{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
312 visninger | Oprettet:

Lilo charge eller balance {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har lavet mig to store stænger med batterier ud ac li-ion celler i et 5s3p arrangement... X2 så den ialt er på 10s og 40v

Jeg har lavet balancekabel på hver 5s til hver halvdel af pakken.
Men nu alle cellerne er machede og ligger inde med 0,01 forskel kan jeg så lave en almindelig charge på pakken, hvor jeg kun lader på plus og minus?

Et tillægs spørgsmål.
De to 5s, siidder jo sammen, så de danner et enkelt 10s, og for hver 5pak har jeg lavet et sæt ledninger ud med plus/minus for kun de 5s(20v) kan jeg sætte dem sammen (plus med plus og minus med minus) så jeg har en total på 20v for så at balancelade dem på et balancebord med mulighed for at lade mange ens batterier samtidigt?
Da jeg her til aften forsøgte at sætte de to minus sammen, så kom der store blå gnister, så jeg stoppede.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lilo charge eller balance
  • #1   23. feb 2013 Hey

Lyder spændene det du har gang i der.
    Spørgsmål et er svaret at:: ved bare at lade uden at balancere vælter du nok cellerne.
    Spørgsmål 2 det tror jeg ikke at du kan, fordi din balancer ikke kan se den enkelte celle. ( der er flere celle 1 flere 2 osv )

Normalt ved store pakker er der flere balancer stik.

Hva skal du bruge de store pakker til ?

Mvh Brian

• #2   23. feb 2013 Hej brian
    Ja, jeg tænkte nok at jeg blev nødt til at lave noget balance.
    Det er også et langt 10s batteri, hvor jeg har skudt 5s balancestik ind i mellem cellerne, men problemet er jo i midten af batteriet, hvor plus går til minus af det andet batteri, det er jo samtidigt henholdsvis starten og slutningen af balancestikkene, så de vil kortslutte.
    Det lyder næsten til at det nemmeste, er at splitte dem på midten til to enkeltstående 5s batteriet og så lave en serial-kabel.
    Det er godt nok tapet sammen, men jeg må lige åbne op og lodde lidt fra igen.

Det skal bruges til en e-bike, en elcykel. Min nu motoriserede ladcykel smiley rc galleri er jo et fora fuld af viden i batteriernes kemi og virkemåde smiley

Kommentér på:
Lilo charge eller balance

Annonce