{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Lipo Fightmaxx 2s problem {{forumTopicSubject}}

Hej herinde igen.

Jeg har 2 stk Lipo Fightmaxx 2s 30C 5800 Mah batterier til min E-Revo, men det ene celle på et af batterierne er begyndt at puste sig lidt op ved kørsel og blive varmt, så snart jeg lader på det falder det sammen igen til normal størelse men man kan se den indpakning den er pakket ind i er udvidet så plastikket omkring cellen er en smule løst, den holder volt perfekt på min Balancelader og igår prøvede jeg så at aflade batteriet til 3.2 volt pr celle, uden problemer med cellen pustede sig op og sådan, og da det var ladet fuldt op igen havde den smidt 5700 Mah på batteriet!! Modsiger det ikke lidt sig selv, den burde da ikke kunne smide så meget på et batteri hvor den ene celle burde være ved at stå af?? Kan man gøre noget for at afhjælpe problemet?? Vil da gerne lige undgå lidt endnu at købe nye bats allerede, de er ikke særlig gamle, har nok en fornemmelse på skaden er sket, men jeg syntes det batteri modsiger lidt sig selv smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lipo Fightmaxx 2s problem
  • #1   5. sep 2012 Giv det en go omgang Gaffa smiley

  • #2   5. sep 2012 Hahahaa, det havde jeg faktisk tænkt på smiley Jeg har hørt Gaffa virker mod alt.

  • #3   5. sep 2012 Jeg har også selv hørt at hvis batterier ikk puster sig op efter du har pakket det ind, så skulle det sagtens kunne holde

  • #4   5. sep 2012 Hmm.
    Nu ved jeg ikke hvor meget det puster sig op. Nogle pakker kan godt blive lidt puffy, men det kan tit være indpakningen hvor varmen får luften til at udvide indpakningen en smule.
    Den bedste måde du kan se om der er noget galt er ved at bruge en ordentlig voltmåler der viser spændingen cellerne imellem. hvis cellerne ligger ens i afladning og under opladning så er dit lipo fit for fight.
    Det med at du smider mere på, kan du ikke regne med da du jo selvf balancere lipo under opladning. og under balance ladning går der noget til spilde da lader balancere ved at tappe fra de celler der ligger over de andre.
    så jo mere du smider på under balance charge, jo dårligere er dine celler til at følges ad.
    Mvh k


  • #5   5. sep 2012 Nåår det giver mening Kristian, ja så kan den jo godt have Balanceladet i 4 timer, spændingen falder også hurtigere på den ene celle kan jeg se på laderen når jeg aflader batteripakken. Men blev lidt forvirret når den havde smidt så mange Mah på batteriet, så jeg ville få et mere korrekt resultat ved at lade det op på Charge programmet??


  • #6   5. sep 2012 Det vil være en mere præcis måling, men også risikabelt da den bare fylder op til batt når 8,4. og det kan jo være 5volt på den ene celle og 3,4volt på den anden. Groft sagt hehe.
    Så det må du aldrig gøre simba


  • #7   5. sep 2012 Lyder som om du har en dårlig celle smiley
    Du kan smide det lipo på pension og bruge det for sig i et mildt opsæt, med cutoff sat højt (3,4+)
    Eller du kan skide på det og bruge det som du plejer. Der er så risiko for at batt tager biletten og der sker uheldige ting mens det sidder i bilen.


  • #8   5. sep 2012 Det lyder til en god undskyldning overfor damen at købe 2 stk 3s lipos smiley

    Så må jeg satse på min 120A hobbyking kan klare presset, det har jeg hørt røgter om den skulle klare hvis man passer lidt på ens kørsel. smiley Jeg fik væddet med en ven om at den skulle gå 70 på 4s men den gik 55 smiley så vil overaske ham en dag smiley


  • #9   5. sep 2012 Den kan rende 100kmt på 4 celler med rette gearing og skumhjul smiley
    Hvis du køber 3cells, så køb samme mærke som dem du kører med nu, så kan du efter du har haft ca samme opladninger på de nye batts bruge et af dem i serie med det gode 2cells for 5 cells opsæt.
    6celler på revoen er lige vildt nok med den motor, og du vil lynhurtigt smadre aksler i center og til hjul, samt differ vil være meget udsatte.
    Og når du går op i volt uden at geare ned, så øger du også A træk og det vil give endnu mere varme i motor og esc


  • #10   5. sep 2012 Ja der snakker du om noget jeg ikke har forstand på med hensyn til a træk, jeg ville gerne geare den mere men min motor har en 6mm aksel og det er bare ikke til at finde Pinions der passer på akslen, jeg skiftede spur gearet fra 65 til 55 uden det helt vinde resultat, tror det er et 17t pinion gear jeg har nu. Og jeg kan ikke geare Spur gearet mere ned fordi jeg kan ikke flytte motoren tættere på, det er den anden vej jeg skal nu, alså have et større pinion gear på nu så motoren kommer længere væk fra spur gearet.

  • #11   5. sep 2012 Jeg syntes egentlig også der er nok smæk på med 4s, 5s opsætning lyder også ganske glimrende, det var måske egentlig bare det man skulle satse på, også for den stakkels ESC skyld smiley

    Også købe et 3s batteri og et 2s med samme spec. Jeg gider heller ikke smadre drivlinjen osv som du snakker om man kan på 6s, jeg ville selv gerne over den magiske grænse 100km/t eller ca deromkring. Meen så skal jeg også have skumdæk osv osv. Jeg skal hente nogle E-Maxx dæk/fælge til den idag, bliver spændende at få på.


  • #12   5. sep 2012 55/17 lyder også som en ok vildt gearing. jeg ville mene du skulle smide det store spurgear på igen, når du skal teste 5cells.
    Troede motoren var en af dem fra mig af med 5mm aksel.
    Den kan slibes ned med en dremmel med slibeskive.
    Har også set en der bruger håndholdt vinkel sliber smiley
    Du skal så have et skyde lære og et pinion ved hånden så du løbende kan måle diameter


  • #13   5. sep 2012 Er det ikke bare at fyre motoren af med en metalfil på akslen?? smiley Det projekt vil jeg prøve at bevæge mig ud i, hvilken gearing ville du anbefale til en 4-5s setup, jeg vil gerne have noget fart i den smiley 5mm spurgear kan købes alle steder ik? Feks hos holte modelhobby

  • #14   5. sep 2012 Har 3 Nanotech (14.8/4500 - 35/70) der også har pustet sig en smule op. Men det er ikke sket da jeg brugte dem. De havde bare ligget nogle måneder, uden at være brugt. Og pludselig var de alle 3 en lille smule puffede. Ikke noget vildt. Men de er blevet "bløde" på maven. Cellerne ligger alle inde for en rimelig spænding. Men er sgu stadig lidt nervøs for at køre med dem. Bør jeg være det? smiley

  • #15   5. sep 2012 Du kan godt bruge en fil. Det går bare lidt langsommere.
    Bruger selv en fil til at få en finere finish det sidste stykke vej.
    Du skal lave et stykke pap der passer på fronten så akslen går stramt igennem midterhul og så tapes den fast.
    Det er en god ide at give leje og akslen noget fedt som kan nappe det metalstøv som bevæger sig ind, da du ikke vil have det i motoren, eller lejet.
    så spænder du motor op i skruestik eller andet du kan holde den fast med.
    og så hooker du esc til og bruger th trim til at give den nogle rpm. Den skal kun lige snurre med en jævn hastighed. og husk at holde pauser da motoren kan køre hurtigt varm da den bruges ubelastet.
    du stopper så hele tiden undervejs for at måle diverse steder på akslen samt når du nærmer dig at tjekke om pinion kan gå på.
    Så slutter du af med at lave et flatspot til pinol skruen på akslen smiley

    Ang gearing så er det noget du finder ud af. Det skal jo gerne være sådan at du kan køre uden motoren smelter. Spurgears kan købes de fleste steder. Jeg har vist nogle stks med std pitch til revo, og pinioner er også relativt nemme at få fat i smiley

    Claus har læst at Nano ikke skulle have godt af at ligge fuldt opladt, selv over et døgn. Mine har dog ligget længe uden probs.
    Det er bare at komme ud og køre med dem og så lige tjekke dem som man ville gøre med et nyt setup hvor man lige tjekker nogle gange med kort mellemrum.

    mvh k


  • #16   5. sep 2012 Ellers kunne det jo være anledning til at købe 5S og en 1400 kv´er. Savner en anelse mere "oomfh", især ved foden af hop :o) Kan dog meget vel være manglen på greb, der hvor jeg har kørt. :o)
    Men ved så slet ikke om jeg beholder 1:8´eren. smiley


  • #17   5. sep 2012 Ja der er masser af muligheder Claus smiley

Kommentér på:
Lipo Fightmaxx 2s problem

Annonce