{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

rensning/vask hpi savage {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en brugt hpi savage og den tidligere ejer har egentlig ikke passet den så godt hvilket først kostede lidt reno på motoren så den nu køre men selve chassiet er sølet med olie og skidt over alt og jeg kunne godt tænke mig at rense den.

mit spørgsmål er kan den holde til en gang damp rensning da jeg har en lille damprenser pistol der ville være perfekt til at komme i krogene med.Jeg har afmonteret mortor og styre enhed men er der andet jeg ska passe på??

og så ville jeg også lige høre folk der kender en savage er den vand tæt? kan den holde til at køre i sne og små mudder pytter??

god jul til alle
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rensning/vask hpi savage
  • #1   24. dec 2012 Hvis servoerne er vandtæt kan den klare det hele. Selvfølgelig hvis potten bliver druknet, går motoren ud.

    Jeg bruger selv min bruser og skyller den alle vegne men skyller udad for at minimere skidtet jeg presser ind i alle krogene, hvis det giver mening.

    Mht damp kan det være lejerne skal smørres bagefter hvis varmen har smeltet/renset alt smørelse væk. Her bruger jeg kun lunkent vand.


  • #2   24. dec 2012 tak for svaret .....så giver jeg den en gang rens....havde tænkt mig at eftersmørre alle lejer under alle omstændigheder men ungår nok alligevel bare at direkte rette mundingen fra renseren på dem

  • #3   24. dec 2012 Bremserens virker også fortrinligt til at fjerne det fedt/snavs, og så en opvaskebørste eller tandbørste (Lad nu være med at bruge den igen bagefter til at børste tænder smiley )

    Jeg ville nok passe lidt på omkring ved diff og centerdiff/gearkasse.

    Men hvis det er den kun er rigtig svinet til omkring motor, så vil jeg bare give den gas der, og så evt som Mark siger, med bruseren for resten.

    Du kunne evt hurtigt afmontere dine hubs (Altså dem med lejerne i når du har skruet dit hjul af), som sørger for at dine trækaksler sidder "fast" smiley


  • #4   24. dec 2012 Personlig bruger jeg det at afmontere el og motor skylder den i lunkent vand sætter den i blød i motor rens og så skyldes den godt efter og smøre alt godt
    Vær 5 gang bruger jeg lige 2 timer og skilderier den af i atomer vasker alt plast i et varmt bad og alt stål lige så og tørre det godt og så går jeg alt efter smøre og skifter dele hvis nødvendig


Kommentér på:
rensning/vask hpi savage

Annonce