{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Maxam 1:16 diff gear, brushless breakdown {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring i at smide brushless i en af de kendte maxam 1:16 biler. Har lige prøvet det i en kammerats, og den var SAATME sjov, i ca 10 min, så var "main drive pinion'en" total høvlet. Egentlig ikke til den store overraskelse, taget i betragtning af den monstermotor kammi lige havde fået opstøvet og puttet i.

Men, problemet består mere i at få en opgraderet version. En metal version dertil. Kan ifølge den medfølgende liste til bilen, få spur og motorpinion i metal. Men kan ikke finde andet end standard diff gear. Og så er vi jo lige vidt.

Der kan jo fåes en farlig masse carbon og alu osv. Men tilsyneladende ikke i diff. Kan det passe??!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maxam 1:16 diff gear, brushless breakdown
  • #1   29. aug 2013 Jeg tror ikke i kan forvente den helt store opgradering, siden bilen vel er bygget til alm brug. dvs. at Maxam's hjemmeside ikke har noget med reservedels lager til de 1:16 modeller, men man kunne vel prøve med et andet pinion af metal.. måske tage til en hobby forretning der kan prøve at sætte det i og se om det funker.

• #2   29. aug 2013 Dennis. Det pinion jeg taler om er det lille der er forbundet med drivakslen.
    Det er navngivet som drive pinion.
    Det er ikke det der sidder direkte på motorakslen. Det er i messing.

Og ganske rigtigt er der overraskende nok utroligt ringe reservedelsudvalg på maxam's egen side. MID hobby's side er f.eks meget mere udførlig.

Og der er sjovt nok et hav af fine alu og carbon dele til upgradering af bilen. Men det hjælper jo kun på bling effekt når en vital drivdel som den omtalte, tilsyneladende kun findes i standard, og ikke stål eller lignende, mystisk nok. Når modelen både har brushless original motor som mulighed og som Himoto side kick version, findes som nitro version...

• #3   29. aug 2013 Det er et Spur gear du mener så, tjaa den er svær fordi medmindre man kan finde noget lignende så er man lidt på bar bund hvis en del ryger..

• #4   29. aug 2013 Min Tamiya er også gået ud af produktion og jeg måtte gå hen og få et HPI pinion og spur gear i.. såå

• #5   29. aug 2013 Nej Dennis. Du har tydeligvis ikke været byggetegningen igennem. Det er det lille tandhjul INDE i diffet, der er forbundet med drivakslen. Undskyld, selvfølgelig forsøger du at vejlede ud fra god vilje og hjælpsomhed, men du kender ikke bilen kan jeg forstå smiley Det HEDDER et drive pinion. Jeg er udemærket inde i hvad Pinion og Spur er osv.

• #6   29. aug 2013 Det er denne her.

http://no.midhobby.dk/upload_dir/pics/autopics/7451.w205.h116.jpg

Tandhjulet er af ret middelmådig kvalitet. Og støbt fast på akslen. Så der er sku ik meget mulighed for alternativer hvis ik Maxam selv laver noget.. Så vidt jeg kan se. Og det er DER ekspertisen hos brugerne herinde skulle ind i billedet smiley

• #7   29. aug 2013 Arh ja okay, det har jeg ikke på nogen af mine biler, så det vidste jeg self ikke.

Ja det kan jeg godt se det kan være et problem at skaffe i metal og billigt..

• #8   29. aug 2013 smiley Jeg er ærlig talt også ret paf og skuffet over der ikke findes noget bare lidt bedre.

Vi har besluttet at geare den lidt anderledes og programmere esc knap så agressivt. Og så få en ny std pinion aksel i og se hvordan det holder. Hvis ikke så bliver der købt endnu en ny og sat std el i og en anden mere holdbar bil at pimpe istedet smiley

Det er jo lidt en skam for den kører sku godt ellers. Har også købt en Truggy til min knægt. Den knækkede 2 balljoints på det ene forhjul. Der fåes heller ikke stærkere skruer. kun alt det omkring i alu.. Så den er nok teknisk, mest til rolig kørsel og pimp'in smiley

Kommentér på:
Maxam 1:16 diff gear, brushless breakdown

Annonce