{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

HBX Stelth, styrtøj problem {{forumTopicSubject}}

Hej har en HBX stelth som jeg har sat i stand. men har et problem med styrtøjet.

det er som om at dækkende en gang imellem kan lave meget merer udslag end servo kan trække selv.

er der nogen der kan svarer mig på om denne model normalt har et lock det gør at styrtøjet ikke slå for meget ud ?

problemet er når jeg kører offroad og dækket kommer for langt ud så hopper dogbone ud af soklen af og dækken kan ikke komme tilbage til 0

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HBX Stelth, styrtøj problem
  • #1   8. feb 2013 Kan du ikke bare begrænse styreudslaget på din sender?

• #2   8. feb 2013 Har forresten engang læst om en der var ude for lidt det samme. Det viste sig han havde byttet om på forrest og bageste kødben, de var vist ikke helt lige lange. Kan ikke huske om det var en Stealth.

• #3   8. feb 2013 Jeg er selv i tvivl, har ikke selv sådan en Stealth men når jeg kigger efter reserve dele så har foreste og bagerste dogbone forskellige numre, hvilket rent logisk ville antyde forskel på dem. Har set på andre hjemmesider at de har samme længde og enkelte hjemmesider er de oplyst med forskellige længder (ca 2 mm forskel), så ved ikke helt hvad man skal regne med men det ville være logisk at de foreste er de længste til styrtøjet.

Front
    http://www.overdrive-racing.de/autos/ersatzteile/xmissile/6538-h011-antriebswelle-vorne-2-stueck-97-3mm/a-1670/

Rear
    http://www.overdrive-racing.de/?c1=0&c2=0&c3=0&c4=0&c5=0&ActionCall=WebActionArticleSearch&Params[SearchParam]=6538-H012&Params[SearchInDescription]=1

• #4   8. feb 2013 Hey Tak for svarende.. bonus info, tossen med de forkerte dogbones var vidst også mig.

så bærer arme er skiftet, dogbones er skiftet , aksler er skiftet da dette var min første mistanke...

nu går min mistanke på det servo saver setup der er mellem servo og de 2 styrer arme... da jeg mistænker at der sidder en udslags begrænser i den når den virker som den skal....??

• #5   9. feb 2013 Servo safe'eren burde ikke lave problemer med mindre du har samlet den forkert, men du kan evt gennemgå samling af den i manualen. Dens funktion er at beskytte din servo når du køre ind i noget (hvis du gør det) eller hvis der er overbelastning under kørsel smiley
    Jeg mistænker mere at du har fået ændret på end point positionerne (hvor meget udslag servo og styretøj kan give) Dette må ikke stå for højt for så vil du overbelaste servo og styrtøj, så det skal stå lidt under max udslag hvis du forstår. Her er en video som viser opsætning og også viser det med endpoint (ca 2 min inde i videoen). Det bliver indstillet på senderen. Håber det kan hjælpe

http://www.youtube.com/watch?v=M2p9Z4BXF7k

• #6   9. feb 2013 har prøvet at ændre endpoint . og dette virker fint på asfalt... men så snart jeg kommer offroad på græs eller sand / jord så sker det stadig...

om min Servo saver er samlet forkert vides ikke, den var groet sammen da jeg fik bilen. og det er ikke lykkes mig at få den til at kører helt som den skal.

jeg tænker kan det tænkes at servoen er for svag... ?

• #7   9. feb 2013 Jeg ved ikke om jeg er den rigtige til at hjælpe dig i og med jeg ikke selv har sådan en bil, så det ville jo være mest optimalt at en bruger herinde som har denne bil kunne hjælpe dig med problemet.
    Dog lyder det for mig underligt at servo saveren virker på nogen underlag og ikke andre smiley Ved ikke om saveren kan løsnes eller spændes og om det kunne være pga dette at den ikke fungere efter hensigten. Har du så haft den skilt og samlet igen hvis den var groet sammen da du fik den ? her er bilen i exploded view og der kan du se hvordan bilen, servo saver osv skal samles korrekt :

(link fjernet)

Her er lidt tips og triks :
    http://support.morfars.dk/entries/463152-tips-tricks-til-stealth-x09

Jeg skal ikke kunne sige om servo'en er "svag" og kender ikke specs på den servo. Den kan jo være slidt så den ikke yder optimalt.

• #8   9. feb 2013 Hey Tak . tror det gav svaret..

ja den var goet sammen da jeg fik den, da den er købt af en der har været ret lige glad med dem 2 biler blev til 1.

det liner at der er en post i servosaveren del 56 og denne tillader i dag 360 rotation... og det tot jeg ikke er meningen....

• #9   9. feb 2013 Det var så lidt, er glad for hvis jeg kunne hjælpe smiley
    Nårh ok på den måde, men ja man kan ikke forvente det virker hvis man ikke vedligeholder osv smiley
    Jeg må melde pas omkring den del, men det ser ud som om den har en lige flade på den ene side og jeg har en ide om at den ikke skal kunne rotere 360 grader og at den der fjeder skulle sørge for at saveren kom tilbage til 0 punkt hvis det gir mening. Men håber du kan få mening ud af tegningen så du kan få det sat sammen så alt virker som det skal og du får løst problemet smiley

• #10   10. feb 2013 det er jo det . er bange for at jeg bæliver nød til at købe nye dele. da begge servo savere varsamlet og begge var groet fast, har prøvet WD40, disel over night/ rå vold intet lader til at gå dem løs...

men hva Moffe har delende smiley

et alternativ kunne være at finde nogle justerbare universal trækaksler men ved ikke om dette er lige til...

• #11   10. feb 2013 Ja hvis du ikke kan få dem fra hinanden med de forsøg du har gjort så ved jeg heller ikke lige hvad der skal til smiley Men man kan heller ikke lige umiddelbart se på billedet hvad det er som holder det sammen (på de biler jeg har haft, har det været en skrue i top og bund om holdte den sammen eller e-clips (del 65)).
    Ja de plejer at have det meste på lager til de biler de sælger, det kunne også være de havde en ide om hvad der kunne være galt hvis du snakkede med dem ?

De trækaksler som medfølger fungere så vidt jeg har læst og hørt mig til ganske fint uden problemer så der skulle ikke være nødvendigt at købe andre. Problemet er jo også det at hvert firma har forskellige mål på deres dele så tvivler på du finder sådan nogle der passer ordentligt og kan fungere optimalt så vil ikke anbefale det. De teleskop agtige som f.eks min Slaske har kræver meget vedligeholdelse hele tiden pga støv og alt samler sig i rillerne og hvis de ikke blir holdt rene så virker det ikke særlig godt. Vil så også mene at dem du har i metal er stærkere end dem jeg har i plast. Dog kan man få upgrades til min som er i metal men de er ikke lavet på samme måde.

Kommentér på:
HBX Stelth, styrtøj problem

Annonce