452 visninger
|
Oprettet:
savage opgraderinger.. {{forumTopicSubject}}
hejsa rcg.
sidder nu og kigger på opgraderinger til min savage ss 4,6 big block.
hvad vill det give hvis man fik en større spurgear:) ville det give optræk eller topfart?
og kan man ikke lave spær på sådan en fætter?
evt. andre gode opgraderinger?
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 45 Svar: 487
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
Du piller diff ud, og så smider du papir i (den nemme billige måde) og så kan det også pilles ud igen hvis det er.
Altså diffet skal ud, og så skiller du diffet ad, og smider papir derind
Man kan også bruge lim, men så bliver det svært at gå den anden vej igen
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
Fyr noget tykkere fedt i, hvis du vil have lidt mere spær
Hvis du vil køre på baghjul, så er det ikke vejen frem, min savage kunne gå på rullen
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
Men andre vil nok synes det er bedst
Prøv at lave papirtricket, det er jo gratis, og koster kun lidt tid.
Så finder du ud af om det er noget for dig
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.751
Start med 5000, og arbejd videre derfra.
Et låst diff vil jeg ikke anbefale af flere årsager.
1: bilen er meget tung, lander du skævt fra et hop kan diffet ikke længere spinde frit, og slaget bliver derfor flyttet hele vejen igennem diffet og drivlinien.
2: savagen drejer ret godt ved langsom kørsel. men med fart på har den tendens til at understyrre. Et låst diff gør det værre.
3: nitro versionerne af savage har mig bekendt endnu ikke fået opgraderet differne, hvilket gør de stadigt er et svagt punkt. de kan selvfølgelig altid opgraderes, men ingen grund til at stresse dem ekstra ved at låse dem helt.
Papir i diffet på den tror jeg ikke giver noget godt resultat. det vil endten kværne differer hjulene eller os bliver papiret malet til støv. den er for stærk og tung til det "trick"
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.751
Kan dog anbefale en RPM center skidplate, jeg >mener< den passer på alle savage x.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
Selv har jeg smidt et sæt innovative rc sideplader på som sænker tyngdepunktet 1,5cm hvilket hjælper en del når man drejer, så den ikke vælter. Det er gjort ved at motor/gear er rykket 1,5cm ned i chassiset men frihøjden er den samme.
Man kan også smide HPI swaybar kit på, igen hjælper det på at den ikke krænger over når man drejer. Det kræver dog savage X type diffhuse. Er ikke sikker på en SS har det. Det virker også rigtig godt.
Så kan man lave en ofna throttle mod, som giver bedre føling med gas og brems, og gør den nemmere at stille.
Den plastik arm der holder throttle linket på chassiset er god at skifte til alu, så den ikke giver sig når man giver gas.
Skifte de små plastikbøsninger i styretøjet til lejer, det gør det nemmere at dreje.
Igen, det er ikke vigtige upgrades, bare Nice to have
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 161
Men klart, nogle steder kan alu være en god idé, som det f.eks. er foreslået med throttle link eller hvis noget plastic ofte går i stykker eller bliver hurtigt slidt.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
Så glem alt om alu a-arme,støddæmpertårne, osv
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 4 Emner: 79 Svar: 253
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
savage opgraderinger..