{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

LargeScale - Køb {{forumTopicSubject}}

Hej RCG.

Her d. 1, skal jeg have min første Large scale. Jeg ønsker ikke at købe brugt, og har fundet denne fine, billige vogn smiley
http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html
Den skulle være kompatibel med ALT fra HPI's 5b'er, så ønsker gerne at vide nogle basis ting som f.eks

- Upgrades (Sidder i EU, som sælger Alu HopUps mm, til en fornuftig pris, samt fremtidig motor upgrades)
- Mix osv
- Forholdregler mm.
- Teknik
- Vedligeholdelse

Det er umiddelbart det jeg kan komme i tanke om.

//Daniel

P.S. Hvis der er mere jeg skal tænke på, så kom med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LargeScale - Køb
  • #1   8. maj 2013 Dog heldigvis er Rovan et meget billigt alternativ til en HPI smiley Før du ved af det, har du opgraderet den hele, og den har koster under 8000,- men en HPI kommer til at koste over 11000 smiley

  • #2   8. maj 2013 Ja smiley Men elsker duften af nye ting! smiley Har aldrig købt brugt i hele mit liv. Ikke engang ting til min pc.

  • #3   8. maj 2013 jeg køber altid brugt. og jo. man må så måske skifte nogle sliddele. men det er der du boropgradere hvor det er nødvendigt. HPI er bygget til at holde til meget. (det er nok nødvendigt at opgradere. hvis du opgradere motoren.)

  • #4   8. maj 2013 køre selv med en rovan 5b og den køre lige så godt som en hpi. de ting du skal up great/staves på din rovan er de samme ting som du skal på en hpi så vil heller køben en rovan frem for en hpi da prisen er næsten det halve.
    mvh kent


  • #5   8. maj 2013 Du går meget op i de sølle 3000,- der er i forskel fra den fede original til kopien. men er ligeglad med at smide et væsentlig større beløb væk de første 2 min du kører ( det er der barrieren mellem ny og brugt bliver brudt)

    En kopi er desuden meget svære at sælge igen. Især når den er blevet upgradet for en mindre formue...

    Der er så mange ultra fede upgradede brugte tilsalg som jeg hellere ville købe end en ny rovan.. Men sådan er vi jo så forskellige.

    Og indtil man har prøvet en sprit ny, så tror man nok det er bedre, efter devisen, " de solgte det vel ikke hvis det ikke virkede"

    Det er desværre forkert ( ihvertfald i mine tilfælde :-))

    Held og lykke.

    //Brian smiley


  • #6   8. maj 2013 FG-Hobby har Baja 5B 2.0 på bud til 6.000 kr, så jeg ville ikke et øjeblik overveje en Røvan...

  • #7   8. maj 2013 Brian. Grundet det "stramme" budget, er at man ikke har meget mellem hænderne, når man er på kontanthjælp, samt sparer op til en tur til London smiley Betaler samtidigt også et lån af.
    Er samtidigt blevet rådet af en fra HPIFan.dk, en King Motor 30.5cc. Har allerede de fleste Alu opgrades, samt en 30cc motor ((link fjernet)
    Skulle jeg spare de ekstra 1000 op? (Sælger min DRX'er til den tid)


  • #8   8. maj 2013 Brug i stedet pengene på dit lån.Det er noget møg at slæbe rundt på især når man er ekstremt lavtlønnet. Et LS eventyr er altid meget dyrere end forventet. Så det er vigtigt at have lidt luft i økonomien, hvis det ikke skal blive for surt.

    Vent til dit lån er ude af verden, og du har været i London smiley

    Og ja , sælg endeligt alt det som du ikke bruger, det bliver ikke mere værd af at gemme det.

    Mvh Brian


  • #9   8. maj 2013 Det er et Familie Lån, så der kommer ingen renter på smiley Turen til london betales af moder, så jeg skal bare spare lommepenge op smiley Der er 7-9 måneder til turen, og ligger ca 1000,- af om måneden. såå

  • #10   8. maj 2013 En kingmotor skal have skiftet eldelene ret hurtigt og der løber allerede en del ekstra penge på budgettet til det alene,mange af de kina motorer yder ikke ret meget og holdbarheden er ikke noget at prale af.
    Jeg vil absolut købe en brugt opgraderet da mange af de rigtige baja brugere ofrer og vedligeholder deres bil en del bedre en mange andre indenfor hobbyen,kig på dem inde på bajafan for herinde er der mange (unger) som sælger en som ikke har haft råd til at holde dem ordentligt vedlige og kørt dem til de næsten er døde.


  • #11   8. maj 2013 Har ikke prøvet hverken hpi'en eller rovanen, men jeg ha sparet en del sammen og er ike i tvivl om at de ekstra penge i hpi'en er godt sat.

    Man betaler for kavliteten, og den er meget meget nemmere at sælge.!


  • #12   8. maj 2013 Gubby. Motoren skal skiftes ud med en 50 eller 60cc en dag så smiley Og det er også godt en god begynder motor, hvis den er svag smiley
    Samt det med eldelene?
    De er tjent hjem, ved at købe en model med fuld alu til en værdi af over 2k smiley
    Topper. Regner ikke med at vider sælge den såå smiley


  • #13   8. maj 2013 du kan være helt sikker på, at det er meget dyrere end du lige regner med. Jeg startede ud med på min FG baja, at knække uprights, bærearme, kødben, bag bur til hæk vinge, bærearm bag upright bag.... Og det er bare på et par mdr. Regn med mindst en 100 mand hver gang du skal køre, hvis du kører som om lortet er stjålet, som vi andre ;o)

  • #14   8. maj 2013 Jeg kører på en enorm plads, samt Kløvermarken, så intet man kan ramme smiley
    Og da der er alu dele på, knækker de ikke så nemt som plastik, og kan godt tåle nogle knubs smiley


  • #15   8. maj 2013 Så du vil have en 2 cylinder eller bzm scopod motor i ?
    Hvis du tænker på budgettet allerede nu og vil købe kinabil så glem alt om de store motorer,den billigste koster over det dobbelte af af hvad du vil give for en hel bil,prøv igen at gå ind på bajafan og så læs hvad holdningen og erfaringerne er med billige kopi aludele eller på hpibajaforum.com.
    Den bil du tænker på har aldrig været lavet til noget kraftigere en svage kinamotorer,der er heller ikke nogen herinde som kører speedruns med hbx biler af den simple grund at de ikke kan holde til det eller er lavet til det.
    Læs og lær af dem som har lavet fejlene istedet for at gentage dem.


  • #16   8. maj 2013 Hmmmmmm.....en trille tur kan sagtens koste en tusse smiley alu koster jo en formue, billig alu knækker når man prøver at bøje det tilbage smiley

  • #17   8. maj 2013 Du skal tænke på, at hvis alu'en holder er der bare noget andet der går i stykker.

  • #18   8. maj 2013 Jeg må gå med flertallet. Startede med kina kopi. 2 måneder senere var den så smadret at den ikke kunne laves. Der blev invistret i fg og det spiller bare. Dog det med at kina ikke yder. Min er en blanding af zenora og cy dele og den spiller sku meget godt. Den trækker i hvert fald nok til at rykke alt fra hianden.

  • #19   8. maj 2013 Kenneth L kom din kina bil med en blanding af chung yang og zenoah dele fra fabrikken ?

  • #20   8. maj 2013 Lad for guds skyld være med at købe helt billige Alu biler.
    De kan ikke holde! Der er en grund til at de rigtig dyre biler koster, det de koster.
    Det er et spørgsmål om hvordan og af hvilken alu legering, det er fremstillet af. De dyre biler er nærmest bygget af fly aluminium, som er dyrt. Plus udfræst fra "blokke"... Ellers kan det ganske enkelt ikke holde.
    (de fleste dyre biler, bliver faktisk også fremstillet i lande med lav løn)


  • #21   9. maj 2013 Guppy j: nej nej ren cy på den. Den jeg har på min marder har jeg selv bygget med forskellige dele den rykker nu fint. Det er zenora bund fra en 23cc og 28,5cc cy cylle. Wt 990 kabu og 8000 omp kobling. Jetpro v2 fra en monster. Min bil skal bare kunne flytte sig. Udsende er jeg ligeglad med.

Kommentér på:
LargeScale - Køb

Annonce