Lipo Fightmaxx 2s problem {{forumTopicSubject}}
Hej herinde igen.
Jeg har 2 stk Lipo Fightmaxx 2s 30C 5800 Mah batterier til min E-Revo, men det ene celle på et af batterierne er begyndt at puste sig lidt op ved kørsel og blive varmt, så snart jeg lader på det falder det sammen igen til normal størelse men man kan se den indpakning den er pakket ind i er udvidet så plastikket omkring cellen er en smule løst, den holder volt perfekt på min Balancelader og igår prøvede jeg så at aflade batteriet til 3.2 volt pr celle, uden problemer med cellen pustede sig op og sådan, og da det var ladet fuldt op igen havde den smidt 5700 Mah på batteriet!! Modsiger det ikke lidt sig selv, den burde da ikke kunne smide så meget på et batteri hvor den ene celle burde være ved at stå af?? Kan man gøre noget for at afhjælpe problemet?? Vil da gerne lige undgå lidt endnu at købe nye bats allerede, de er ikke særlig gamle, har nok en fornemmelse på skaden er sket, men jeg syntes det batteri modsiger lidt sig selv
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 RC-enheder: 20 Emner: 102 Svar: 1.209
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 31 Svar: 284
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 RC-enheder: 20 Emner: 102 Svar: 1.209
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
Nu ved jeg ikke hvor meget det puster sig op. Nogle pakker kan godt blive lidt puffy, men det kan tit være indpakningen hvor varmen får luften til at udvide indpakningen en smule.
Den bedste måde du kan se om der er noget galt er ved at bruge en ordentlig voltmåler der viser spændingen cellerne imellem. hvis cellerne ligger ens i afladning og under opladning så er dit lipo fit for fight.
Det med at du smider mere på, kan du ikke regne med da du jo selvf balancere lipo under opladning. og under balance ladning går der noget til spilde da lader balancere ved at tappe fra de celler der ligger over de andre.
så jo mere du smider på under balance charge, jo dårligere er dine celler til at følges ad.
Mvh k
maj 2010
nov 2005
Så det må du aldrig gøre simba
nov 2005
Du kan smide det lipo på pension og bruge det for sig i et mildt opsæt, med cutoff sat højt (3,4+)
Eller du kan skide på det og bruge det som du plejer. Der er så risiko for at batt tager biletten og der sker uheldige ting mens det sidder i bilen.
maj 2010
Så må jeg satse på min 120A hobbyking kan klare presset, det har jeg hørt røgter om den skulle klare hvis man passer lidt på ens kørsel.
nov 2005
Hvis du køber 3cells, så køb samme mærke som dem du kører med nu, så kan du efter du har haft ca samme opladninger på de nye batts bruge et af dem i serie med det gode 2cells for 5 cells opsæt.
6celler på revoen er lige vildt nok med den motor, og du vil lynhurtigt smadre aksler i center og til hjul, samt differ vil være meget udsatte.
Og når du går op i volt uden at geare ned, så øger du også A træk og det vil give endnu mere varme i motor og esc
maj 2010
maj 2010
Også købe et 3s batteri og et 2s med samme spec. Jeg gider heller ikke smadre drivlinjen osv som du snakker om man kan på 6s, jeg ville selv gerne over den magiske grænse 100km/t eller ca deromkring. Meen så skal jeg også have skumdæk osv osv. Jeg skal hente nogle E-Maxx dæk/fælge til den idag, bliver spændende at få på.
nov 2005
Troede motoren var en af dem fra mig af med 5mm aksel.
Den kan slibes ned med en dremmel med slibeskive.
Har også set en der bruger håndholdt vinkel sliber
Du skal så have et skyde lære og et pinion ved hånden så du løbende kan måle diameter
maj 2010
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 761
nov 2005
Bruger selv en fil til at få en finere finish det sidste stykke vej.
Du skal lave et stykke pap der passer på fronten så akslen går stramt igennem midterhul og så tapes den fast.
Det er en god ide at give leje og akslen noget fedt som kan nappe det metalstøv som bevæger sig ind, da du ikke vil have det i motoren, eller lejet.
så spænder du motor op i skruestik eller andet du kan holde den fast med.
og så hooker du esc til og bruger th trim til at give den nogle rpm. Den skal kun lige snurre med en jævn hastighed. og husk at holde pauser da motoren kan køre hurtigt varm da den bruges ubelastet.
du stopper så hele tiden undervejs for at måle diverse steder på akslen samt når du nærmer dig at tjekke om pinion kan gå på.
Så slutter du af med at lave et flatspot til pinol skruen på akslen
Ang gearing så er det noget du finder ud af. Det skal jo gerne være sådan at du kan køre uden motoren smelter. Spurgears kan købes de fleste steder. Jeg har vist nogle stks med std pitch til revo, og pinioner er også relativt nemme at få fat i
Claus har læst at Nano ikke skulle have godt af at ligge fuldt opladt, selv over et døgn. Mine har dog ligget længe uden probs.
Det er bare at komme ud og køre med dem og så lige tjekke dem som man ville gøre med et nyt setup hvor man lige tjekker nogle gange med kort mellemrum.
mvh k
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 761
Men ved så slet ikke om jeg beholder 1:8´eren.
nov 2005
Lipo Fightmaxx 2s problem