{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Turnigy Trackstar ESC og motor {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nyligt fået lavet min Mini Inferno om til brushless. Jeg købte et sæt med ESC og motor på Hobbyking.com. ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=20993 )

Den er selvfølgelig blevet noget hurtigere, men efter 10 minutter på en skøjtebane ramte jeg stille og roligt kanten og bilen vendte rundt på taget. ESC'en begyndte at blinke rødt og gult (den gør det samme, når der ikke er mere strøm på) og jeg tog bilen med over på en bænk. Da jeg gjorde det begyndte det at lyde træls under skjoldet. Jeg flåede det af og rev batteriet fra, men der var allerede kommet en del røg og en lugt af brændt el.

Det ser ud til batteriet har det fint; jeg kan lade på det og der er masser strøm. Men når jeg sætter det til, blinker min ESC bare rødt og gult. Det er ligemeget om motoren er sluttet til eller ej. Begge dele lugter meget brændt. Jeg ved ikke om begge dele er brændt af, eller om det kun er enten motor eller ESC. Er der en måde jeg kan tjekke det? Jeg har ikke andre ESC'er eller motorer og jeg er ret ny i el-biler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turnigy Trackstar ESC og motor
  • #1   18. dec 2012 Hej Tobias, jeg har samme sæt som du. Du er velkommen til at sende ESC og motor til mig, jeg tjekker gerne om det virker med mine dele. Sender tilbage med B-post, gratis. Du kan også følge med via skype smiley

    Men inden du evt vælger at gøre det, så prøv at nulstille din ESC, måske er indstillingerne røget en tur? Husk også at indstille neutral igen. Har du program kortet? Og til sidst, hvis du vil beholde sættet hos dig, så se om der er en venlig sjæl tættere på dig som kan teste med deres el.


  • #2   18. dec 2012 Jeg har ikke programkortet, men overvejede at købe det. Ihvertfald før skidtet brændte af. smiley Kan man nulstille den uden?

    Tak for tilbuddet om at teste - jeg skal nok vende tilbage hvis det bliver aktuelt. Jeg håber der findes venlige sjæle i det nordjyske også smiley


  • #3   18. dec 2012 Tjek manualen mht nulstilling - er på arbejde så kan ikke selv tjekke det lige nu.

    Ellers siger du bare til.


  • #4   18. dec 2012 Uanset hvad jeg prøvede, begyndte ESC'en bare at blinke. Jeg prøvede at skrue skruerne ud og tage ESC'en ud af kassen. Det så ikke for godt ud. Spørgsmålet er så om motoren virker endnu.. smiley

    profilbillede
  • #5   18. dec 2012 Tror ikke din motor har taget skade med mindre den har været ultra varm (100C)

    Men Esc'en ser færdig ud smiley et held de vidst lige har fået dem på NL lager eller de hos hk smiley


  • #6   18. dec 2012 Tjah, den ser sørme ret udbrændt. Godt der er nok tid til at ønske sig en ny til jul?

  • #7   18. dec 2012 Jeg tvivler også på motorskader, men det vil alligevel være rart at vide inden jeg finder dankortet frem igen smiley

    Hvordan kan det være den er brændt af? For meget gas? For lidt køling? Jeg kører med 3 cellet lipo..


  • #8   18. dec 2012 Synes jeg har læst et sted at en blæser anbefales til ESCen hvis 3S bruges smiley

    Jeg har selv brugt 3S 2 gange, men det var så også kun korte ture (speedrun) inden jeg heldigvis kørt ind i et glas "hegn", ødelagde lidt af bilen men undgik at brænde ESCen af.....


  • #9   18. dec 2012 Den havde faktisk kørt 3-4 opladninger før det her skete. Men denne gang fik den nok også mere gas end de andre gange.. En ny ESC med forsendelse koster 21 dollars fra Holland, så det er nu ikke det store tab. Bare ikke den fedeste oplevelse med el ind til videre smiley

  • #10   18. dec 2012 Heeh nej det jo det. Men det med 3 s i små biler er skrøbeligt mht varme udvikling smiley og hvis gearingen er forkert, plus bare tandhjulende sider lidt for stramt er med til at udvikle flere ampere smiley

  • #11   18. dec 2012 Sådanne en esc er jo virkelig fint elektronik der håndtere så mange volt, sådanne en esc kan stå af pludselig nogen gange uden grund, min har gjort det da den blev tændt med nyt batteri, knald sagde det også var den død. Den anden gjorde det da motoren blev for varm. Og som Mark Savage skriver ville en esc med blæser være bedre til at køle end en uden, så gå efter det når du skal købe. Øv det bare så surt når sådanne noget sker..!!

  • #12   18. dec 2012 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13445__HobbyKing_Brushless_Car_ESC_45A_w_Reverse.html

    Vil den være bedre for mig så? Det er den billigste med blæser. Den kan også klare dobbelt så mange amperer. Den får jo ingen luft heller, når den sidder under skjoldet. Så kan godt se det er bedre med blæser smiley


  • #13   18. dec 2012 Sikkert bedre men tjek om den kan passe fornuftigt i din bil. Og husk at du risikerer at betale moms og gebyr smiley

  • #14   18. dec 2012 Tobias:::
    Forstår ikke helt sammensætning af det sæt du har købt...
    Tror at din ESC har været for lille fra starten...

    Din motor kan trække max. 30A
    Men din esc kan max. levere 25A

    En esc skal altid kunne levere mere end motoren kan trække ellers belaster man esc'en....


  • #15   18. dec 2012 Mark, den er heldigvis på lager i England, så der er hverken moms eller gebyr smiley Den anden betalte jeg told af nemlig..

    Christian, det har du da egentlig ret i. Det har jeg ikke lagt mærke til. Jeg tænkte, at de nok ville passe fint sammen, når nu de er købt som et sæt. De kommer endda i én æske fra fabrikken, så det er ikke engang Hobbyking der sætter dem sammen.

    Kan jeg gå ud fra motoren er ok? Jeg er 99,9 % sikker på alt røgen kom fra ESC'en. Begge dele lugter brændt, men det gør hele bilen faktisk. smiley


Kommentér på:
Turnigy Trackstar ESC og motor

Annonce