805 visninger
|
Oprettet:
SCX10 jeep - trail opsætning? {{forumTopicSubject}}
hej derude.
kan man gøre noget ved sådan en SCX10 jeep RTR spand, som gir den lidt bedre køregenskaber ?
Tænker hvad indstilling af dæmperposition gør ved dens ¨evner¨ og er der noget som man burde lave på den, som gir den lidt flere point i bogen? tænker vægtklodser, indlæg osv osv.?
håber i kan hjæælpe...
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 202 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 108 Svar: 3.297
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Men det kommer jo an på hvordan du vil ha´ den til at køre, og hvor meget du selv kan lave
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Det er ikke helt rigtigt.
Grunden til at folk putter vægt i hjulene, er for at gøre den nederste del af vognen så tung som muligt i forhold til den øverste del af vognen.
Dvs, at tyngdepunktet bliver sænket
Men total vægten på vognen bliver også højere, og bilen vil så også få støre problemer med at køre op af bakke uden hjulende mister grebet og bilen glider ned.
Så det virker bedre at fjerne vægten i toppen af vognen, eller at sænke den vægt man har længere ned i vognen
Det kan man gøre ved at sætte et mindre batteri i vognen, og eller sænke det ned i vognen.
Mindre og letter motor er også en god ide.
Man kan også gå den anden vej, og sætte store hjul på vognen, med en masse vægt i, og risikere at vognen knækker de mest mærkelige steder
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 45 RC-enheder: 41 Emner: 77 Svar: 1.176
Men måske i kan svare mig på, hvad foreskellen er på 3 og 4 link?
Både for og bag?.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg skal være den første til at inrømme at jeg ikke kan mærke forskel på de to systemer, men det kan da ha´ en stor psykisk fordel at tro det gør en enorm forskel, specielt hvis det er i alu og er blankt
Og ja, det er bare fornuft der skal til
Problemerne har man først når man skal til at finde ud af hvad man vil.
Lavt tyngdepunkt, men høj frihøjde
Bred bil så den ikke tipper sidelæns, men så smal at den kan køre imellem træerne.
Lang bil så den ikke vælte bagover, og så kort som muligt så den drejer bedre.
Meget bløde dæk med småt mønster der griber på sten, og de skal være så hårde som muligt, med store skovle ellers sider du fast i sandet
OK det er ikke så let, gå ud og kør med din vogn, og fin så ud af hvad du vil lave om for at få den til at køre bedrte der hvor du køre.
Du skal bare vide at en bil der køre rigtigt godt et sted, kan nemt side fast det andet sted og omvendt
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 14 RC-enheder: 15 Emner: 2 Svar: 206
Servo, til en vandtæt.
Steering links.
Fælge til Aluminium.
Og den klarer trail runs ganske udemærket.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
Når man først har ofret 800-1500 på karosse og 500-600 på andre dæk og fælge, er det ikke den store udskrivning at købe lidt opgraderinger til drivlinen.
Bjarne har godt styr på sine custom ændringer men at følge mange af hans eksempler kræve drolme god fingersnilde.
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 45 RC-enheder: 41 Emner: 77 Svar: 1.176
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 14 RC-enheder: 15 Emner: 2 Svar: 206
Eftersom det er en SCX10 Jeep RTR så er det ikke nødvendigt at skifte dæk, da de Maxxis Trepadors som den kommer med er på højde med de fleste aftermarket dæk.
1. Servo og Steering Links
2. Alu links
3. Støddæmpere
4. Afstivning af Chassis
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 45 RC-enheder: 41 Emner: 77 Svar: 1.176
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 14 RC-enheder: 15 Emner: 2 Svar: 206
(link fjernet)
(link fjernet)
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 45 RC-enheder: 41 Emner: 77 Svar: 1.176
SCX10 jeep - trail opsætning?