{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

HPI Nitro motorrenovering {{forumTopicSubject}}

Min gamle HPI F3.5 motor er vist ved at nå sit første lavpunkt: Når den bliver rigtig varm falder kompressionen og den kan kun holdes i gang med en lidt for fed blanding og for høj tomgang. Den kører skidt og bliver for varm..

Jeg antager at renovering nu er vejen frem. Jeg har skilt motoren ad og ud over slitage på cylinderforingen ser den pæn ud.

Er det mon nok bare at lægge en foring i, eller skal jeg med det samme skifte et par andre dele når den nu alligevel er skilt ad? I givet fald hvilke?
Hvad er chancerne for success? Er det overhovedet besværet værd (ud over "øvelsen")


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPI Nitro motorrenovering
  • #1   13. aug 2013 Følger lige med da jeg ikke selv har renoveret en motor, endnu smiley

  • #5   13. aug 2013 Hvis du skifter foring skal du også skifte dit stempel da de slides sammen.
    Og efter du har kørt motoren til skal du skifte din pejlestang da det er ret hårdt for den når du køre motoren til.
    Mvh kent


  • #6   13. aug 2013 Hvorfor skal pejlestangen skiftes? Fordi den er ældre end de nye dele?

    Jeg tænker at den ikke udskiftes efter en ny motor er kørt til?


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #7   13. aug 2013 Skal man også skifte pejlestangen når man har kørt en ny moter til ?

  • #8   13. aug 2013 Ro på gutter... Prøv lige og start med at skifte det forreste leje. De bliver hurtigt utæt, og derved trækker motoren falsk luft. Det er meget simpelt. Den får for meget luft, og derved skal du kompensere med at give den mere nitro for at holde blandingsforholdet stabilt.

    Et leje koster 5 dollars ved avidrc.com, og 7 dollars ved amainhobbies.com.

    Når det så er sagt, så er det ikke verdens bedste/stabile motor, så det kan ikke betale sig at smide særlig mange penge efter den. Så hellere prøve de billige løsninger. Hvis intet af nedenstående hjælper, så køb en ny og bedre motor smiley

    Forreste leje skift: 7x19x6
    Udstødningspakning: Fås også hos avidrc.com til 10 dollars for 5stk mener jeg.
    O-ringe til og i karburatoren:

    Jeg går ud fra du allerede har prøvet et gløderørs skift smiley


  • #9   13. aug 2013 Skift pejle stangen hvis den er slidt ellers ville jeg bare beholde den.. du kan også få "krympet" cylinderen, hvis alt andet ikke fejler noget... dette kan gøres for få kr og kan virke fint, jeg vil dog anbefale ray fra usa hans arbejde er top pro og ikke bare et tilfældigt tryk.. samtidigt er han meget hurtig. 1-2 uger alt i alt inc fragt begge veje...

  • #10   13. aug 2013 Har nogen af jer prøvet buku powers motor leje cover?

  • #11   14. aug 2013 Jep, det spiller! Bare husk at vedligeholde dem med nyt fedt.

  • #12   14. aug 2013 Godt at høre den virker som planlagt.

    Hvad med deres kobling og potte? smiley


  • #13   14. aug 2013 Jeg takker for de brugbare input.
    Jeg har også selv konstateret at reservedelene hurtigt overstiger motorens reelle værdi. Alene stempel/forings-sæt koster i omegnen af 800 alt inkl. så jeg tror jeg i første omgang vil gå med ChrisN's forslag: At skifte forreste leje. Det er meget sandsynligt at størstedelen af problemet stammer herfra!

    Løser det ikke problemet hælder jeg nok også snarere til at finde en helt anden motor.
    Hvor standardiserede er motorer? Kan jeg forvente at "enhver" buggy-motor af samme kaliber kan monteres uden nævneværdig ombygning?


  • #14   14. aug 2013 Buku er generalt bare god kvalitet. Prisen er lidt høj, men jeg er fuldt ud tilfreds med deres kobling. Deres potte har jeg ikke prøvet, da jeg kun kører race. Men der er deres justerbare komposit kobling bare helt fantastisk!

    Motorene er standardiserede. Så køb du roligt en ny. Så længe du køber en motor på samme kubik som den gamle, er det eneste du kan forvente, at skulle justere din koblings klokke så den sidder hvor den skal i forhold til dit spur gear.



  • #15   14. aug 2013 Undskyld jeg har shanghai'et denne tråd smiley

    Ved du hvilken crank case cap der kan bruges til en hpi 4.6 motor? Til min savage.

    Jeg har skrevet til manden bag Buku men har intet hørt.


  • #16   14. aug 2013 Jeg ved det ærlig talt ikke. Jeg beskæftiger mig ikke med HPI motorer mere.

    Mit råd til dig vil være at gå ind på www.rctech.net, også spørge om råd i nitro motor sektionen som ligger under Nitro offroad forummet. Evt oplys dimensionen på din motor, så skal der nok være nogle der kan svare på det.


  • #17   15. aug 2013 Takker

  • #18   15. aug 2013 Hehe, uden at fortælle mig hvem der laver deres motorer, mener HPI at crank cap #3200 vil passe.

    Email nu sendt til BP...må afvente en bestilling. Har også spurgt dem om billigere forsendelse. $24 er sq lidt MEGET pebret for lidt plastik smiley


  • #19   8. sep 2013 Afslutning på tråden: Udskiftning af forreste leje hjalp en smule, men ikke afgørende. Når motoren bliver ordentlig varm, falder kompressionen stadig og den taber ydelse. Samtidig bliver den stadig for varm.
    Løsningen bliver nok at skifte den originale RTR-motor ud med en anden.

    Følg ny tråd


  • #20   8. sep 2013 Den falder altid når den bliver varm, det er 100% normalt. En varm motor har ikke ret meget modstand.. hvis den bliver varm lyder det som om den er justeret forkert.. ny motor er selvfølgelig nemmest.. og du er rimelig sikker på at være sluppet af med en eventuel fejl... som jeg har fortalt dig en gang så er ray racing ogaå en mulighed.. omkring 100kr inc fragt til usa og cylinder er tæt på ny.. manden er super dygtig og ved hvad han laver nærmest en guru med at krympe cylindere, det bliver gjort på 1000dele..


Kommentér på:
HPI Nitro motorrenovering

Annonce