den kan gå i flere minutter har efterhånden gået 2-3 tanke i tomgang så jeg skulle jo også kunne begynde at give mere gas og justere den ind - går ikke så vildt højt op i det med denne motor.. Men hvis jeg bare kører lidt rundt herhjemme i haven, hvor den aldrig kommer op og ringe ud i omdrejninger er der ingen problemer - men løfter jeg bilen og giver fuld gas så den skifter gear og det hele, så går den straks ud når den skal gå i tomgang.. problemet er bare lige meget hvor meget jeg skruer på HSN, så ændrer det intet på hvor mange omdrejninger den tar' - jeg har renset karburator og haft motoren skidlt helt ad og tætnet alle pakninger osv med flydende pakning.. Jeg mistænker den stadig for at tage falsk luft, for hvis jeg justerer den ind så den ikke går ud efter den har fået fuld gas i et par sekunder så pisker den rundt i tomgang når jeg bare kører stille rundt.. Er disse små motorer vildt vanskelige at indstille i fht. .21eller større ?

kompressionen er ok.

gløderør er et OS LC3

16% LRP brændstof ( nyt )

Gode råd, ideér eller voodoo søges ? .-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro, eksperthjælp søges! .16 motor
  • #1   26. apr 2012 Har du også justeret LSN?
    Prøv evt med et helt nyt gløderør, kan gøre underværker.
    Til sidst, har du tjekket nitromekanikeren.dk? En rigtig god guide.


  • #2   26. apr 2012 Ja, jeg har justeret frem og tilbage på LSN, der kan jeg godt få motoren til at reagere.. Har også læst hele niels's hjemmeside smiley

  • #3   27. apr 2012 Hej,
    Og du har fabriksindstillingerne til motoren ?
    Jeg tror det er krumtaplejet bag svinghjulet den er gal med. De tørrer ud ( til trods for at de er soaket i olie ) og tager derfor luft ind. Prøv evt.lige at tage svinghjulet af og se om der kommer noget snask ud der.
    De små kinesere er også ret følsomme overfor om udstødningen er tæt - specielt pakningen ved manifolden - men også tankdækselpakning / fjeder. De er som regel ikke specielt følsomme overfor ændringer i justeringen, men skal stå ret højt i tomgang - sådan lige før at koblingen tager fat - for ikke at gå ud efter WOT.
    Og du kører med FRISK 16 el. 16 % nitro med korrekt shimining / kompressionsforhold ?
    go fornøjelse
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe



  • #4   27. apr 2012 Hej Niels

    Jeg har også selv lejet mistænkt, for når motoren er kold - går den nogenlunde ordentligt, når den så bliver varm kan jeg indstille den så den går fornuftigt i tomgang, tar gas osv.. men lader jeg den stå i tomgang, så begynder den pludselig at tage mange omdrejninger, samt hvis den har fået fuld gas så går den ud bagefter, selvom tomgangen er ret høj.. ligeledes kan jeg høre den står og "klukker" at der er en utæthed når den lige er stoppet i varm tilstand.. Kan det ikke også være pga. falsk luft ved et leje at HSN absolut ingen indvirkning har, der sker bare ingen forskel når der skrues frem og tilbage på den.. hmm... har renset dysen flere gange, den er helt fin og ren!

    Har du lejer til disse små banditter i din webshop ?


  • #5   27. apr 2012 ...Og ja, har læst mig frem til på nettet at det er 3-3,5 ud på hsn, og 2-2,5 ud på lsn - lige lidt virker det smiley

  • #6   27. apr 2012 Hej,
    Nej - jeg har ikke lejer til de legetøjsmotorer..prøv RC Models eller Happysale.
    mvh
    Niels


  • #7   27. apr 2012 He he... bare i orden - og ja, det er sgu noget værre skrammel.. men jeg gav 200,- for hele skidtet.. hva kan man forvente smiley

Kommentér på:
Nitro, eksperthjælp søges! .16 motor

Annonce