{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

E Firestorm Flux blir varm {{forumTopicSubject}}

ESC'en brændte af på den og har nu fået en ny magen til og har så prøve kørt den, men den kører ikke særlig længe før motoren blir meget varm og det gjorde den ikke før i samme omfang... den stopper også med at reagere... så går der lidt så kører den igen, men altså den er fuldt opladet så kan ikke finde ud af hvad fejlen er...

HJÆÆÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E Firestorm Flux blir varm
  • #1   20. jun 2012 servoen virker self hele tiden... har prøvet at genindstille ESC'en og har tjekket at motoren sidder ordentligt til 19 tands tandhjulet og det gør det også... har tjekket at koblingen ikke er for stram ved at grundindstille den efter manualen... sååå hmmm?

• #2   20. jun 2012 Er hjulene originale? Kører du på samme antal celler, som du gjorde før din gamle esc brændte af? Min Savage XS Flux bliver også ret varm, selv på 2S lipo. Det har nok noget med årstiden at gøre. Det er rimelig varmt uden for, så elektronikken bliver ikke kølet nær så meget af, som det f.eks. gør når det er koldere i vejret.

• #3   20. jun 2012 det er alt sammen det samme som før. jamen jeg kørte med den i sidste uge inden esc'en stod af og kørte hele 4000 mah 3s lipo flad på den uden problemer. det er nu den opfører sig underligt. til at starte med ville den ikke tage så meget gas og bremsede heller ikke så godt, det har jeg så fået den til, men den sætter stadig ud allerede efter 5 minutter...

• #4   20. jun 2012 virkelig ingen gode ideer??? ku sq mega meget godt lige bruge noget hjælp folkens smiley

• #5   20. jun 2012 Jeg tror jeg ved helt Præcis hvad der er galt!!:
    Dine lodninger fra ESC til motor eller til batteri er ikke helt gode. Kører selv med Combo SC8 og den blev også varm fordi at lodningerne var dårlige.. Er så selv igang med at fikse det nu..!
    Tjek lige lodningerne engang, Riv lidt i ledningerne og se om de falder af..
    Mvh Aleksander

• #6   20. jun 2012 oki fair nok det må jeg jo så lige tjekke... hvis det så er det der er problemet hvordan løsner jeg så de i forvejen lavede lodninger??

• #7   20. jun 2012 Du kan evt tage din Loddekolbe og varme lodningerne lidt sådan at det smelter.. Så kan du bare tage dem fra hinanden! smiley

• #8   20. jun 2012 firestormen er bare lavet vandtæt så blir det ikke lidt svært at komme til??? ligesom at lave det vandtæt igen???

• #9   20. jun 2012 Snak med ejeren af den butik du har købt esc (eller bilen) måske dækker reklamations retten smiley

• #10   20. jun 2012 ja det er nok rigtigt... den siger lidt noget knaslyd og sån så der må være noget i stykker et sted måske... men ja jeg må ringe til ham i morgen... motoren blir også enormt meget varm!!! simpelthen så man brænder sig på den... så tror måske det er hvor den går til træakslen noget kan være knækket..?

• #11   20. jun 2012 Hvis den bliver så varm må du VIRKELIG ikke køre med den før den er fikset!!!..

• #12   21. jun 2012 Hvis du har sat tandhjulene for tæt sammen, så bliver modstanden MEGET høj, og elektronikken vil derfor blive belastet MEGET hårdt. Det kun kan gøre er, at løsne motorskruerne, sætte et stykke ganske normalt papir mellem tandhjulene, presse det sammen og løsne skruerne. Så er afstanden nogenlunde rigtig.
    Dette er dog kun hvis du selv har været ved at pille ved den, hvis du slet ikke har rørt motorskruerne og flyttet på motoren siden den blev pakket ud af kassen, så skulle det ikke gerne være problemet....

• #13   21. jun 2012 jeg har ikke pillet ved motorskruerne inden problemet opstod smiley har haft det skildt ad efter jeg lige er kommet hjem fra arb og kigget samtlige tandhjul igennem ned til trækket til hjulene og de ser alle helt fine og ud har genindstillet esc'en, men der var ikke lige strøm på mit batteri så det lader nu, men det korte tid jeg nåede at kører med bilen inden den var flad, der kørte den vist fint nok, men motoren blev stadig varm, men ikke så man ikke kun holde ved den og sån, så ved ikke om problemet er løst eller om det stadig er der, men jeg lader nu og så prøver jeg den senere og holder øje med om den fucker... så skriver jeg lige tilbage her på min forumtråd smiley

• #14   21. jun 2012 skal lige siges at bilen ikke er en måned gammel endnu...

• #15   21. jun 2012 og har ikke total bashet den når jeg har kørt med den, den har kørt på græs hovedsagligt....

• #16   21. jun 2012 Nu har den ladet helt op og har kørt 3 min med den og det er som om den hakker i det og ikke kan tage fuldt ved selv om den får fuld gas, normalt vil den nærmest slå en saltomotale, men den kører bare langsomt og lige pludselig river den til og kører helt vildt godt som den skal og så lidt efter stopper den igen med at være vild som normalt... hva er der lige galt???

Kommentér på:
E Firestorm Flux blir varm

Annonce