{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Goodie G
Goodie G
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 36

Er det som det skal være? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på når jeg køre med min e-firestorm om det nu var som det skulle være smiley

Når jeg køre fremad og derefter vælger at bremse bakker den bare med fuld smæk i stedet for at bremse.
Når jeg bakker og derefter vælger at køre fremad bremser den og der går et sekunds tid før den kører fremad.

Burde det ikke være omvendt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det som det skal være?
  • #1   30. jan 2013 Har du tjekket at din throttle på senderen ikke står i reverse? Det kunne godt tyde på det var der den var gal.

• #2   30. jan 2013 Prøv at bytte om på 2 ledninger mellem esc og motor og ændre til reverse på throttle på din sender.

• #3   30. jan 2013 Du har fået vendt din ESC om, lav en ny Sæt-op din ESC op til din sender igen.
    Det er det bedste i stedet for at pille ved din sender.
    Piller du ved din sender, skal du alligevel lave et nyt sæt-op på din ESC smiley

• Goodie G
    Goodie G Tilmeldt:
    nov 2010

#4   30. jan 2013 Throttle på senderen står ikke i reverse smiley Esc og motor er forbundet korrekt eftersom der er A B C på begge ender, så man ved hvor ledningerne skal placeres.

Jeg har gjort som der står i manualen. Inden man kører med den første gang skal man "indstille" ESC. Full throttle ---> connect batteri og ellers bare følge instruktionerne. Efter det er gjort står jeg i samme situation. Den vil altså kun bremse når jeg går fra at bakke til at køre fremad

• #5   30. jan 2013 ABC er lige meget når det er brushless. Det ER brushless, yes?. Byt om på 2 vilkårlig ledninger mellem esc og motor, ændre din throttle på senderen og jeg er ret sikker på den vil køre som du forventer den skal.

• Goodie G
    Goodie G Tilmeldt:
    nov 2010

#6   30. jan 2013 Ja det er brushless smiley Det virker da underlidt at der er ABC hvis det ikke nødvendigvis skal være i den rækkefølge xD Men jeg er ikke nogen ekspert. Jeg prøver at gøre som du siger smiley

• #7   31. jan 2013 Jeg ved ikke lige hvad der sider i en e-firestorm, men hvis der er sensor på ESC og motor er det ikke lige meget hvordan man forbinder ledningerne.

Hvis der ikke er sensor kan du roligt bytte om på kablerne og reverse senderen.
    Men hvis vognen køre den rigtige vej, men at ESC´en er vendt rundt efter sæt-op må du ha´ gjort noget forkert.
    Og laver du en reverse på senderen, skal der alligevel laves et nyt sæt-op af ESC´en smiley

• #8   31. jan 2013 Ah ja, tænkte ikke på sensored. Tvivler dog på e-firestorm har sensor - hvad siger ejermanden?

Funker det hele nu så du ikke har tid til at svare os? smiley

• Goodie G
    Goodie G Tilmeldt:
    nov 2010

#9   31. jan 2013 Jeg har byttet om på 2 af ledningerne og lavet nyt ESC sæt op smiley
    Nu virker den som den skal!!! smiley Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har nogen anelse om der er sensor på ESC, hvad gør den sensor?

I skal have mange tak for hjælpen :>!!

• Goodie G
    Goodie G Tilmeldt:
    nov 2010

#10   31. jan 2013 Fandt lige det her på hpi's hjemmeside under firestorm flux
    "Sensorless technology eliminates additional sensor wiring and complexity"
    Det må vel betyde at den ikke har sensor smiley

• #11   1. feb 2013 Goodie G har løst de spøgsmål smiley
    Din ESC har ikke sensor!!!
    Sensor er en måde at styre motoren på så den starter hurtige op og er nemmere at regulere hastigheden med.
    Det er meget nemt at se om der er sensor på eller ej, for det sider et lille bundt ledninger men til motoren foruden de 3 ledninger der giver motoren strøm.

Om det er godt eller dårligt at køre med sensor, kommer an på hvad det er man køre med.
    Løbs biler on-road og off-road er det en fordel med sensor, med fly, både og crawlere er det lige meget eller kun i vejen.

• #12   1. feb 2013 Godt at høre du er ude og trille igen.

Og tak til hr. Blindman for frisk info smiley

Kommentér på:
Er det som det skal være?

Annonce