{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Imax b6 lader: "input vol err" {{forumTopicSubject}}

Hej rcg,

Ny lader: imax b6 og lipo batteri fra hobby King på 5000 mah, 7,4v. Hver gang jeg prøver at lade får jeg fejlen "input vol err" manual siger fejlen betyder at jeg har valgt forkert "voltage of battery pack", men den er altså indstillet rigtigt.

Der er et hav af tråde hvis man googler det, men ingen kommer med en løsning. Har I nogle tips til hvordan jeg løser problemet?

Jeg har:
- prøvet en anden strømforsyning, ingen forskel
- lade lipo balanceret OG ikke balanceret, samme fejl begge gange
- lade NiMh. Virker fint
- afladeprogrammet til lipo, virker også fint

What to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Imax b6 lader: "input vol err"
  • #1   6. maj 2012 3,84 på den ene celle og 3, 83 på den anden...

• #2   6. maj 2012 Input fejl, så får den ikke strøm nok, minimum 5A gerne mere.

• #3   6. maj 2012 Kender ikke lige mærket, men den lever op til kravene for laderen. Har også haft laderen på et 12. Volts bilbatteri med krokodillenæb der fulgte til laderen. Men samme fejl...

Jeg har prøvet med en strømforsyning der kke har høj nok spænding, men der melder laderen fejl som det første. Så jeg tror den jeg bruger nu er ok.

Men hvad var dine tanker?

• #4   6. maj 2012 John: manualet til laderen skriver jo ret tydeligt hvad fejlkoden betyder - se oprindelige indlæg. Og jeg har også selv tænkt der var stromforsyningen, derfor prøvede jeg den på et bilbatteri, men her får jeg samme fejl...

• #5   6. maj 2012 Strømforsyninggen er på 0,8A

• #6   6. maj 2012 jeg har oplevet flere nye B6 ladere lave dette nummer.

Prøv at sætte den ned til omkring 3A så burde den kunne lade.

Jeg har en liggende som jeg skulle kigge på for en kammerat og den er den helt underlig, pludselig går den ud, skriver mærkelige tegn i displayet. Om det er en dårlig sending der er kommet til landet eller om det bare er en for billig lader ved jeg ikke.

//Dan

• #7   6. maj 2012 Smiley: ja, ifølge mærket på den

• #8   6. maj 2012 Nej, jeg tåger smiley 2a er output - 12v

• #9   6. maj 2012 Hmm, ok det må jeg finde så.

Men hvorfor får jeg samme fejl på et bilbatteri?

Og hvorfor skriver manualet, at fejlen betyder noget helt andet?

• #10   6. maj 2012 Dan: den er i hvert fald billig :). Og jeg synes der er forbløffende mange hits på netop samme fejl som jeg oplever...

• #11   6. maj 2012 Smiley: finder jeg lige ud af smiley

• #12   6. maj 2012 Nu virker den sgu. Jeg satte den ned fra 5 til 3a og så begyndte den at lade. Jeg tror ikke helt jeg forstå den lader :). Er der nogen der bare kort at forklare hvad den gør? Skal jeg selv slå den fra, eller stopper den selv når batteriet er færdigt. Og tæller den hvor mange A den har pumpet i batteriet eller har den et target for V som den stopper ved?

• #13   6. maj 2012 Hele, nej det kan du egentlig have ret i. Men den kører nu, indstillet til 3a , med en 2a forsyning smiley

Hvornår stopper den, ved xx V?

• #14   6. maj 2012 Det står vel også i vejledningen ... men den skulle gerne stoppe ved 4,2 v pr celle, og du lader vel med balanceladning ?

• #15   6. maj 2012 Ja, der står "end voltage 8.4"

Men er den "fyldt op" bare fordi den når 8.4? Altså stiger V bare proportionelt med A?

Og jo, bruger balancestikket og programmet

• #16   6. maj 2012 Laderen 'fortæller' selv når batteriet er ladet helt op og ved balanceladning kan den godt være lidt lang tid om at blive helt færdig, det er normalt.

• #17   6. maj 2012 Lyder som om laderen ikke får det strøm som den gerne vil have. Jeg har prøvet det samme.

• #18   25. sep 2012 Hej min lader gør samme nummer. Men den er med indbygget forsyming. Den hedder imax b610ac. Den skulle kunne køre op til 10adet man sigerfejl allerede ved 3A

• #19   5. nov 2012 Jeg har købt Henrik9330's bil og herunder den famøse Imax B610AC. Hvis jeg fodrer den med strøm direkte fra stikkontakten (vel derfor den hedder AC gætter jeg på) så kan jeg ikke lade stabilt med mere end 2A på en 8.4V pack.
    -Dette var selvfølgelig ved at drive mig til vanvid, specielt da mange rundt omkring på nettet også rapporterede om samme fejl ved direkte tilkobling til bil-batteri. Nogle andre havde held med dette.
    - Det der til gengæld har løst mit problem var at fare ned i rodekassen og hive en gammel strømforsyning fra en laptop frem. Nærmere betegnet en gammel IBM. Den er ikke særlig stor da den ikke har været anvendt til nogen decideret power-pc, men den leverer 16v 4,5A. Lige nu er det monteret med er par skruer og nogle clips- der er visse kompabilitets-problemer stikkene imellem, MEN laderen tøffer nu glad derudaf med 4A på samme 8,4v pack. Om den kan lade med 10A på noget som helst aner jeg ikke, men kan den lade stabilt med 4A har jeg løst mit eget problem. Nu skal der bare lige flækkes en adapter sammen fra psu-stikket til imax'ens banana-plugs.

Jeg synes du skulle prøve det samme smiley

• #20   6. nov 2012 Har også lige haft en lader fra hobbyking som gjorde det samme.
    Jeg fik pengene retur efter at have sendt dem en video med problemet.

Kommentér på:
Imax b6 lader: "input vol err"

Annonce