{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Rep/ rebuild af alu styreblok? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har et tip til genopbygning af casterblocks/ styreblokke i aluminium. Jeg har jo som bekendt en del RC 18'ere. Der iblandt 2 i masser af alu. Og styreblokkene har efterhånden fået en del slør pga slid hvor hængsel pins går igennem. Kan det genopbygges med noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rep/ rebuild af alu styreblok?
  • #2   15. aug 2013 Botch up som delrin inserts. Ellers tykkere pins som Dan O skriver (pæs fin idé)

• #3   15. aug 2013 Okaj. Men "how-to" tykkere pins/ Delrin inserts? Hvor fåes de? Syntes jeg ik jeg har set.

Syntes ellers også pænt godt om inserts idéen. Da det jo muligvis også kunne afværge at ptoblemet bare opstår igen snart smiley

• #4   15. aug 2013 Den ide med bøsninger er meget brugt på largescale biler i alu.
    Det giver også RIGTIG god mening, istedet for at "bare" skifte aksler.
    For der kommer jo slør igen, på et tidpunkt kniber det. at kunne lave aksler tykkere. Med bøsninger, skifter man bare dem og så er det som nyt igen smiley

• #6   15. aug 2013 En del af de alu stumper jeg har haft til rc18 serien, har været med delrin bøsninger.
    Bøsninger er brugt på flere af 1:18 bilerne

• #7   15. aug 2013 Hmm bliver helt i tvivl smiley
    Nogle steder er det godt med delrin inserts, og andre steder bruges en stål pillowball, men så er det som regel en delrin stump.
    Fcuk det, bare det er rpm eller mip så går man ikke galt med rc18 stumper. En del gpm har også fungeret, men meget af det 3racing og lign har ikke kunnet holde bedre end std dele (Bøjer/knækker)

• #8   15. aug 2013 Cool! Tak igen for responsen. Man ka sku altid regne med hjælp her på RCG! smiley

Der ska jo "bare" rodes efter nogen bøsninger ka jeg regne ud. Eller skiftes ud smiley

• #9   17. aug 2013 Oooooh! Så fandt den krøllede hjerne sku lige ud af en løsning der både virker og koster gratis smiley

Man tager:

Et lille bor, passende til en liiidt større skrue. Borer hul i bunden af caster block'en, lige tæt ved hvor hinge pin går igennem. Skruer forsigtigt skruen i, hvis ikke man lige har en gevind tap der passer (jeg knækkede så spidsen på 2 skruetrækkere) Og vupti, så er pin'en låst smiley DET var fandme smart!

Alternativt har jeg på en anden alu casterblock, hvor der ikke rigtig var plads til skrue, valgt at lime pin'en fast i selve casterblocken. Det virker også super, så længe limen holder (2 komponent epoxyplast) Det er dog ikke stærkere end det kan bankes af/ ud. Når nu engang man bliver nødt til at skifte.

Jeg overvejer sandelig da næsten at producere en "hyggelig" smiley smiley smiley lille viiideo af det revolutionerende trex! Men KUN hvis der er stemning og popcorn nok til det smiley

Kommentér på:
Rep/ rebuild af alu styreblok?

Annonce