{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo med lav spænding kan ikke lades?
  • #1   27. aug 2013 Ja, det var også en mulighed jeg havde tænkt på, godt du foreslår 0.1a, jeg havde nok blæst styrken lidt mere op smiley Well, venter lige og ser om der kommer andre forslag (eller advarsler), så vil jeg prøve nimh programmet. Tak for hurtigt svar.

  • #2   27. aug 2013 Kortvarigt havde jeg også tænkt på at tage et andet 3.7 v lipo batteri og sætte direkte til det LRP batteri .. men det ville nok sige kapow, når al strømmen vælter fra det ene til det andet batteri. Bad idea smiley

  • #3   27. aug 2013 Min erfaring er at smide 5A på batteriet på NIMH-programmet på laderen. Og så kun gøre det i 20 sekunder af gangen.

    Efter de 20 sekunder, så skifter jeg over på LIPO programmet og prøver om den kan lade. Hvis ikke, så tilbage på NIMH og prøv 20 sekunder mere.

    Men vær MEGET opmærksom på batteriet mens det bliver ladet på NIMH. mærk efter om det puster sig op eller andet. Puster det sig bare en smule op, så smid det ud.


  • #4   27. aug 2013 Niels du kan sagtens lade det på NiMh programmet. Der er ikke forskel på den strøm laderen smider i batteriet om det er NiMh eller LiPo - det er måden opladningen overvåges og afsluttes på der er den store forskel.

    Et NiMh batteri lades op med noget der hedder CC (Constant Current) dvs du sætter batteriet til at lade med f.eks. 5A og det tøffer den afsted med til batteriet ikke længere tager imod (ergo stiger i spænding)

    LiPo lades med CC/CV. Det vil altså sige at en LiPo opladning starter på præcis samme måde som en NiMh opladning- nemlig at den lader med X ampere mens spændingen stiger stødt. Finessen er at den på et bestemt tidspunkt (ca 4,2V pr celle) skifter til CV (Constant Voltage).
    Fra dette punkt lader den kun batteriet op med cirka 4,2V per celle og lader gradvist ladestrømmen dale indtil kriterierne for endt opladning er opfyldt.

    Kort fortalt kan du sagtens smide LiPo'en på NiMh programmet - du skal bare holde øje med at den ALDRIG lader mere end 4,2V pr celle smiley


  • #5   27. aug 2013 Hey, tak for links og info, det lader til at være metoden med nimh programmet.

  • #6   27. aug 2013 Gav batteriet 2A i ca. 2½ minut på NiMh-programmet, så rundede spændingen 2,8v og lader nu på LiPo-programmet. Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Lipo med lav spænding kan ikke lades?

Annonce