{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

holdbarhed på olieblandet bensin {{forumTopicSubject}}

Sidder og diskutere lidt med den gamle og han mener ikke det gør noget at hjemmeblandet bensin står i tanken noget tid mens jeg mener at have læst at efter noget tid mister det sin smørings effekt og kan i væste fald skade motoren.
Hva siger i hvad er holdbarheden på en omgang olieblandet bensin der står i tanken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holdbarhed på olieblandet bensin
  • #2   22. jun 2013 Køre også selv på aspen smiley men vi diskuterede bare lige om emnet da han mente der ikke skete noget ved at det stod et halvt til helt år.....men jeg mener nu som dig det forringes og smører værdien og brændværdien roligt blir ringere

  • #3   22. jun 2013 Hvis så vi ser lidt på oktan talet på aspen mener jeg at have læst mig til at det ligger omkring de 88 procent mod en v power på oplyste 99 procent på tåler en almindelig benzin også at stå lidt og dampe af synes absolut jeg kan mærke en stor forskel på ydelsen af min motor siden jeg gik over til v power og 3 procent olie;-):-)
    Men hjem blander jo hellere ikke mere en 5 litter af gangen og de får ikke lov at stå mere en max et halvt år;-)


  • #4   22. jun 2013 Carlo: Når du blander olie i benzinen sænker du oktantallet.
    Så olieblandet V-Power er ikke på 99 Oktan.

    Og så for øvrigt er det ikke procent. det er oktan:
    Oktan er et udtryk for benzinens banke egenskaber. Det har intet med hvor meget "kraft"/brændværdi der er i benzinen at gøre og er ikke en procent af noget som helst.



Kommentér på:
holdbarhed på olieblandet bensin

Annonce