1.525 visninger
|
Oprettet:
kompresser/turbo {{forumTopicSubject}}
hej har en revo 3,3 overvejer at sætte en kompresser/turbo på er der nogle der har lidt erfaring med det da det jo koster lidt har set dem i usa til ca 1500 kr med told og afgift.
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
Jeg valgte dog at sælge mit kit da det blev lidt mere end jeg kunne styre.:-)
Men kig på eBay der kan de findes til alt mellem 600- 1300
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 9 Emner: 24 Svar: 86
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Man kan ikke tvangsfodrer en motor uden ventiler, og selv om man køre med Reedindsugning og udstødningsventil, så vil en 2t maskine næsten ingen effekt få.
En 2 takt motor er bygget på principper som ikke tillader trykladning, da man ikke kan opbygge et tryk i et åbent kammer, det eneste man opnår er et enormt brændstof forbrug.
Skaf istedet en lille 4 t maskine, så vil i se sager når turboen snurre
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 16 Svar: 165
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 19 RC-enheder: 9 Svar: 76
okt 2010
Der skal ikke være lukket når den er færdig med at suge ind, men når den begynder. Og krumtappen er slet ikke tæt som en ventil,
Jeg har også haft fornøjelsen af en ,28 med "supercharger kit" ( ikke min egen) og det støttede kun teorien.
Vi kan godt blive meget tekniske, men det ændre ikke på at det er en fis i en hornlygte
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 334
Jeg mindes den er rullet til omkring 20 hk.
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
jeg prøvede et sæt rb supercharger remdrevet og på min g.o motor og det gav helt klart mærkbar effekt
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 9 Emner: 24 Svar: 86
okt 2010
Til dem som ikke tror mig, søg venligst lidt på nettet om emnet.
En 2t motor virker på en måde hvor den bedste fyldning af cylinderen dels foregår ved sug og dels ved modtryk i udstødningen, dette modtryk er meget vigtig, Vi kan jo prøve at se om vores maskiner køre lige så godt uden udstødning, Det gør de ikke, men til gengæld stiger brændstofforbruget lidt.
Monterer man en turbo, så er formålet at øge trykket i forbrændingskammeret, dette er meget svært på en 2t maskine da den har indsugning i krumtapshuset, og først trykker brændstof blandingen op i forbrændingskammeret når stemplet passerer skyllekanalernes top på vej ned. og i samme øjeblik lukker for indsugningen og åbner for udstødningen, det er derfor den nye brændstof blanding der presser det forbrændte ud, Og hvis man her er lykkedes med at hæve trykket minimalt under stemplet, vil dette overtryk blot sende trykket og den del af den nye brændstof blanding ud i udstødningen.....
Ved dragrace ( og topfart på små scooterer) har man prøvet rigtig meget med trykladning, med kun ganske lidt effekt, og kun fordi at disse maskiner ikke skal roterer ved andet end max rpm, og det enorme forbrug af bensin er ligegyldigt. Her køres med reed ventil i krumtapshuset og helt specielle skyllekanaler.
For at få en effekt forøgelse på ganske få %
Hvis man "føler" en mærkbar effekt på en nitro motor, så kan det kun skyldes at der er meget større forskel på ½ og fuld gas, da den ved ½ har mistet en stor del af sine kræfter, Og skal den kunne køre er man nød til at køre med en alt for mager blanding der gør at den brænder af ved høj rpm (stadig uden reel effekt forøgelse)
Håber det bragte forståelse..:-)
Mvh Brian
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 334
Det virker, men som du siger er det ikke voldsomt effektivt, dog har jeg set det både på 2takt med direkte indsprøjtning samt 2 takt med karburator.
Her er et billede af den 50cc motor der har verdensrekorden lige pt.
http://i526.photobucket.com/albums/cc348/baman2003/buddfab4.jpg
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
1000 tak for alle svar
mvh Søren
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
Prøv at lure på traxxas eget forum og se hvad folk har fået smidt på af nitro motorer.
Jeg så engang en video af en revo hvor der var smidt en nitro motor på så den opførte sig som om den havde fået brushless motor på
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Hvis du stadig körer med std potten, saa er der sikkert ogsaa noget at hente, alene ved at skifte potten ud
Og som saa mange har skrvet glem alt om kompressor og turbo...
Det kan lade sig göre paa 2t motorer, MEN den skal väre lavet til det fra starten af. Ellers sker der netop det Brian skriver...
kompresser/turbo