styrings-egenskaber ved Tamiya TRF416X {{forumTopicSubject}}
Hej rcg brugere
Jeg har købt en Tamiya TRF416X som jeg vil bruge som noget drifting.
Jeg har bilen op at stå og har kørt lidt med den. Det er min første bil og har heller ikke driftet før rc.
Jeg synes bil har en meget stor vendekreds, og den også er meget langsom til at langsom til at vendt bilen om igen efter et sving, altså bagenden må ikke særlig langt ud, hvis jeg skal nå at få den retur til næste sving, hvis det er i modsatte retning.
Er der nogen der har stødt på noget tilsvarende? Nogle idéer til hvordan dette problem kan komprimeres? eller er det bare fordi jeg er nybegynder at jeg støder ind i dette problem?
feb 2011
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 12 Svar: 49
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 22 Svar: 262
Hvi´s du derimod vil ind til sagens kerne, skal du bore igennem den ydre del af dit spørgsmål og når du er igennem skal du passe på at det hele ikke imploderer imellem dine hænder og du derimod gør problemet og dermed dit spørgsmål mere indviklet end det er.
Håber det komprimerer dit spørgsmål lidt.
jul 2012
Følger: 32 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 55 Svar: 240
Folk tror de kan købe og style sig til være gode drifter men 90% af det er træning, træning og mere træning.
Når det så er sagt kan du have problmer med din vægt fordelig på bilen...
dec 2011
Følger: 36 Følgere: 34 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 342
Tjek RCmagasin og denne video, det er et skridt i den rigtige retning
sep 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
Henrik P: nu handler dette forum jo ikke om at udtrykke sine holdninger eller komme med nøjagtige definitioner, så kan ikke se hvordan ordvalget kan have så stor betydning? Jeg er ikke interesseret i at skulle ud at investerer i alt for meget mere, da jeg stadig ikke ved hvor meget tid jeg vil bruge på det. Derved kunne det godt være der var løsninger der, til dels læste problemet, uden at skulle investere i noget dyrt for at problemet bliver negligible.
Drift9 - RCMagasin.dk: tak for rådet, tror måske det har noget med vægt fordeling at gøre. hvor skal bilen gerne have sig massemidtpunkt?
Mr. Onroad - Dot1Drift: tak, har allerede set filmen.
dec 2011
dec 2011
sep 2012
okt 2004
Følger: 153 Følgere: 151 RC-enheder: 20 Emner: 187 Svar: 1.705
Hvordan er styreudslaget (EPA/End point adjustment) på din sender sat? Servoen skal gerne få hjulene til at dreje så langt ud som bilens design tillader.
dec 2011
sep 2012
Styreudslaget 100%, men det er som om bilens design ikke tillader den drejer særlig meget. specielt hjulet der er yderst når man drejer, ser ikke ud til at "dreje" nok?? kan godt prøve at sende et billede ved fuldt styreudsalg, hvis det kunne være problemet, det er i hvert fald min teori. (men nu hvor du/i ikke har set bilen, er det lidt svært at svare på om det er problemet)
styrings-egenskaber ved Tamiya TRF416X