981 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør en servo god? {{forumTopicSubject}}
Som overskriften spørger - hvad er det helt præcis som gøre en servo er god eller ej?
F.eks metal tandhjul, skal disse være titanium eller er stål ok?
dec 2010
Følger: 31 Følgere: 26 RC-enheder: 42 Emner: 62 Svar: 597
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Centrering er hamrende vigtigt i f.eks fly, men som gas/bremse servo i en benziner eller nitro vogn er det nok mere hastighed og trækkræft.
Tandhjulenes styrke er relevandt hvis servoen vil komme til at opleve voldsomme ryk og træk, da det nemt kan skade plastiktænder. Men skal den bruges til et spil f.eks er det nok mindre væsentligt.
Til min nitrobil ligger jeg vægt på hastighed, holdbarhed og trækkræft. Jeg kører med en 12kg styreservo men mange sværger til mindst 20. Jeg ofrer altså lidt trækkræft mod at få lidt højere hastighed. Jeg kunne selvfølgelig godt få begge dele, men det vil jeg ikke betale den nødvendige pris for.
Så hvis du ønsker råd ift. at købe en servo er det meget relevant for os at vide hvad den skal bruges til.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
At tandhjulene er plast gør ikke noget bare den kan holde til den som den er specificeret til i styrke - mere kan man jo ikke forlange.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 31 Svar: 284
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
Jeg var ude efter en grundlæggende viden som jeg synes pt er opfyldt.
Der er en række faktorer og til sidst skal jeg bestemme mig for hvad servoen skal bruges til og hvad jeg kræver af den.
Hvad gør en servo god?