{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Liiige en anelse hurtigere.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Kyosho Mini Inferno jeg leger lidt rundt med. Den er faktisk rigeligt stærk, men jeg synes topfarten er lidt vag. Kan man ikke, relativt nemt, gøre den hurtigere? Den er helt original. Jeg har 6 stk. 2100 mah AA genopladelige batterier til den, og det er klart dem den kører hurtigst med. Jeg har læst, at den kører noget hurtigere, hvis den får en rigtig batteripakke på 9,6 v, passer det?

Jeg ved ikke så meget om elbiler, men kan forstå, at jeg skal skifte motor, ESC, modtager og styreservo hvis det skal gøres ordentligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Liiige en anelse hurtigere..
  • #1   15. aug 2012 Jo flere volt, jo hurtigere kører den. du får 1/3 mere power, da du får 1/3 mere volt.

Start med at skifte batteri, det er den nemmeste og billigste løsning.

Du skal ikke skifte modtager og servo, det er kun motor og esc. hvis den esc du har nu er kraftig nok, behøver du ikke skifte den, men kun motor.

• #2   15. aug 2012 6 x 1.5 er da 9, så jeg kører jo allerede med 9 volt. Godt nok er mine batterier kun 1,2 v, så det giver selvfølgelig lidt.

Er det okay med et batteri som dette? http://www.ebay.com/itm/Cappu-9-6v-1600mAh-NIMH-battery-pack-C16008K1-fits-Kyosho-Mini-Inferno-/200799575097?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item2ec0965c39#ht_2018wt_1186

Jeg aner ikke om min ESC er stærk nok til en kraftigere motor - eller hvilken motor jeg skal skifte til. Men min ESC og modtager er bygget sammen og der går 4 ledninger til styreservoen. Derfor er det nødvendigt at skifte hele skidtet, hvis jeg bare skal have ny ESC. smiley Vil jeg da tro.

• #3   15. aug 2012 Hov, det er da kun 7,2 volt med de batterier jeg har, jeg har vist været for tidligt oppe smiley

• #4   15. aug 2012 Ellers vil et lipo på 7,4v også give dig et boost. De kan aflades meget hurtigere og det kan nemt mærkes. Måske knap så meget på topfarten.

Du skal selvfølgelig være sikker på at resten af dit udstyr kan holde til de volt du har tænkt dig at fodre det med.

• #5   15. aug 2012 Det ser ud til det ikke er noget problem for resten af bilen med 9,6 volt. Og den når egentlig sin topfart (som er sølle 14,4 km/t) ret hurtigt. Men en X Speed motor og et ordentligt batteri, så skulle den kunne køre 30-40 km/t uden man skifter alt elektronikken. Det kan godt være jeg skulle overveje det lidt smiley

• #6   15. aug 2012 Hey, jeg har selv sådan en, og skuffelsen kunne ikke have været større da jeg købte sådan en tun nimh pakke. den løb måske 20kmt..
    du kan prøve med en tun motor, men det bedste vil være et brushless sæt.
    MEN bilen kan ikke holde til det smiley
    Jeg endte med at købe den bedste mini inferno platform der var tilgængelig dengang, nemlig en fury. Helt andet layout, og jeg kunne bruge alle mini inferno delene på den på nær centergearkassen (som også var det mest skod ved infernoen.)

• #7   15. aug 2012 Kristian: Jeg har jo en mere "seriøs" Baja, så det er ikke fordi jeg vil ofre alle mine penge og energi på den her smiley Men vil du tro Kyoshos egen X-Speed er noget værd? Det ser fornuftigt ud hvis man søger på YouTube, men altså..

• #8   15. aug 2012 Hmm jeg sad selv med de overvejelser dengang, men var blevet bitter, så lortet røg på hylden smiley
    Hvis du vil billigt afsted med den, så find en graupner speed 400 4,8v race, og stik den 2 celler lipo og std gearing.
    Krudter din std esc af, så er det win da du så kan smide en modtager og en rigtig servo i samt en esc. Alt sammen noget folk vil stå i kø for at sælge dig for en slik herinde smiley
    Jeg har efter infernoen, prøvet en del kul motorer også i tun udgaver i str 400, men ingen kunne nappe speed 400 4,8v race smiley
    Tror den koster mellem 60-80kr stadigvæk, og den kører fint på 2 celler lipo.

• #9   15. aug 2012 (link fjernet)

• #10   15. aug 2012 Uha, se nu bliver det lige over mit niveau.

Vil sådan en motor passe, eller skal jeg have et andet motorophæng? Hvad med sådan et batteri, kan det fåes så det passer i de lidt akavede batterikasser på Infernoen? smiley

• #11   15. aug 2012 Du kan evt starte med motor. motor har samme dimensioner som std motor, men kan ærligt talt ikke huske om den er med 2,3mm aksel eller 2mm. Hmmm.
    Men for prisen på en x-speed motor, skulle der gerne være råd til speed 400 race 4,8v samt et lipo og en pinion.
    motoren kan trækkes på et lipo på 700mah og 25c, så du kan godt finde lipos der passer i den ene side af holderen

• #12   15. aug 2012 Hvordan vil motoren køre med en almindelig 9,6 v batteripakke? Jeg kan ikke rigtigt finde noget jeg synes der fungerer med de lipo, men det kan være jeg kigger det forkerte sted. smiley

• #13   15. aug 2012 Ved at båd folkene, samt fly folkene har fløjet og sejlet med 9,6volt. du kan evt lave en google søgning.
    Jeg havde sådan en motor i min xray way back og når den først trillede så fulgte den med bl bilerne rundt på banen. det var kun fra stående start de var hurtigere.

mvh k

Kommentér på:
Liiige en anelse hurtigere..

Annonce