{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Christian D
Christian D
Tilmeldt:
2. sep 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

styrings-egenskaber ved Tamiya TRF416X {{forumTopicSubject}}

Hej rcg brugere

Jeg har købt en Tamiya TRF416X som jeg vil bruge som noget drifting.
Jeg har bilen op at stå og har kørt lidt med den. Det er min første bil og har heller ikke driftet før rc.
Jeg synes bil har en meget stor vendekreds, og den også er meget langsom til at langsom til at vendt bilen om igen efter et sving, altså bagenden må ikke særlig langt ud, hvis jeg skal nå at få den retur til næste sving, hvis det er i modsatte retning.
Er der nogen der har stødt på noget tilsvarende? Nogle idéer til hvordan dette problem kan komprimeres? eller er det bare fordi jeg er nybegynder at jeg støder ind i dette problem?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  styrings-egenskaber ved Tamiya TRF416X
  • #1   8. okt 2012 Kraftigere motor og esc og ny servo:)

  • #2   8. okt 2012 Tjah hvis du komprimerer dit problem har du stadigvæk problemet, bare i komprimeret form. Dermed sagt uløst.

    Hvi´s du derimod vil ind til sagens kerne, skal du bore igennem den ydre del af dit spørgsmål og når du er igennem skal du passe på at det hele ikke imploderer imellem dine hænder og du derimod gør problemet og dermed dit spørgsmål mere indviklet end det er.

    Håber det komprimerer dit spørgsmål lidt.


  • #3   8. okt 2012 Mr. Onroads ord i søndags i kølkær var ca sådan her:
    Folk tror de kan købe og style sig til være gode drifter men 90% af det er træning, træning og mere træning.

    Når det så er sagt kan du have problmer med din vægt fordelig på bilen...


  • #4   8. okt 2012 (link fjernet)

    Tjek RCmagasin og denne video, det er et skridt i den rigtige retning smiley


  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #5   8. okt 2012 NicolaI A: da både motoren, esc'en og servo'en er købt på baggrund af hjælp fra NMRacing [ Dot1Drift ], tvivler jeg det er der problemet ligger.

    Henrik P: nu handler dette forum jo ikke om at udtrykke sine holdninger eller komme med nøjagtige definitioner, så kan ikke se hvordan ordvalget kan have så stor betydning? Jeg er ikke interesseret i at skulle ud at investerer i alt for meget mere, da jeg stadig ikke ved hvor meget tid jeg vil bruge på det. Derved kunne det godt være der var løsninger der, til dels læste problemet, uden at skulle investere i noget dyrt for at problemet bliver negligible.

    Drift9 - RCMagasin.dk: tak for rådet, tror måske det har noget med vægt fordeling at gøre. hvor skal bilen gerne have sig massemidtpunkt?

    Mr. Onroad - Dot1Drift: tak, har allerede set filmen.


  • #6   9. okt 2012 Masse punktet til små baner:front og store baner: bagi smiley

  • #7   9. okt 2012 Men jeg vil personlig helst ha lidt mere mod fronten, da følingen med styring er bedre smiley

  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #8   9. okt 2012 Super, tak for input! hvordan får jeg det ændret? ved at tilføre vægt, eller er det nok at rygge bærearmene længere bagud?


  • #9   9. okt 2012 En bil med kort akselafstand vender nemmere.

    Hvordan er styreudslaget (EPA/End point adjustment) på din sender sat? Servoen skal gerne få hjulene til at dreje så langt ud som bilens design tillader.


  • #10   9. okt 2012 Det du bedst ville kunne mærke, er ved at tilføje vægte smiley

  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #11   9. okt 2012 Akselafstanden er standart.
    Styreudslaget 100%, men det er som om bilens design ikke tillader den drejer særlig meget. specielt hjulet der er yderst når man drejer, ser ikke ud til at "dreje" nok?? kan godt prøve at sende et billede ved fuldt styreudsalg, hvis det kunne være problemet, det er i hvert fald min teori. (men nu hvor du/i ikke har set bilen, er det lidt svært at svare på om det er problemet)


Kommentér på:
styrings-egenskaber ved Tamiya TRF416X

Annonce