796 visninger
|
Oprettet:
Afterrun olie hvornår ? {{forumTopicSubject}}
For at behandle min nitro motor ordentligt vil jeg bruge afterrun olie
Men er det nødvendigt hvis man kører bilen tør for brændstof ?
Hvis ja hvor når bruger man det så er det når den skal stå en uge eller en måned ?
Og skal det ned ved gløderør eller caburator eller begge steder ?
Håber på nogle gode svar
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
Hvis jeg er i tvivl om hvornår jeg skal køre igen eller ved det bliver mere end 5 dage, bruger jeg det.
Lidt i karburator og lidt i motoren.
Hvis du kører videre med det samme efter du har tømt tanken mener jeg ikke det er nødvendigt.
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 26 RC-enheder: 3 Emner: 29 Svar: 142
Bortset fra det, så er jeg ret overbevidst om, at der ihvertfald i de dyrere brændstofsmærker, er tilsat noget rustbeskyttende i brændstoffet i forvejen.
Det er en god idé at få forbrændt alt brændstoffet i motoren inden man sætter bilen til side i længere tid, men det er stadig en god idé at bruge AfterRun olie.
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
men egentligt skal det gøres hver gang den har været brugt, som også er indikeret af navnet.
aug 2008
Følger: 104 Følgere: 97 RC-enheder: 16 Emner: 85 Svar: 258
Den får 4 dråber i caburator efter hver gang så må det være godt
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 29
Indtil for i sommer, kørte jeg også mine motorer tom for brændstof efter dagens kørsel. Derefter ARO gennem karburatoren og turne motoren, for at få olien rundt i motoren. Det virkede ok, men var besværligt.
Så fik jeg et tip fra motortuneren Monty Houston fra USA: Kører man på kvalitets brændstof (Byron, SideWinder, RB etc. etc.) og man skal bruge motoren indenfor et par uger, skal man IKKE køre motoren tom for brændstof. Gør man det, forsvinder olien indeni motoren også. Dermed SKAL man bruge ARO, for at lejerne ikke ruster. Derfor skal man blot stoppe motoren, og lade den være. Ved opbevaring af bil og motor, bør man sættet bilen på højkant, så frontlejet peger nedad (mine biler hænger alligevel på væggen for at fylde mindst muligt). Dermed er der ikke en sø af brændstof i bunden af motoren. Jeg var skeptisk, men ville da prøve denne metode. Jeg må sige, at det virker perfekt. Selv efter flere uger uden at køre med motoren, er der INTET rust på lejerne, og der er en fin oliehinde overalt i motoren.
Skal mine motorer opbevares i lang tid, kører jeg dem stadig tom for brændstof. Fjerner slangerne til karburator og udstødning og bliver ved med at starte motoren, indtil den ikke tænder mere. Så tager jeg luftfilteret af, og kommer 1 ml ARO gennem karburatoren. Turner motoren på starterkassen i nogle sekunder med varierende gasåbning. 1 ml ARO mere og tuner motoren igen. Så er jeg sikker på, at der er olie OVERALT i motoren. 4 dråber olie er ALT for lidt.
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 26 RC-enheder: 3 Emner: 29 Svar: 142
Lige en kommentar til det sidste du nævner med at 4 dråber ARO er for lidt. Jeg har indtrykket af, at der ikke skal ret meget mere end det i motoren før den hydro locker. Har du aldrig problemer med det, næste gang du skal starte din motor?
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 29
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Svar: 4
Afterrun olie hvornår ?