{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

SCX10 jeep - trail opsætning? {{forumTopicSubject}}

hej derude.

kan man gøre noget ved sådan en SCX10 jeep RTR spand, som gir den lidt bedre køregenskaber ?

Tænker hvad indstilling af dæmperposition gør ved dens ¨evner¨ og er der noget som man burde lave på den, som gir den lidt flere point i bogen? tænker vægtklodser, indlæg osv osv.?

håber i kan hjæælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SCX10 jeep - trail opsætning?
  • #1   7. sep 2013 kig på blind mans biler og fotoalbums han har flere vejledninger til tun af din scx10

• #2   7. sep 2013 Man kan gøre rigtigt meget ved den vogn.
    Men det kommer jo an på hvordan du vil ha´ den til at køre, og hvor meget du selv kan lave smiley

• #3   7. sep 2013 Vægt i dækkene, MEGET vægt i dækkene - det udgør ca. 72,7% af kravleegenskaberne på sådan en tingest smiley

• #4   7. sep 2013 Dennis M
    Det er ikke helt rigtigt.
    Grunden til at folk putter vægt i hjulene, er for at gøre den nederste del af vognen så tung som muligt i forhold til den øverste del af vognen.
    Dvs, at tyngdepunktet bliver sænket smiley
    Men total vægten på vognen bliver også højere, og bilen vil så også få støre problemer med at køre op af bakke uden hjulende mister grebet og bilen glider ned.

Så det virker bedre at fjerne vægten i toppen af vognen, eller at sænke den vægt man har længere ned i vognen smiley
    Det kan man gøre ved at sætte et mindre batteri i vognen, og eller sænke det ned i vognen.
    Mindre og letter motor er også en god ide.

Man kan også gå den anden vej, og sætte store hjul på vognen, med en masse vægt i, og risikere at vognen knækker de mest mærkelige steder smiley

• #5   7. sep 2013 Hehe, oka, det med at sætte vægten så langt nede i vognen, lyder jo fornuftigt nok. Men ser lige på dit album senere blindman.

Men måske i kan svare mig på, hvad foreskellen er på 3 og 4 link?
    Både for og bag?.

• #6   7. sep 2013 Foreskellen på 3 og 4 link er at farven har en anden lyd!!
    Jeg skal være den første til at inrømme at jeg ikke kan mærke forskel på de to systemer, men det kan da ha´ en stor psykisk fordel at tro det gør en enorm forskel, specielt hvis det er i alu og er blankt smiley

Og ja, det er bare fornuft der skal til smiley
    Problemerne har man først når man skal til at finde ud af hvad man vil.
    Lavt tyngdepunkt, men høj frihøjde smiley
    Bred bil så den ikke tipper sidelæns, men så smal at den kan køre imellem træerne.
    Lang bil så den ikke vælte bagover, og så kort som muligt så den drejer bedre.
    Meget bløde dæk med småt mønster der griber på sten, og de skal være så hårde som muligt, med store skovle ellers sider du fast i sandet smiley

OK det er ikke så let, gå ud og kør med din vogn, og fin så ud af hvad du vil lave om for at få den til at køre bedrte der hvor du køre.
    Du skal bare vide at en bil der køre rigtigt godt et sted, kan nemt side fast det andet sted og omvendt smiley

• #7   7. sep 2013 Det eneste jeg har skiftet på min SCX10 Jeep RTR rent opsætningsmæssigt er:

Servo, til en vandtæt.
    Steering links.
    Fælge til Aluminium.

Og den klarer trail runs ganske udemærket.

• #8   7. sep 2013 Grunden til at folk kører RC trial/trail må være at bilerne skal ligne 1/1 trial biler så meget som muligt. Det gøres lettest med et hardbody og noget gejl til at klistre på selvsamme karosse. Bilen bliver herved toptung, og så kommer man ikke uden om at hælde ekstra vægt i dækkene hvis man vil have bid, og et rimeligt tyngdepunkt.
    Når man først har ofret 800-1500 på karosse og 500-600 på andre dæk og fælge, er det ikke den store udskrivning at købe lidt opgraderinger til drivlinen.

Bjarne har godt styr på sine custom ændringer men at følge mange af hans eksempler kræve drolme god fingersnilde.

• #9   7. sep 2013 Det jeg var mest ud efter, om der var en form for nødvendige justeringer eller opgraderinger som skal til, for at den er bedre, sådan, næsten all around, som servo og steering links, som mange siger er punkt 1. hehe

• #10   7. sep 2013 Jamen så er det som de fleste siger.
    Eftersom det er en SCX10 Jeep RTR så er det ikke nødvendigt at skifte dæk, da de Maxxis Trepadors som den kommer med er på højde med de fleste aftermarket dæk.

1. Servo og Steering Links
    2. Alu links
    3. Støddæmpere
    4. Afstivning af Chassis

• #11   7. sep 2013 4. Afstivning af Chassis ? hvordan det Thomas?

• #12   7. sep 2013 Jeg har brugt aluminum bumper mounts
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #13   7. sep 2013 Arg oka, på den måde.. Tak

Kommentér på:
SCX10 jeep - trail opsætning?

Annonce