{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

nando
nando
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

kompresser/turbo {{forumTopicSubject}}

hej har en revo 3,3 overvejer at sætte en kompresser/turbo på er der nogle der har lidt erfaring med det da det jo koster lidt har set dem i usa til ca 1500 kr med told og afgift.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kompresser/turbo
  • #1   27. feb 2013 Jeg har lige haft en kompressor monteret på min savage og må sige jeg blev overrasket troede ikke det ville give det store men det skal jeg love for det gør:-) man skal dog være mere end omhyggelig med justering Og gerne køre ret fed blanding da motoren meget hurtig læber varm..
    Jeg valgte dog at sælge mit kit da det blev lidt mere end jeg kunne styre.:-)
    Men kig på eBay der kan de findes til alt mellem 600- 1300

• nando
    nando Tilmeldt:
    aug 2012

#2   27. feb 2013 hej tak for hurtigt svar det var rart at høre at det virker tror sku nok jeg prøver og det er bla osse på eBay jeg har set det handler der meget var så heldig at få en helt ny motor komplet for 750 kr med told og det hele.

• #3   27. feb 2013 Kan det fås til benzin motor?

• #4   27. feb 2013 NEJ !!

Man kan ikke tvangsfodrer en motor uden ventiler, og selv om man køre med Reedindsugning og udstødningsventil, så vil en 2t maskine næsten ingen effekt få.

En 2 takt motor er bygget på principper som ikke tillader trykladning, da man ikke kan opbygge et tryk i et åbent kammer, det eneste man opnår er et enormt brændstof forbrug.

Skaf istedet en lille 4 t maskine, så vil i se sager når turboen snurre smiley

• #5   27. feb 2013 HELT enig med Brian S.

• #6   27. feb 2013 På en nitro motor virker krumtappen som en ventil. Der er lukket når den er færdig med og suge ind.

• #7   28. feb 2013 @poul.

Der skal ikke være lukket når den er færdig med at suge ind, men når den begynder. Og krumtappen er slet ikke tæt som en ventil,

Jeg har også haft fornøjelsen af en ,28 med "supercharger kit" ( ikke min egen) og det støttede kun teorien. smiley

Vi kan godt blive meget tekniske, men det ændre ikke på at det er en fis i en hornlygte smiley

• #8   28. feb 2013 Brian S, Det er muligt det ikke giver meget effekt på en 2takt, ikke destro mindre ejes hastighedsrekorden inden for 50cc af en 2takt motor med turbo monteret. smiley

Jeg mindes den er rullet til omkring 20 hk.

• #9   28. feb 2013 jeg er slet ikke inde i teorien om ventiler og krumptap der skal være åben lukket osv...men af egen erfaring kan jeg sige jeg synes nu det virkede over hvad jeg havde forventet.
    jeg prøvede et sæt rb supercharger remdrevet og på min g.o motor og det gav helt klart mærkbar effekt

• #10   28. feb 2013 Jeg ville smide en større motor på istedet for smiley

• #11   28. feb 2013 Okay tak for svarene

• #12   28. feb 2013 Hvis det virkede, Tror i så ikke at det ville kunne købes over alt, Og at alle mærkernes topmodeller ville være "TURBO" ?? eller tror i at der findes en lille dims som giver 20% mere power, men der er bare ingen der gider bruge den ? vi vil hellere købe tunudstødninger, bigbore sæt og blueprintede blokke....

Til dem som ikke tror mig, søg venligst lidt på nettet om emnet.

En 2t motor virker på en måde hvor den bedste fyldning af cylinderen dels foregår ved sug og dels ved modtryk i udstødningen, dette modtryk er meget vigtig, Vi kan jo prøve at se om vores maskiner køre lige så godt uden udstødning, Det gør de ikke, men til gengæld stiger brændstofforbruget lidt.

Monterer man en turbo, så er formålet at øge trykket i forbrændingskammeret, dette er meget svært på en 2t maskine da den har indsugning i krumtapshuset, og først trykker brændstof blandingen op i forbrændingskammeret når stemplet passerer skyllekanalernes top på vej ned. og i samme øjeblik lukker for indsugningen og åbner for udstødningen, det er derfor den nye brændstof blanding der presser det forbrændte ud, Og hvis man her er lykkedes med at hæve trykket minimalt under stemplet, vil dette overtryk blot sende trykket og den del af den nye brændstof blanding ud i udstødningen.....

Ved dragrace ( og topfart på små scooterer) har man prøvet rigtig meget med trykladning, med kun ganske lidt effekt, og kun fordi at disse maskiner ikke skal roterer ved andet end max rpm, og det enorme forbrug af bensin er ligegyldigt. Her køres med reed ventil i krumtapshuset og helt specielle skyllekanaler.

For at få en effekt forøgelse på ganske få %

Hvis man "føler" en mærkbar effekt på en nitro motor, så kan det kun skyldes at der er meget større forskel på ½ og fuld gas, da den ved ½ har mistet en stor del af sine kræfter, Og skal den kunne køre er man nød til at køre med en alt for mager blanding der gør at den brænder af ved høj rpm (stadig uden reel effekt forøgelse)

Håber det bragte forståelse..:-)

Mvh Brian

• #13   28. feb 2013 Brian S,

Det virker, men som du siger er det ikke voldsomt effektivt, dog har jeg set det både på 2takt med direkte indsprøjtning samt 2 takt med karburator.

Her er et billede af den 50cc motor der har verdensrekorden lige pt.
    http://i526.photobucket.com/albums/cc348/baman2003/buddfab4.jpg

• nando
    nando Tilmeldt:
    aug 2012

#14   28. feb 2013 hej det gav godt nok nogle delte meninger men synes det hælder lidt imod at montere en turbo (i mener spild af penge) er der så nogle der har et par foreslag om hvordan jeg får lidt mere skub i den tunge bil helst indenfor ca 1000-1500 kr.
    1000 tak for alle svar
    mvh Søren

• #15   28. feb 2013 Sælg din nuværende motor og monter en større.
    Prøv at lure på traxxas eget forum og se hvad folk har fået smidt på af nitro motorer.
    Jeg så engang en video af en revo hvor der var smidt en nitro motor på så den opførte sig som om den havde fået brushless motor på smiley

• #16   28. feb 2013 JEg havde engang en Revo 3.3, den endte jeg med at smide en 3,78cc RB motor i. hold da op hvor blev den vild. Alt det power du kan önske dig.... Mere ville bare blive helt ustyrlig!

Hvis du stadig körer med std potten, saa er der sikkert ogsaa noget at hente, alene ved at skifte potten ud smiley

Og som saa mange har skrvet glem alt om kompressor og turbo...
    Det kan lade sig göre paa 2t motorer, MEN den skal väre lavet til det fra starten af. Ellers sker der netop det Brian skriver...

Kommentér på:
kompresser/turbo

Annonce