{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Servo Traxxas 2075 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Har et lille issue med min Traxxas Stampede 4x4 brushless. Den vender ikke ligefrem på en tallerken og når jeg trimmer den til at køre ligeud, går der kun et drej eller tre så trækker den til den ene eller anden side en smule igen og det er også ligesom om at den drejer skarpere til den ene side end den anden. Når jeg løfter bilen og drejer til hhv den ene eller anden side drejer den fint i bund til begge sider men når den får vægt på virker den til ikke at kunne dreje helt i bund. Jeg har prøvet at nulstille endpoints(mener jeg det hedder) men det har ikke hjulpet. Er det fordi servoen er slidt og ikke kan "trække" ordentligt og skal den derfor udskiftes og evt til hvilken eller er det et indstillingsproblem jeg har overset? Ved godt der er masser af servo emner herinde, men kunne ikke helt overskue om der var et med præcist mit problem. På forhånd tak for svarene:-) Heinrich


Kommentarer på:  Servo Traxxas 2075
  • #1   30. sep 2012 Tjek om tænderne på servohornet er i orden, giv det evt noget loctite


  • #2   30. sep 2012 Jeg har selv lige haft hele servo og stytre tøjet gennemgået på min egen stampede 4X4 brushcless.

    Det jeg fandt frem til var at mange ting var justeret helt forkert fra fabrikken af.

    Det første du skal gøre er at tjekke at din blå kadanaxel ikke har et slid mærke "som min havde" fordi den kan trække tvær armen hen så den rørre selve kadanaxlen.

    Guiden er følgende:

    1.
    Skru servohornet af og tværarmen med den lille sorte møtrik i midten som går fra servo hornet og hen til styrtøjet.

    2.
    Nu justere du din TQi senders (stering trim) så den står i midten "0"
    og tænd for senderen nu.
    (VIGTIG VIDEN: justeringen stering trim på senderen giver kun bilen fuld udlag til højre og venstre hvis den står i nul, jo mere den står ud til den ene side, mindre vil den kunne dreje til den side du har justeret den hen i mod og mere mod den anden side. Man kan sige man flytter bare nul punket inden for det samme udslags område! Derfor er det ikke helt ligegyldigt at man prøver at få så lige en retning så tæt på "0" justeringen som muligt.)

    3.
    Afmonter karossen på bilen, monter et helt opladt batteri i bilen.
    tænd nu bilen og lig den på bordet med bunden opad, så du kan se servoen.

    4.
    Skru servo hornet af og tværarmen.

    5.
    Nu skal du bevæge selve hjulene og styrtøjet for at få en føling med om det binder/køre stramt. det skal køre helt frit og nemt når det ikke har fat i servoen.

    6.
    Nu montere du så servohornet, så det er så parralelt med bilen som muligt.
    Inden du skruer det fast, så tjekker du nu yderstillingerne ved at dreje på din sender.
    Hvis den støder på enten kadanaxlen eller bunden af bilen i den anden yderstilling, så prøv at flytte den en tak den anden vej.
    (Min oplevelse var at jeg ikke kunen få en 100% parralel retning med bilen, pgs den jo flyttes i hak pga. tænderne.)
    Men det er heller ikke vigtigt, det vigtige er bare du finde en placering af servo hornet så det ikke støder på noget i yderstillingerne eller så lidt som muligt i yderstillingerne og det er næsten umuligt at opnå 100% på en stampede.
    (Jeg fik min til lige nøjagtig at gå fra af kadangen, men køre en smulle op af karossen i den anden side ½mm)

    7.
    Nu skal du så justere din tværarm, så også dit styrtøj er centreret.
    Selve armen til styrtøjet er vigtigt at du lægger mærke til ikke er centreret når den er parralel med bilen, men en lille smule mere ud til siden.
    Og det er denne arm du skal justere til at være centreret og ikek dine hjul, det er ligemeget nu hvor de peger hen, det skal justeres ind efterfølgende via armene på styrtøjet.
    Nu montere du så tværarmen mellem servohornet og tværarmen, du skal om muligt justere de 2 ender med øjerne så den blvier lang nok til at nå øjerne.
    pas på den ene ende ikke er længere ude end den anden, da en stampede kun har meget lidt fat i gevinnet når den er justeret ud så den er lang nok.

    8.
    når tværarmen så er monteret, så skal du nu prøve at dreje hjulene ud til yderstillingerne på din sender.
    Hvis du møder modstand i yder stillingerne så vil din servo stå og "snakke lidt" (summe) og så skal du måske lige justere lidt igen.

    9.
    Når det er gjort, skal du nu til at justere dine hjuls toe in og evt. camper som anvist i manualen.
    På toe in justere du hjulene så de igen er lige (mens bilen og sender er tændt så servoen står i "0" stilling og med hjulene løftet op/bilen med bunden i vejret.
    camper skal justeres mens bilen står i sin "normal" side højde.

    10.
    Afprøv bilen og fin juster på senderens "sterring trim om nødvendigt"
    Du skulle nu opleve at den skal stå meget tæt på midten "0" stillingen.

    Alt i alt tager det små 20/30 min. at side og lege med, alt efter hvor meget hjulene efterfølgende skal justeres.

    God fornøjelse,


  • #3   30. sep 2012 Husk også evt at rense og smøre styrtøjet, alle de små led osv.
    Så det køre let.
    Men ikke overfedt det ind i olie da det så vil være en skidt samler.
    Smør og tør/blæs den fri for overskyende olie.

    Tjek også at din Servo fra inde under karossen er skruet fast.
    Min den ene skrue var løs. og da den konstant rykker i servoen, så er det en god idé at tjekke lige den del er skruet fast en gang imellem.


  • #4   1. okt 2012 Ok, så når den står stille på gulvet og den så heller ikke trækker hjulene helt tilbage til neutral når jeg slipper "rattet" så kal det stadig godt være justeringen?(tjekkede i aftes at den ikke trækker dem helt tilbage når den står stille)


  • #5   1. okt 2012 Nej det lyder mere som skidt i styrtøjets led og eller slup.

    Men du kan høre om Serbien står og prøver at komme i neutral stilling eller om den stille


Kommentér på:
Servo Traxxas 2075

Annonce