{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Hobbywing VS. Turnigy programkort? {{forumTopicSubject}}

Har et spørgsmål. Om nogen har erfaring/ mulighed for at teste følgende.

Jeg har lidt forskellige Esc'er osv.

Der iblandt en Turnigy Esc, som ligner eksakt kopi af en Hobbywing (Ez-run) Og, mit hobbywing programkort virker uden problemer med Esc'en.

Nu har jeg så også et par Hobbywing Esc'er, og vil gerne have et af de avancerede programkort dertil. Det simple Hobbywing kort virker ikke på min Hobbywing Xe-run 120A Esc.

Men Hobbyking laver et "pro" 2 i 1 kort (Turnigy) der igen ligner fuldstændigt eksakt det samme som det Hobbywing laver.

Turnigy:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39319__Turnigy_2_in_1_Professional_Program_Box_for_Brushless_ESC_EU_warehouse_.html

Hobbywing:
http://www.hobbypartz.com/hobbywing-advanced-professional-lcd-program-box.html

Spørgsmålet er så. KAN jeg BRUGE det her Hobbyking, Turnigy kort (til 17$) Istedet for at give det dobbelte for en måske præcis samme dims, med et andet navn på smiley
Så meget mærkedyr er jeg nemlig ikke smiley

Ved godt forskellen er få $ men Turnigy fåes i EU, altså INGEN moms. Og Hobbywings fåes i USA/ Kina, dvs Importmoms og langt over det dobbelte i sidste ende..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hobbywing VS. Turnigy programkort?
  • #1   15. okt 2013 Køb det Turnigy 2-in-1 kort og i gang med at teste - sølle $17 kan du sikkert få nogenlunde tilbage ved evt frasalg smiley

    Godt nok står følgende på siden, men who knows...

    This program card is suitable for the following ESCs:
    EZRUN Series Car ESC (Version 2.0)
    K-Force Series Helicopter/Aircraft ESC


  • #2   15. okt 2013 http://www.hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=8996

    ser da ud til at nogen har fået det til at virke


  • #3   15. okt 2013 Super smiley Så langt havde jeg ikke selv fået decifreret sagerne. Men, det giver så alligevel et issue kan jeg se. Har nok en 120A V2 på vej, den kan så tilsyneladende godt bruges med kortet.

    Men den jeg har, er en 120A V3 og den kan jeg så, så vidt jeg kan regne ud, ikke bruge det samme kort til.

    Men igen, tak for observationerne!


  • #4   15. okt 2013 tror altså godt du kan bruge den til v3'eren.

    Sådan som jeg kan tyde det ud af forskellig læsning på nettet er jeg nu af den opfattelse de to kort er præcis det samme.

    Synes også det ser ud til at folk bruger dem til V3'ere


  • #5   15. okt 2013
    Hobbywing laver den begge, og også den du kan købe under navnet Year Racing.
    Altså fysisk set er der ikke nogen forskel imellem de 3 kort bort set fra klistermærket.

    Det vi har været opmærksom på, er om de er kodet forskeligt, så de ikke tager markeds andele fra hinanden.
    Men vi har endnu ikke set nogen forskel på Turnigy og Hobbywing kortene, men har dog ikke afprøvet Year Racing kortet.

    Har et par venner som bruger Turnigy program kortet som er det samme som det nye plastik Hobbywing Program kort.
    De bruger det kort til både Ezrun og Turnigy 35A ESC´erne som dem vi køre med.
    Vi har dog ikke prøvet lige det kort på Xerun ESC´en.

    Jeg bruger selv 2 af Hobbywings pro Program kort, det gamle af alu som jeg bedst kan li´, og det nye af plastik, og de virker begge til både Turnigy, Hobbywing og Year Racing.
    Så jeg har ikke nogen grund til at tro at det samme ikke skulle gælde når det drejer sig om Turnigy Program kortet



  • #6   15. okt 2013 Jeg prøver lige at høre mig omkring i klubben imorgen, om nogen evt har et eller andet liggende jeg kan prøve/ låne/ købe. Og så tager jeg den derfra hvad jeg prøver at bestille smiley

Kommentér på:
Hobbywing VS. Turnigy programkort?

Annonce