{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Niels M
Niels M
Tilmeldt:
26. maj 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Montering af motor samt fjernbetjeningsproblemer? {{forumTopicSubject}}

På min søns LRP S10 Blast med 27 MHz. anlæg har jeg et par problemer.
1. problem: Det hænder at når bilen og fjernbetjeningen tændes, så går bilen på max. gas når speederen aktiveres første gang. Selv om der slippes så fortsætter bilen bare.
Præcis som hvisThrottle-trim er skruet i bund.
Så kan vi slukke det hele og tænde igen, og så er som regel ovre.

Næste problem.
Enkelte gange når der er tændt, så fungerer fremad som bakgear og omvendt.
Igen, sluk/tænd og det er virker igen.

Sidste problem.
Han kom ind med bilen, og motor/gear var helt blokeret. Bilen kunne ikke skubbes henover bordet, der var bare kæmpe modstand.
Så tog jeg motoren af, og testede den. Den kørte fint alene.
bilen kunne også let skubbes over bordet uden modstand over hovedet, så det var heller ingen problemer.
Så monterede jeg motoren, og TADAAA, alt var igen totalt låst.
Om igen, af med motor, på med motor - låst.
Så holdt jeg motoren fingrene og fik det til at køre sammen. Så blev det langsomt spændt fast, så nu virker det NÆSTEN. Der er antydningen af modstand når den skubbes over bordet, så spørgsmålet er lige:
Hvordan monteres en motor, der er da ikke noget som skal passe særligt sammen, og den skrues til en aluramme, hvad kan lige gå galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af motor samt fjernbetjeningsproblemer?
  • #1   29. jun 2013 Måske dine skruer er for lange så de går for langt ind i motoren, og rammer den del der sakl rotere.

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #2   29. jun 2013 Det tror jeg ikke. Det er de originale som den har kørt fint med indtil i dag.
    Motoren kan jo justeres i 2 aflange slidser i top og bund, er der tommelfingeregler for hvordan den skal "vinkles"?


  • #3   29. jun 2013 Har du korrekt afstand mellem dine tandhjul?

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #4   29. jun 2013 Hvad er den korrekte afstand? Det kan vel ikke ligefrem måles. Er der tommelfingerregler?
    Men det kan måske godt være årsagen.


  • #5   30. jun 2013 Problem 1 og 2 burde kunne løses med at opgradere til et 2.4GHz anlæg

    Problem 3 er lidt mere tricky.
    Mener at kunne huske den afstand som skal være mellem tandhjulene er samme afstand som et enkelt A4 ark har af tykkelse. Du kan sikkert få hjælp til indstilling af afstanden for den må ikke være for stram men ej heller for løs. Det er lidt af en balance at finde den rette modstand som papiret giver når man køre det mellem de to tandhjul.


  • #6   30. jun 2013 Jeg har aldrig fået den med papiret til at virke.
    Jeg plejer at indstille således at jeg præcist lige kan rokke med den ene tandhjul uden at det andet følger med. Men det er meget, meget lidt det kan rokke.
    Hvis man har en finger på begge tandhjul og rokker med det ene, kan man tydeligt mærke om de hænger helt sammen eller om der lige er et lille bitte slip mellem dem.
    Man kan også se det.
    Altså så tæt som muligt, men så der stadig er lidt frirum mellem tænderne


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #7   30. jun 2013 Nu har jeg kigget lidt på sagerne. Jeg tror motoren sidder ok nu, men det lille tandhjul på motorens aksel virker lidt medtaget, måske der har været sandkorn i mellem?
    Måske det kan forklare hvorfor det er en smule modstand, hvis ikke alle tænder passer perfekt sammen.

    Så må vi se med fjernbetjeningen, måske jeg kan lave en byttehandel over garantien. Selv om det er et billigt anlæg, så skal den jo ikke lave sådan nogle numre.


  • #8   30. jun 2013 Har du en lille sten siddende fast i det store tandhjul? Det er en klassiker, men så skal du jo kunne dreje det en omgang frem og tilbage før det sætter sig fast.

  • #9   30. jun 2013 Jeps et nyt anlæg vil med store chancer fjerne de problemer som i har hvor den skaber sig tosset

  • #10   1. jul 2013 Det lyder til der har siddet snavs i tandhjulene men den med hvor langt de skal sidde fra hinanden der tager du et lille stykke papir og køre imellem tandhjulene hvis papiret er gået i stykker i nogle af rillerne så sidder det fortæt man må kun se rillerne i papiret smiley

  • #11   1. jul 2013 Det første problem kan meget vel være at i har tændt bilen først for så kan den godt finde på at flippe lidt ud på altid tænd fjernbetjening først så skulle i være ude over det problem smiley

  • #12   1. jul 2013 Det første problem kan meget vel være at i har tændt bilen først for så kan den godt finde på at flippe lidt ud på altid tænd fjernbetjening først så skulle i være ude over det problem smiley

Kommentér på:
Montering af motor samt fjernbetjeningsproblemer?

Annonce