{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af bådmotor,esc {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart i gang med at sætte en gammel båd istand, den har to motor som trækker på et stevnrør de tager ca 13000 omd gearing er 1,5 til 1 det er gammel børste motor i den.

Jeg kunne godt tænke mig nogle motor som tager omkring 20.000 omd måske en smule mere, men hvad skal jeg vælge det må evt godt være børsteløs i størrelsen 540. og hvilken esc skal jeg bruge til de 2 motor

bruger man så 2 batterier i serie eller paralel eller hvordan er det bedst at forbinde det

mvh martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af bådmotor,esc
  • #1   29. jun 2013 Hej Martin, det ville være fint med lidt flere data på din båd:-)

    Hvis du vil have to motore er det bedst med 2 Esc'er og et lipo pr motor/esc. Du skal bare bruge et y-kabel som parallel kobler stikkene til modtageren. Alt efter størrelsen på din båd kan det være bedre med 1 motor.

    Skriv gerne projektet lidt med og upload nogle billeder.

    Mvh
    Finn


  • #2   29. jun 2013 hvis den trækker på 1 stævnrør, er en enkelt motor nok at foretrække. de nye brushless motorer yder rigeligt. men igen hvad er det for en båd, og hvad forventer du af den?

  • #3   30. jun 2013 Det er en gammel graupner båd på lige knap en meter. de motor der sidder i tager ca 13000 omd og den må godt blive lidt hurtige men den skal ikke være total vild.
    men nu har jeg da styr på sammensætningen


Kommentér på:
Hjælp til valg af bådmotor,esc

Annonce