510 visninger
|
Oprettet:
9. jan 2011 Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Messing båd skrue, hvor? {{forumTopicSubject}}
Har købt mig en Offshore Warrior med henblik på at "blinge" og opgradere lidt på det bette dyr hen af vejen. Det forekommer mig værende en god idé at have en skrue i messing eller andet metal af holdbarheds hensyn, og så ser det vel også bare brandfedt ud
Hvor får man den slags "hop-up's" og ellers generelt diverse rc racer båd sager??
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 202 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 108 Svar: 3.297
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 7 RC-enheder: 8 Emner: 11 Svar: 146
Elendig hjemmeside, men god butik, og en vidende mand bag disken
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
Når du så har fået testet alt setup igennem og har fundet den plast prop den går bedst med, så kan du derfra købe en i metal.
Jeg købte plast props hos iccom til 25kr stk, og de holdt altså fint til speedrun på vand.
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Jeg har kigget lidt på de forskellige par sider og er lidt lost som i mine tidligere søgninger. Men, mon ikke det ku hjælpe at skrive eller ringe direkte til dem(?)
Jeg har også fundet nogen ekstra props ved den lokale Aalborg hobby pusher. Men som tidligere i den biks kommer man sku hurtigt til kort med både det ene og det andet...
Kristian. Situationen var den at jeg af en anden båd på noget for sjov fræs, blev "sejlet over" med det resultat at hans skrue fluks knækkede begge blade. Og så har jeg set en del videoer og bl.a med en magic vee toTALT pimpet, med bl.a messing skrue og alu og carbon. Det så jo lææækkert ud.
http://www.youtube.com/watch?v=dm5OzN0tdPM
Og, siden jeg alligevel påtænker at bruge div dele fra denne i et andet bådprojekt, så ka jeg jo lige så godt købe de lækre sager til denne istedet for blot standard, når det nu skal være
Det setup jeg har at gøre med er en Graupner Inrunner og en 30A ESC fra hobbyking. Så på data skulle den blive mindst lige så vild som MonoX.
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
Humlen i mit indlæg er at jeg synes det er idiotisk at købe metal props før man har skudt sig ind på hvilken str prop den går bedst med.
Ellers bliver det fandme en dyr " fornøjelse " at teste den ene prop efter den anden i metal.
En metal prop holder heller ikke til at sejle andre både over
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Men det lyder som om det sagtens kan gå bare at bruge plast/nylon props.
Jeg har dog stadig lidt bøvl med at finde f.eks en oversigt over ting som ror, aksel og igen, skruer. Det er måske bare nødvendigt at besøge/ ringe til div forhandlere?
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 68 RC-enheder: 17 Emner: 6 Svar: 351
Du må jo måle hvor stor den prop der følger med er, også ka du begynde at søge
Jeg har en ny 32 mm alu-prop med 3,2 mm hul i liggende, hvis den ka bruges,
Men ellers købes props i Tyskland, England, eller USA.
Og du ka købe dig fattig, men hvis det gir 10 km på toppen, sååh skidt
Brian
Messing båd skrue, hvor?