{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Så er der sgu bestilt Nitrous Oxide {{forumTopicSubject}}

Har lige bestilt NOS til min CEN

Har ingen anelse om det virker - det ender nok med at stempel og gløderør og hele lortet kommer flyvende ud igennem toppen.

Har prøvet at læse om det på nettet men der er meget blandede meninger om det

Men hvad fanden - lidt sjov skal man jo have smiley

Tror egentligt det sjove for mig er at få det til at virke - ikke så meget virkningen af det - bilen er sgu alt for hurtigt i forvejen til at jeg ikke smadre den hele tiden hahahahaha


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er der sgu bestilt Nitrous Oxide
  • #1   17. apr 2013 haha fed ide hvor har du bestilt det? smiley

  • #2   17. apr 2013 Loool! Er det til din mini CEN?

    Ps. du skylder stadigvæk billeder af den med den ny potte på smiley Kom i sving!!


  • #3   17. apr 2013 Yes det er til min 1/16 CEN - det skal sgu nok gå galt!

    I know Mark - venter stadigt på manifolden fra UK - men den skulle være på vej!

    Nicolai har bestilt det fra US


  • #4   17. apr 2013 Lyder som et fedt projekt.. ser frem til billeder og video smiley

  • #5   17. apr 2013 Det er med trigger function - istedet for med magnetventil - så jeg skal finde på en måde at servo stangen der styrer gassen går ind og rammer aftrækkeren når jeg kun giver den fuld smadder! Ellers løber motoren sgu alt for varm.

    Så er planen bare at bore et hul i siden af luftfilteret og så smide indgangen ind der


    profilbillede
  • #6   17. apr 2013 Det kunne også være en ide at bruge 3. kanal på din sender. Montere en servo som kan trykke på trigger'en med armen eller andet når du så klikker på 3. kanalen?

    Måske lidt mere risikofyldt når du alligevel kører for fuld smadder...!


  • #7   17. apr 2013 Ja det havde jeg også overvejet! Men hvordan er det lige det virker med den 3 kanal? hvor skal man trykke på fjernbetjeningen for at få servoen til at aktivere ? Lige nu er det jo bare gas og brems og højre og venstre?

    Og er der et ekstra stik et eller andet sted hvor jeg kan sætte en ekstra servo til mon i min batterikasse?


  • #8   17. apr 2013 Upload et billede af din bil og hvor du mener NOS skal sidde, så kan det være nogen herinde kan komme med et geni træk smiley Jeg kan dog forestille mig servoen skal sidde lige ved siden af NOS'en (hø hø hø).

    Du må tjekke på din sender (hvis den har et 3. kanal) hvor knappen er.


  • #9   17. apr 2013 Synes din idé med at den trykker på nos når den får fuld gas er perfekt.
    Jeg ville crashe hvis jeg skulle fokusere på at trykke på en 3 kanal mens jeg kørte fuld gas og skulle styre bilen hehe.
    Hold os opdaterede med dit nos projekt smiley


  • #10   17. apr 2013 Min plan var at lægge NOS der hvor I kan se jeg har brugt mine MAD paint skills! - det gule indikere der hvor servo stangen ville ramme aftrækkeren

    Det burde det være muligt at den kan trækkes af gas servoen.

    Kan ikke rigtigt se hvor jeg skulle få plads til endnu en servo desværre - meget plads er der jo ikke


    profilbillede
  • #11   17. apr 2013 Tjah, når jeg nu har læst Kristians indlæg og tænkt over hvordan jeg selv kører, tror jeg også stang ideen er langt bedre smiley

    En ting du skal nok have tjek på er om hvor mange kilo din servo kan trække/trykke så der er nok kraft både til gas og NOS.

    For helvede Mark, lave et album, jeg glæder mig totalt meget at følge med i projektet smiley


  • #12   17. apr 2013 Eller måske endnu bedre oven på styreboksen - og så med en pæl ned fra servo armen - der er ledige huller helt yderst

    profilbillede
  • #13   17. apr 2013 Mark det er en 3 kg servo? Mon det er nok?


  • #14   17. apr 2013 Ved det ikke, når du får din NOS, så tjek hvor meget kraft der skal til for at udløse den.

  • #15   17. apr 2013 Ja det går nok et par uger - men nu er det bestilt - har oprettet et album hvor jeg løbende vil smide billeder ind


  • #16   17. apr 2013 Tror sgu jeg gør følgende.

    Jeg har noget 16 mm og 20 mm pcv rør derhjemme.

    Det skærer jeg til med min dremmel så den er flad på den ene side - og skærer så huller så det passer med de velcro strips der følger med.

    Så kan jeg lige denne "holder" fast oven på styreboksen - men kan stadigt få N2O delen af når der skal skiftes patron - job done!


  • #18   17. apr 2013 Nos virker kun til acceleration, ca op til 12/16000rpm og ikke til top fart, dertil skal du bruge single eller dobbelt boostbottel. De kan give noget til mellem rpm! De 12/16000rpm er til 1/5 benzin, er det til nitro, så er rpm en del højere!
    Men alt er jo relativt, hygge hygge og kom ud og køre rc i det gode vejr.


  • #19   17. apr 2013 Ja nu må vi sgu se hvordan det går! Har læst en del om de der boost bottles - det jeg kunne læse mig til var at det eneste de var gode til var at få lette lommer smiley


  • #20   17. apr 2013 Jeg køre selv med single bis boostbottel på min baja, som jeg bruger til at køre i sand med og det kan godt være lidt tungt at accelerere i og der giver boostbottel lidt mere acceleration i sandet.
    Nos står også på min ønskeseddel.


    profilbillede
  • #21   17. apr 2013 Kenneth når jeg finder ud af at jeg ikke kan få det til st virke kan du sgu købe det billigt af mig hahahaha

    Mener du at sådan en boost bottle faktisk virker?


  • #22   18. apr 2013 Det kan vi godt finde ud af, det med nos!
    Ja, jeg synes at det giver lidt. Det er ikke bare fis og ballade, der er flere biler og motorcykler der er født med det. Det er noget fysisk i motoren der gør at det virker som en Superchargeder. Men det virker! Det giver bund og mellem gas!


  • #23   18. apr 2013 Det er vist noget med at den bottle gemmer det overskydende brændstof - og så suger motoren det ind når stemplet er i den modsatte position

    Har du så boret hul i siden på motoren ?


  • #24   6. maj 2013 Så er er kittet sat til salg under Tuning

Kommentér på:
Så er der sgu bestilt Nitrous Oxide

Annonce