869 visninger
|
Oprettet:
HBX Stelth, styrtøj problem {{forumTopicSubject}}
Hej har en HBX stelth som jeg har sat i stand. men har et problem med styrtøjet.
det er som om at dækkende en gang imellem kan lave meget merer udslag end servo kan trække selv.
er der nogen der kan svarer mig på om denne model normalt har et lock det gør at styrtøjet ikke slå for meget ud ?
problemet er når jeg kører offroad og dækket kommer for langt ud så hopper dogbone ud af soklen af og dækken kan ikke komme tilbage til 0
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 16 Emner: 26 Svar: 339
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 16 Emner: 26 Svar: 339
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 3 Emner: 1 Svar: 22
Front
http://www.overdrive-racing.de/autos/ersatzteile/xmissile/6538-h011-antriebswelle-vorne-2-stueck-97-3mm/a-1670/
Rear
http://www.overdrive-racing.de/?c1=0&c2=0&c3=0&c4=0&c5=0&ActionCall=WebActionArticleSearch&Params[SearchParam]=6538-H012&Params[SearchInDescription]=1
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 RC-enheder: 6 Emner: 50 Svar: 167
så bærer arme er skiftet, dogbones er skiftet , aksler er skiftet da dette var min første mistanke...
nu går min mistanke på det servo saver setup der er mellem servo og de 2 styrer arme... da jeg mistænker at der sidder en udslags begrænser i den når den virker som den skal....??
dec 2012
Jeg mistænker mere at du har fået ændret på end point positionerne (hvor meget udslag servo og styretøj kan give) Dette må ikke stå for højt for så vil du overbelaste servo og styrtøj, så det skal stå lidt under max udslag hvis du forstår. Her er en video som viser opsætning og også viser det med endpoint (ca 2 min inde i videoen). Det bliver indstillet på senderen. Håber det kan hjælpe
http://www.youtube.com/watch?v=M2p9Z4BXF7k
feb 2008
om min Servo saver er samlet forkert vides ikke, den var groet sammen da jeg fik bilen. og det er ikke lykkes mig at få den til at kører helt som den skal.
jeg tænker kan det tænkes at servoen er for svag... ?
dec 2012
Dog lyder det for mig underligt at servo saveren virker på nogen underlag og ikke andre
(link fjernet)
Her er lidt tips og triks :
http://support.morfars.dk/entries/463152-tips-tricks-til-stealth-x09
Jeg skal ikke kunne sige om servo'en er "svag" og kender ikke specs på den servo. Den kan jo være slidt så den ikke yder optimalt.
feb 2008
ja den var goet sammen da jeg fik den, da den er købt af en der har været ret lige glad med dem 2 biler blev til 1.
det liner at der er en post i servosaveren del 56 og denne tillader i dag 360 rotation... og det tot jeg ikke er meningen....
dec 2012
Nårh ok på den måde, men ja man kan ikke forvente det virker hvis man ikke vedligeholder osv
Jeg må melde pas omkring den del, men det ser ud som om den har en lige flade på den ene side og jeg har en ide om at den ikke skal kunne rotere 360 grader og at den der fjeder skulle sørge for at saveren kom tilbage til 0 punkt hvis det gir mening. Men håber du kan få mening ud af tegningen så du kan få det sat sammen så alt virker som det skal og du får løst problemet
feb 2008
men hva Moffe har delende
et alternativ kunne være at finde nogle justerbare universal trækaksler men ved ikke om dette er lige til...
dec 2012
Ja de plejer at have det meste på lager til de biler de sælger, det kunne også være de havde en ide om hvad der kunne være galt hvis du snakkede med dem ?
De trækaksler som medfølger fungere så vidt jeg har læst og hørt mig til ganske fint uden problemer så der skulle ikke være nødvendigt at købe andre. Problemet er jo også det at hvert firma har forskellige mål på deres dele så tvivler på du finder sådan nogle der passer ordentligt og kan fungere optimalt så vil ikke anbefale det. De teleskop agtige som f.eks min Slaske har kræver meget vedligeholdelse hele tiden pga støv og alt samler sig i rillerne og hvis de ikke blir holdt rene så virker det ikke særlig godt. Vil så også mene at dem du har i metal er stærkere end dem jeg har i plast. Dog kan man få upgrades til min som er i metal men de er ikke lavet på samme måde.
HBX Stelth, styrtøj problem