{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Scx10 eller Ax10 aksler søges men hvor... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg søger et sæt scx10 eller ax10 crawler aksler (for og bagaksel) til et tractorpuller-projekt, men hvor kan man købe dem billigst..

Andre aksler der ligner scx10 / ax10 aksler har også interesse

Smid meget gerne et link til dem.. Og helst indenfor eu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scx10 eller Ax10 aksler søges men hvor...
  • #1   20. maj 2012 Hvis du skal bygge puller vil jeg anbefale MOA aksler.

  • #2   20. maj 2012 Hej Dennis

    Ja det har du helt ret i men det er hvis den skal drives med el.. Denne skulle være med nitromotor så derfor skal trækket fra motoren gerne kunne sættes direkte i bagakslen da der jo er koblingsklokke ude ved motorerne

    Men jeg overvejer faktisk at ombygge en bruder traktor til en puller på el så hvis du har nogle links til en moa aksel eller har du en du vil sælge så sig gerne til


  • #3   20. maj 2012 Kenneth J
    Jeg tror du kender denne side, men du for den alligevel smiley
    http://www.micropulling.nl/

    Hvorfor Nitro, og ikke EL??
    El har et langt større moment og træk end hvad en Nitro model kan yde.


  • #4   20. maj 2012 He

  • #5   20. maj 2012 Hej Sauron

    Først vil jeg da byde dig rigtigt velkommen i den nye gruppe (rc pulling gruppen)

    Så til dit spørgsmål: jo el er meget stærkere og lettere at arbejde med en nitro men der er 2 grunde til at jeg vil lave denne med nitro

    1: lyden

    2: når pulleren nu skal ligne en modificeret traktor uden motorhjelm så ser et Lupo batt ikke så fedt ud som en "rigtig" motor ;-))

    Men jeg har skam planer om at bygge en bruder traktor om med MOA bagaksel og mamba max elmotor og esc
    Denne skal jo ligne en rigtig Pro Stock traktor med motorhjelm og derfor er der ikke plads til en nitromotor i den samt at som du selv siger så vil den være meget stærkere end nitromodellen

    Håber at det hjalp med min forklaring:)))


  • #6   20. maj 2012 Ja det er jo en forklaring smiley
    Men som nyt medlem (jeg takker for inmeldelsen) vil jeg starte med at korrumpere ledelsen, dvs dig smiley
    Til at bruge out-runner motorer med alle de fordele der dermed følger.

    1, de er ekstrem trækkraftige.
    2, det er hele huset der rotere rundt, så det ser godt ud uden køler hjelm smiley
    3 de er langsomt gående, så der skal ikke så mange tandhjul til en god gearing.
    De er billige i indkøb smiley

    Vi plejer at bruge dem i vores crawlere, og selv en lille motor der kun vejer 70g kan med største lethed vride akslerne over på en SCX´er.
    Jeg har tænkt lidt på et hjemme byg bag aksel med kæde træk så man slipper for en lukket gearkasse.
    Og så den 2hk fly motor som har smadret min Slash til smådele, til at drive den fremad smiley

    Det kunne jo være at vi skulle definere nogle mål, så vi holder dem inden for samme størrelse smiley


  • #9   21. maj 2012 Sauron:

    Jamen du er mere en velkommen til at korrumpere "ledelsen" ;))

    Jeg ved godt at du sværmer for de små outrunnere og det er helt fint med mig..
    Jeg er bare mere af den mening at der skal noget smæk på baghjulene fra start af, da det er meningen at jeg vil montere de pullerdæk som rc4wd sælger og da er der ikke meget mønster på så pulleren bliver drevet frem via friktionen imellem dæk og banen...

    Derfor skal der ingen gearkasse på da en mamba max motor bare bliver monteret direkte i bla en axial xr10 moa bagaksel...

    Hvad ang. mål på pullerne for at de kan køre i samme klasse så kunne man jo lave forskellige vægtklasser (feks 3,5 - 4,5 kg køreklar vægt) + str 1/10 - 1/8 osv osv

    Vh
    Kenneth


  • #10   21. maj 2012 Er det dem her du vil købe???
    http://store.rc4wd.com/Traxtor-XL-Pulling-Clod-TXT-1-Jugg-Tires_p_747.html

    Hvis det er, så er de ca 16 cm høje, og med direkte træk ind i akslen, 4 celler LiPo og ca 2000kv motor, skulle du kunne opnå en tophastighed på godt 305 kmt smiley
    Hvis altså motoren kan holde til det, jeg tvivler smiley


  • #11   21. maj 2012 Ja det er de dæk men jeg sender dig lige et par links når jeg har fri og kommer til min pc ok

    Så kan du se at det er blevet gjort og at det virker :)))


Kommentér på:
Scx10 eller Ax10 aksler søges men hvor...

Annonce