9. jan 2011 Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Maxam 1:16 diff gear, brushless breakdown {{forumTopicSubject}}
Nogen der har erfaring i at smide brushless i en af de kendte maxam 1:16 biler. Har lige prøvet det i en kammerats, og den var SAATME sjov, i ca 10 min, så var "main drive pinion'en" total høvlet. Egentlig ikke til den store overraskelse, taget i betragtning af den monstermotor kammi lige havde fået opstøvet og puttet i.
Men, problemet består mere i at få en opgraderet version. En metal version dertil. Kan ifølge den medfølgende liste til bilen, få spur og motorpinion i metal. Men kan ikke finde andet end standard diff gear. Og så er vi jo lige vidt.
Der kan jo fåes en farlig masse carbon og alu osv. Men tilsyneladende ikke i diff. Kan det passe??!
sep 2012
Følgere: 22 RC-enheder: 15 Emner: 12 Svar: 89
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
Det er navngivet som drive pinion.
Det er ikke det der sidder direkte på motorakslen. Det er i messing.
Og ganske rigtigt er der overraskende nok utroligt ringe reservedelsudvalg på maxam's egen side. MID hobby's side er f.eks meget mere udførlig.
Og der er sjovt nok et hav af fine alu og carbon dele til upgradering af bilen. Men det hjælper jo kun på bling effekt når en vital drivdel som den omtalte, tilsyneladende kun findes i standard, og ikke stål eller lignende, mystisk nok. Når modelen både har brushless original motor som mulighed og som Himoto side kick version, findes som nitro version...
sep 2012
sep 2012
jan 2011
jan 2011
http://no.midhobby.dk/upload_dir/pics/autopics/7451.w205.h116.jpg
Tandhjulet er af ret middelmådig kvalitet. Og støbt fast på akslen. Så der er sku ik meget mulighed for alternativer hvis ik Maxam selv laver noget.. Så vidt jeg kan se. Og det er DER ekspertisen hos brugerne herinde skulle ind i billedet
sep 2012
Ja det kan jeg godt se det kan være et problem at skaffe i metal og billigt..
jan 2011
Vi har besluttet at geare den lidt anderledes og programmere esc knap så agressivt. Og så få en ny std pinion aksel i og se hvordan det holder. Hvis ikke så bliver der købt endnu en ny og sat std el i og en anden mere holdbar bil at pimpe istedet
Det er jo lidt en skam for den kører sku godt ellers. Har også købt en Truggy til min knægt. Den knækkede 2 balljoints på det ene forhjul. Der fåes heller ikke stærkere skruer. kun alt det omkring i alu.. Så den er nok teknisk, mest til rolig kørsel og pimp'in
Maxam 1:16 diff gear, brushless breakdown