{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indstilling af fg zenoah motor?
  • #1   14. jun 2013 Std h skue 1.5 og L skue 1.25 ud dette er std på alle fgere ..
    H = luft
    L= benzin blanding


  • #2   14. jun 2013 Indstilling af Zenoah
    Standardindstilling for G230RC / G260RC:
    Skru først skruerne helt ind, så:
    - H: 1.5 omgang ud
    - L: 1.25 omgang ud
    Start med at køre motoren varm. For hver lille ændring af skruerne køres en tur.

    Tomgangsskruen:
    Prøv som udgangspunkt ikke at skrue på den. Det kan dog være en fordel at stille den så der ca. er 1mm spjældåbning, men prøv evt. at indstille motoren uden at skrue på denne – hvis det kan lade sig gøre.

    Indstilling af ”No-load” skruen L:
    Går højt i tomgang => skrue UD / mod uret (for meget ud vil drukne motoren)
    Går lavt i tomgang => skrue IND / med uret
    Hvis motoren langsomt dør når den er i tomgang er L-skruen skruet for langt UD.

    Indstilling af ”Full-load” skruen H:
    UD indtil den 4-takter.
    Herefter lidt IND så den lige nøjagtig ikke 4-takter.
    Note: 4-takte er når den begynder at prutte lidt når den når toppen af omdrejningerne

    Tip: Kontrol af indstilling
    Du kan checke om den får for lidt benzin uden at skrue. Kør i 5 min. Tryk da på boblen 1 gang: tager den omdrejninger er det fordi den får for lidt at leve af. Er det tilfældet drej da på H-skruen ca. 5-10 min mod uret.

    Hvis den er sløv i bundtrækket:
    Måden man kan se om ens bundskrue står ordentligt på, er at man giver lidt gas med bilen løftet, og lige når koblingen slår ud og tager fat, trykker du gassen i bund. Dér skal den tage fat med det samme.
    - Hvis den lyder som om den er ved at gå ud eller løbe tør, så får den for lidt. L skal UD for at give mere benzin.
    - Hvis den falder lidt i omdrejninger lige inden den begynder at stige får den for meget. L skal IND for at give mindre benzin.
    - Hvis den herefter bliver for høj i tomgangen skruer du bare tomgangs skruen lidt UD så falder den igen.
    Note: Det er samme princip som en vandhane: når du skruer højre om altså ind, så lukker du for vandet, og venstre om altså ud, så åbner du for vandet.

    Ovenstående Guide er lånt fra: http://www.rccruise.dk


  • #3   14. jun 2013 Ok tak det vil jeg prøve mig lidt frem med

  • #4   14. jun 2013 Alternativt find en garvet benzin kører og få tips, tricks og gode råd smiley


  • #5   14. jun 2013 Thomas. Du kan bare komme forbi smiley

  • #6   15. jun 2013 Jamen så må jeg lige pakke bilerne i peugeoten og kigge forbi:-)

  • #7   15. jun 2013 Så husk at fodre den ellers æder den bare nogle tandhjul. smiley

  • #8   15. jun 2013 Det gør du bare

Kommentér på:
indstilling af fg zenoah motor?

Annonce