{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Afterrun olie hvornår ? {{forumTopicSubject}}

For at behandle min nitro motor ordentligt vil jeg bruge afterrun olie
Men er det nødvendigt hvis man kører bilen tør for brændstof ?
Hvis ja hvor når bruger man det så er det når den skal stå en uge eller en måned ?
Og skal det ned ved gløderør eller caburator eller begge steder ?

Håber på nogle gode svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afterrun olie hvornår ?
  • #1   14. nov 2012 Hvis vejret er meget fugtigt, bruger jeg det.
    Hvis jeg er i tvivl om hvornår jeg skal køre igen eller ved det bliver mere end 5 dage, bruger jeg det.
    Lidt i karburator og lidt i motoren.

Hvis du kører videre med det samme efter du har tømt tanken mener jeg ikke det er nødvendigt.

• #2   14. nov 2012 Jeg bruger det kun hvis bilen skal stå i over en uge. Jeg putter 3-4 dråber ned i karburatoren, og turner motoren rundt nogle gange. På den måde fordeles det rundt i hele motoren. Jeg mener ikke det er nødvendigt at putte det ned ved gløderøret også.

Bortset fra det, så er jeg ret overbevidst om, at der ihvertfald i de dyrere brændstofsmærker, er tilsat noget rustbeskyttende i brændstoffet i forvejen.

Det er en god idé at få forbrændt alt brændstoffet i motoren inden man sætter bilen til side i længere tid, men det er stadig en god idé at bruge AfterRun olie.

• #3   14. nov 2012 køb sidewinder nitro, der er afterrun olie i... og hvis det ikke er en bil til seriøs konkurence brug er dette rigeligt...

men egentligt skal det gøres hver gang den har været brugt, som også er indikeret af navnet.

• #4   14. nov 2012 Takker for de gode svar
    Den får 4 dråber i caburator efter hver gang så må det være godt

• #5   14. nov 2012 Det skader ikke, så hellere være på den sikre side smiley

• #6   16. nov 2012 Davs.

Indtil for i sommer, kørte jeg også mine motorer tom for brændstof efter dagens kørsel. Derefter ARO gennem karburatoren og turne motoren, for at få olien rundt i motoren. Det virkede ok, men var besværligt.
    Så fik jeg et tip fra motortuneren Monty Houston fra USA: Kører man på kvalitets brændstof (Byron, SideWinder, RB etc. etc.) og man skal bruge motoren indenfor et par uger, skal man IKKE køre motoren tom for brændstof. Gør man det, forsvinder olien indeni motoren også. Dermed SKAL man bruge ARO, for at lejerne ikke ruster. Derfor skal man blot stoppe motoren, og lade den være. Ved opbevaring af bil og motor, bør man sættet bilen på højkant, så frontlejet peger nedad (mine biler hænger alligevel på væggen for at fylde mindst muligt). Dermed er der ikke en sø af brændstof i bunden af motoren. Jeg var skeptisk, men ville da prøve denne metode. Jeg må sige, at det virker perfekt. Selv efter flere uger uden at køre med motoren, er der INTET rust på lejerne, og der er en fin oliehinde overalt i motoren.
    Skal mine motorer opbevares i lang tid, kører jeg dem stadig tom for brændstof. Fjerner slangerne til karburator og udstødning og bliver ved med at starte motoren, indtil den ikke tænder mere. Så tager jeg luftfilteret af, og kommer 1 ml ARO gennem karburatoren. Turner motoren på starterkassen i nogle sekunder med varierende gasåbning. 1 ml ARO mere og tuner motoren igen. Så er jeg sikker på, at der er olie OVERALT i motoren. 4 dråber olie er ALT for lidt.

• #7   19. nov 2012 Lille-bror

Lige en kommentar til det sidste du nævner med at 4 dråber ARO er for lidt. Jeg har indtrykket af, at der ikke skal ret meget mere end det i motoren før den hydro locker. Har du aldrig problemer med det, næste gang du skal starte din motor?

• #8   19. nov 2012 Kasper H: Nej det har jeg ikke. Det er derfor jeg "kun" hælder 1 ml i ad gangen, og lader motoren køre i flere sekunder på starterkassen. Jeg har ingen erfaring med AFO og snoretræk.

• #9   29. nov 2012 Jeg bruger bare alm 2t olie til en knallert til mine helier og det virker udemærket og er til at betale sig ud af da jeg har 5 helier og 4 fly

Kommentér på:
Afterrun olie hvornår ?

Annonce