{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  savage opgraderinger..
  • #1   14. jul 2012 større spurgear er mere optræk smiley

  • #2   14. jul 2012 okay smiley takker nicolai:)

  • #3   14. jul 2012 Ja du kan sagtens lave spær, men det vil ikke have nogen fordel.

    Du piller diff ud, og så smider du papir i (den nemme billige måde) og så kan det også pilles ud igen hvis det er.

    Altså diffet skal ud, og så skiller du diffet ad, og smider papir derind smiley

    Man kan også bruge lim, men så bliver det svært at gå den anden vej igen smiley


  • #4   14. jul 2012 hvorfor vil det ikke have nogen fordel?

  • #5   14. jul 2012 Hvis du vil køre sidelæns ja, så er det nok en fordel, men ellers ikke.

    Fyr noget tykkere fedt i, hvis du vil have lidt mere spær smiley

    Hvis du vil køre på baghjul, så er det ikke vejen frem, min savage kunne gå på rullen smiley


  • #6   14. jul 2012 det skal bruges til at køre på stranden og i grusgrave og sådan nogen steder:)

  • #7   14. jul 2012 Jeg vil ikke synes det er nødvendigt med spær.
    Men andre vil nok synes det er bedst smiley

    Prøv at lave papirtricket, det er jo gratis, og koster kun lidt tid.
    Så finder du ud af om det er noget for dig smiley


  • #8   14. jul 2012 kan du evt. sende en lille guide til det i pb, så skal det da prøves en dag smiley

  • #9   14. jul 2012 Savagen er født med fedt i differne, så smid du nu bare noget rigtigt diff olie i dem istedet, det er en stor opgradering til meget små penge... 40 - 60kr pr flaske der ofte er nok til 10+ differentialer.
    Start med 5000, og arbejd videre derfra.

    Et låst diff vil jeg ikke anbefale af flere årsager.
    1: bilen er meget tung, lander du skævt fra et hop kan diffet ikke længere spinde frit, og slaget bliver derfor flyttet hele vejen igennem diffet og drivlinien.
    2: savagen drejer ret godt ved langsom kørsel. men med fart på har den tendens til at understyrre. Et låst diff gør det værre.
    3: nitro versionerne af savage har mig bekendt endnu ikke fået opgraderet differne, hvilket gør de stadigt er et svagt punkt. de kan selvfølgelig altid opgraderes, men ingen grund til at stresse dem ekstra ved at låse dem helt.

    Papir i diffet på den tror jeg ikke giver noget godt resultat. det vil endten kværne differer hjulene eller os bliver papiret malet til støv. den er for stærk og tung til det "trick" smiley


  • #10   15. jul 2012 Har du andre fede fif tass?

  • #11   15. jul 2012 Som nitro er sådan en savage ret driftsikker, der er ikke rigtigt noget der skal opgraderes. Det er nemmere bare at kigge efter opgraderinger hvis noget går i stykker.
    Kan dog anbefale en RPM center skidplate, jeg >mener< den passer på alle savage x.


  • Stefan J
    Stefan J Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
    #12   15. jul 2012 Der er mange ting man kan men ikke nødvendigvis skal gøre smiley

    Selv har jeg smidt et sæt innovative rc sideplader på som sænker tyngdepunktet 1,5cm hvilket hjælper en del når man drejer, så den ikke vælter. Det er gjort ved at motor/gear er rykket 1,5cm ned i chassiset men frihøjden er den samme.

    Man kan også smide HPI swaybar kit på, igen hjælper det på at den ikke krænger over når man drejer. Det kræver dog savage X type diffhuse. Er ikke sikker på en SS har det. Det virker også rigtig godt.

    Så kan man lave en ofna throttle mod, som giver bedre føling med gas og brems, og gør den nemmere at stille.

    Den plastik arm der holder throttle linket på chassiset er god at skifte til alu, så den ikke giver sig når man giver gas.

    Skifte de små plastikbøsninger i styretøjet til lejer, det gør det nemmere at dreje.

    Igen, det er ikke vigtige upgrades, bare Nice to have smiley


  • #13   15. jul 2012 Mener i store træk om det kan betale sig at opgradere til alu?

  • #14   15. jul 2012 Efter min mening er alu ikke nødvendigvis en god idé alle steder hvis det ikke er for bling effekten man monterer det. Min erfaring er at plastic bærearme i god kvalitet fra f.eks. RPM er en bedre idé, da de kan give sig uden at knække. En alu bærearm vil bare bukke og muligvis i større grad overføre den kraft, der bukker armen til f.eks. bulkheads og så får de høvl også. Hvis man forstærker eet sted er der sikkert bare noget andet, der (også) går i stykker, hvis uheldet er ude.

    Men klart, nogle steder kan alu være en god idé, som det f.eks. er foreslået med throttle link eller hvis noget plastic ofte går i stykker eller bliver hurtigt slidt.


  • Stefan J
    Stefan J Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
    #15   15. jul 2012 Som Martin skriver er alu mest til bling. Det bukker når man rammer noget/ ruller bilen.... Hvis man altså kører den hårdt, og det kan sjældent bukkes tilbage uden at knække. På en hårdt kørt savage er det få steder det kan bruges. Især integy ser godt ud men er lavet i meget blødt alu som holder til hat og briller.
    Så glem alt om alu a-arme,støddæmpertårne, osv smiley


  • #16   15. jul 2012 okay smiley helt i orden:)


  • Stefan J
    Stefan J Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
    #17   15. jul 2012 Ellers hvis du er interesseret i timevis af god savage læsning er der et godt forum på www.savage-central.com masser af gode tips om upgrades og spændende biler folk har bygget smiley

Kommentér på:
savage opgraderinger..

Annonce