{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Overvejelse af køb af LS Benzin. Hvilket Benzin, olie og vedligeholdelse? {{forumTopicSubject}}

Hej RCGalleri,

Jeg leger med tanken om at få anskaffet mig en benzin LS vogn. Jeg har aldrig haft noget RC på brændstof før, så det er helt særdeles nyt for mig.

Til jer der er skiftet fra El til Benzin, hvad syntes i? Er der meget mere arbejde i en Benzin maskine?

Hvad er fordele og ulemper mellem El og Benzin?

Hvordan gør i med opbevaring? Hvis maskinen ikke må stå indenfor, hvordan skal den så opbevares rigtigt? Er det besværligt?

Hvad for noget Benzin er bedst for motoren til pengene? Hvad for noget olie skal motoren have?



Håber der er nogle der kan hjælpe mig..... Jeg er næsten blank når det gælder LS Benzin vogne.

På forhånd, mange tak!

Mvh. Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelse af køb af LS Benzin. Hvilket Benzin, olie og vedligeholdelse?
  • #1   13. jun 2012 Mange folk kører på aspen benzin, hvor der er blandet olie i. Det er miljø venligt osv osv..

    Ellers blander man jo bare selv, med en god kvalitets to-takts olie smiley

    De er store, vejer, larmer og sjove.
    Men jeg har solgt mine benzin-biler, da jeg ikke får kørt med den pga. de larmer.

    Der er mere vedligeholdelse ved en benzin bil, der er mere der kan gå istykker.

    Men man skal have ejet en benzin RC inden man dør, og en nitro smiley


  • #3   13. jun 2012 Nogle bruger alm. blyfri 95 benzin i blandet 4% totakts olie i god kvalitet, f.eks. Castrol Racing XR77. Man kan også købe Aspen 4T benzin uden olie og i den skal der også blandes op til 4% olie i.

    I Aspen 2T er der 2% olie blandet i fra fabrikken. Jeg har hørt nogle sige, at man ikke skal blande "almindelig" totaktsolie i for at nå 4% det da det er en speciel olie de bruger. Om den holder ved jeg faktisk ikke.

    Om det skal være 2, 3 eller 4% er vist et smagsspørgsmål. Jeg har længe kørt med 2% olie og jeg har endnu ikke haft nogle problemer.

    Hvis du ikke har mulighed for at stille din bil i et værksted eller lignende, men som jeg har brug for at den står i lejligheden på en hylde, så vil jeg anbefale dig at bruge Aspen da den ikke lugter ligesom almindelig benzin gør det (med almindelig benzing lugter det også selvom tanken er tom). Nogle synes det er en liflig duft, men jeg får hovedpine af det. Ikke fordi den generer mig, men fordi den generer fruen... smiley


  • #4   13. jun 2012 Med hensyn til opbevaring opbevares den efter min mening bedst tørt og lunt.

    Jeg ved ikke om der er mere arbejde ved en benzin bil (jeg skruer da ihvertfald en del på min Mini E-Revo, men man bliver ihvertfald godt gammeldags knallertbeskidt af at rode med dem. Helt fantastisk ^^



  • #5   13. jun 2012 Tusinde tak for jeres svar!

    Utroligt flot at jer, at hjælpe mig. Tror det står ret klart så. Jeg burde skaffe mig en LS vogn på Benzin smiley

    Situationen er den, at jeg bor i Singapore, men har et sommerhus syd for Aarhus. Kan vognen stå inde i et skur i midten (Selvfølgelig vandtæt) Pakket ind i et kæmpe stort tæppe og noget plastic yderst?
    Den skal stå et sted udenfor selve huset i næsten et år....

    Hvad for noget benzin har i haft gode erfaringer med? Og som jeg forstår det, skal jeg bare hælde T2 Aspen brændstof på, uden nogen form for olieblanding eller andne olie til motoren?
    Man skal bare købe en dunk som dette og helde på den?

    (link fjernet)




    Tusinde tak for hjælpen, jeg er virkeligt taknemmelig!

    Mvh. Frederik


  • #6   13. jun 2012 Hej. Ja, det er den jeg bruger. Aspen 2 benzinen er blandet op med 2% olie. Det er, hvis du køber Aspen 4, at du selv skal tilsætte olie.

    Om den kan overleve et år i et skur i et tæppe? Personligt ville jeg nok ikke prøve, men det kommer jo an på hvor koldt, der bliver i det og ikke mindst hvor fugtigt, der er. Jeg ved ikke om plasticen vil holde al fugt ude. Jeg tvivler, men måske andre har gode erfaringer.


  • #7   13. jun 2012 Med din lange opbevaring skal du kører på Aspen, det mister ikke brændværdi ved at stå. Køb færdigblandet med olie, så er det bare at hælde på og så kører. Aspen lugter som skrevet heller ikke.
    En benzin larmer, men det er en del af oplevelsen smiley
    Benzin er nemme at skrue på, og nemme at indstille, nitro er lidt mere nørder.

    Tørt og med et tæppe omkring evt, så klarer den fint at vente på dig vinteren over smiley

    Køb Fg eller Hpi, det holder og er nemt at få stumper til. Personligt mener jeg at Hpi 5b SS er det mest driftsikre valg, de bruger væsentligt færre bruddele end FG på offroad siden. På onroad er FG klart det sikre valg.
    Har du penge er der også MCD mv i lidt højere prislag som er interessante.

    Glæd dig smiley


  • #8   13. jun 2012 Ahh ja, glæd dig ^^

  • #9   14. jun 2012 det ser dog ud til (i din profil) at du har haft en benzin bil?

    Jeg har en solid og billig FG Leopard tilsalg hvis det var noget... send mig en pb, så snakker vi om det.


  • #10   14. jun 2012 Frederik bruger igen forum som tidsfordriv. Og spørger om noget han har spurgt om flere gange før.Uuden at det bliver til andet end snak og historier fra Singapor.

    Hans næste skridt plejer at være jagten på det gode sted at handle. Og om nogen kender et sted i Singapor for det er jo der han bor.

    Hvergang håber sælgere at nu har de fundet en køber til deres usælgelige LS maskine, men desværre er Frederik altid en nitte.....

    Og siden i spørger så ja jeg har tidligere snakket en del ls med frederik. men da brugte han et andet bruger navn....


  • #11   14. jun 2012 Tusinde tak for hjælpen, endnu en gang! Jeg skylder jer allesammen et smækkys smiley

    Så står det klart. Jeg har muligheden for at eje en Benzin LS vogn, trods de mange vanskeligheder..... Det er fantastisk!

    Bo, jeg har nettop snakket med en om bytte med en FG onroad. Det tror jeg kunne være meget fedt. Ved vores sommerhus område er der nogle gode lange veje, ikke alt for trafikkerede.



  • #12   14. jun 2012 Preben, det fuldstændigt korrekt spottet! smiley

    Jeg har faktisk haft en Benzin off-roader for noget tid siden. Desværre fik jeg fat i en billig kopimodel. Jeg prøvede en hel eftermiddag at få gang i den, hvor til sidst trækstarten gik i stykker smiley Derefter havde jeg ikke rigtigt modet til at kæmpe videre med den, og byttede den derfor. Jeg havde den så kun til at stå til opbevaring i vores gamle garage i tre måneder, det var desværre alt smiley

    Mvh. Frederik


  • #13   14. jun 2012 @ Speedy S Citat:

    "Hvergang håber sælgere at nu har de fundet en køber til deres usælgelige LS maskine, men desværre er Frederik altid en nitte....."

    Er det min "maskine" du kalder usælgelig?


  • #14   14. jun 2012 Kære Speedy S,

    Du har åbenbart et problem? Tror du ikke, at du skulle ta' og spænde hjelmen lidt, hvis du så gerne vil bo i Singapore og have en karriere?

    Hvis du var klog nok, havde du set at jeg har fire forum emner.

    1. http://www.rcgalleri.dk/forum/generel-diskussion/81840-oev_braendt_af_igen
    2. http://www.rcgalleri.dk/forum/off-topic/80247-fg_onroad_hjul_paa_traxxas_e_maxx_er_det_muligt
    3. http://www.rcgalleri.dk/forum/generel-diskussion/77324-er_min_pris_for_hoej
    4. (Dette emne)

    Helt ærligt! I stedet for at spille klog, som vi alle i forvejen ved du ikke er, så smut da udenfor og få dig et liv!

    Hvornår har jeg nogensinde delt nogen form for snak eller histore om Singapore med dig, eller dette galleri om jeg må spørge? Værsgo, bare giv et link, tak! smiley

    Det er flot, at du har formået dig at læse dig til, at jeg bor i Singapore! Jeg tager hatten af! En ting, som dit lille hovede nok ikke kan finde ud af, dog, er nok at jeg er på ferie op til tre måneder om året i Danmark.

    Hvorfor skulle jeg dog vide hvor jeg kan købe mine sager i Singapore? Hvis du var klog nok, havde du regnet ud, at jeg ville købe en brugt i Danmark min ven.

    Jeg har nok flere penge end dig...... Om jeg så altid er en nitte eller ej, det kan jo diskuteres.

    Hahaha..... Kunne ikke lade være med at grine over dine sidste to linjer. Det er muligt jeg har snakket med dig i førtiden, må jeg spørge om hvad?
    Jeg kan så bare sige en ting min ven....... Jeg har kun kommunikeret med TO brugere inden for de sidste syv måneder og jeg kan garantere dig, ingen af dem er dig!
    Mig der gik under et andet navn? Helt seriøst. Din bruger er oprettet sdiste sommer!

    Jeg beklager, men jeg gider ikke bruge min tid på dig. Hold dig til emnet, så er du en skat.

    Slut?



    Igen, tak til dem som har hjulpet mig. Det næste på min liste, er en FG onroad smiley
    Håber det kan blive denne sommer smiley

    Mvh. Frederik


  • #15   14. jun 2012 Preben - En FG Leo er da den absolut mest eftertragtede FG off-roader smiley

    Mvh. Frederik



  • #16   14. jun 2012 Hov. Du skal da køre offroad! smiley

  • #17   14. jun 2012 Preben - Beklager det sene svar forresten. Jeg har snak med en gut nu om noget bytte værk.
    Jeg går ud fra, at du ikke bytter smiley Men tusinde tak for tilbuddet, det var taknemmeligt af dig, at skrive.

    Martin - Hehe..... Hvis jeg kan få skaffet en Onroad er jeg fint tilfreds med det. Det kunne dog være fede med en som også kan tage lidt grus og småsten samt græs, hvilket jeg også har meget af i mit sommerhus område.
    Men nu må vi se smiley

    Mvh. Frederik


  • #18   14. jun 2012 * Det kunen være federe.

    Mvh. Frederik


  • #19   14. jun 2012 Jeg har min FG onroad Truck til salg hvis det skulle have interesse. kan leveres RTR med 2,4 ghz anlæg med til den.
    Der er et ekstra sæt hjul med til den og lidt dele.
    Priside 2000 kr inkl. fragt


  • #20   18. jun 2012 Igen, Bo.

    Jeg går ud fra, at du ikke bytter. Men tusinde tak for tilbuddet, det var taknemmeligt af dig, at skrive smiley

    Skriv evt. Hvis du er interesseret i at bytte med noget. Det var ellers en røverpris da smiley

    Mvh. Frederik


  • #21   18. jun 2012 Hvad har du at bytte med?

Kommentér på:
Overvejelse af køb af LS Benzin. Hvilket Benzin, olie og vedligeholdelse?

Annonce