{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Vil en lipo-buzzer dræne batteri? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil bruge mit lipo-batteri i min boremaskine ( i mangel på andet, og af nød)

Jeg vil sætte to 2-celle batterier i serie til de laver de der omkring 14,8V
Men kan jeg sætte en lipobuzzer på, så den sidder "permanent" eller skal jeg i stedet bruge en voltage-indicator som jeg sætter på strømmen, så den har en beskyttelse?

Sidst.
Kan man sætte en form for modstand på på ledningen der går op til motoren, så den bliver "droslet" ned til 12V?
Uden at brænde modstanden af, for det er jo en voldsom spænding den sikkert trækker. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil en lipo-buzzer dræne batteri?
  • #1   2. jul 2012 ved ikke lige om en buzzer dræner dit batteri men har de brugt det tit på mine biler

    kan du ikke bare montere den så den kan afbrydes smiley


  • #2   2. jul 2012 Det var flere spørgsmål i et smiley

    Ja, du kan godt køre med LiPo i din boremaskine, det gør jeg selv, og det er bare noget der fungere smiley

    Ja du kan godt sætte en LiPo buzzer permanent i boremaskine, IKKE på batteriet.
    Men du skal har en LiPo buzzer af den type der kun måler over de to hoved ledninger, ikke balancer ledningerne.

    Nej du kan ikke bruge en modstand til at sænke stømmen, fordi størrelsen af modstanden er afhængt af hvor mange ampere du bruger, og det veksler jo hele tiden når du gasser op og ned for boremaskinen.

    Du skal bruge en spændings regulator.
    Du kan lave den selv, men det er lidt dyrt, men du kan måske finde en ekstern BEC på 12 volt der kan klare den mængde strøm du skal bruge, og det er jo ikke særligt meget når det kun drejer sig om en boremaskine.

    Men det er lige før jeg tror der er billiger at købe et par 3 cellers LiPo batterier smiley


  • #3   2. jul 2012 Kør direkte på 4 celler på en 12volt og så lader du jo bare være med at give fuld gas, hvis du føler det er for overdrevet.
    En buzzer vil være en god ide ja.


  • #4   2. jul 2012 Smid en ESC og en brushless outrunner i, pas på den ikke vrider dit håndled om ;D

  • #5   2. jul 2012 Det lyder bare super.
    Mange tak for hjælpen.
    Jeg kender kun til de buzzere der måler på balancerkablet. Har i et link til nogen der kører på hovedledningen?
    Det kan entligt godt være at jeg bare køber et par 3-celle batterier. Så kan jeg også bruge dem i de andre biler og så føler jeg ikke at jeg kun køber batterier til en boremaskine smiley
    Til at starte med har jeg købt nogle flere trx-connectors og gør som Kristian foreslår og starter ud med 4-celler og så må jeg se hvordan det går derfra. Med et 5800mah batteri, er der jo strøm til at skrue en hel terasse på én opladning smiley


  • #6   2. jul 2012 Sauron, glemte helt at høre hvad du gør med din boremaskine, har du buzzer på, eller lader du den bare engang i mellem? Jeg har lavet et batterypack i li-ion hvor boremaskinen bare stopper, når de er flade og først starter igen når den har stået lidt(helt flade batterier)
    Jeg har bare ikke lige målt, hvad de er nede i, når den gør det. Men de er kolapset nu og deraf kopi smiley


  • #7   2. jul 2012 Min gamle boremaskine som nu er brændt af efter 12 år (og jeg fik den som brugt uden batteri) har altid kørt på mine gamle batterier som ikke var så gode til mine biler længere.

    Og ja, da jeg gik over til LiPo, loddet jeg en LiPo buzzer til en 50´er i boremaskine lige efter gas kontakten så den ikke ”æder” strømmen fra batteriet når man ikke bruger den.
    LiPo buzzer og en batteri holder er det eneste jeg har lavet om på den boremaskine, det var ret let da de batterier jeg normalt køre med, er noget mindre end de batterier boremaskinen er født med.

    Jeg kan ikke huske hvor jeg købte den LiPo buzzer, men jeg har da set nogle hos Hobby King, prøv at se der smiley



  • #8   2. jul 2012 Hæ Hæ, jeg har lavet samme nummer med et par af mine sendere, og min lommelygte smiley

Kommentér på:
Vil en lipo-buzzer dræne batteri?

Annonce