{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med strøm
  • #1   22. okt 2013 Hvad er det?

• #2   22. okt 2013 det er hvad man nok kan kalde hjernen i en bil hvor der kan sidde et barn i som jeg har fået billig og har løst til at få til at køre hurtiger sådden man kan lave noget sjov med hvis det er mulig at få den til det uden alting brænder sammen

• #3   22. okt 2013 jeg smed en gang et 2s/5800mah på atv der kørte på 6v og det gav go fart smiley

• #4   22. okt 2013 altså et batteri eller motor
    skiddet har svært ved at slæbe sig selv hen over en græsplæne :S
    det må og gerne være noget der kan holde i længden

• #5   22. okt 2013 skal lige siges den motor der sidder på nu er en 25watt motor hvis det siger noget

• #6   23. okt 2013 Fortæl lidt om hvordan bilen virker. Er det on/off, er der trinløs hastighed, en hastighed, flere fixed hastigheder.

• #7   23. okt 2013 Bilen har trinløs hastighed altså ingen gear andet end frem og bak men den starter med at accelerer langsom og pludselig lidt hurtigere til ca 5/kmt man bruger en nøgle til at tænde den med altså on/off også en fjernbetjæning til at styre den med hvis man vælger det i bilen

• #8   23. okt 2013 Tvivler på at du skal smide en højere spænding på det print...

Relæ'er er kun til 5V, og den kreds der sidder kan nok heller ikke lide ret meget mere....

Jeg tror det vil futte af hvis du giver det 12V

• #9   23. okt 2013 Lars A, det er der jo ingen garanti for. At det hele futter af ved mere end 5 volt, bare fordi det står på relæerne. Det er jo bare deres triggerstrøm. Og ikke nødvendigvis noget at gøre med hvilken strøm de "leder videre" så at sige. Hvis du kigger igen står der "10amp/250v" på dem. Det er den strøm de kan tænde/ slukke for. Normalvis har du jo også en BEC strøm til din modtager fra esc i rc biler på rundt 5 volt. også selv om model kører på nok så mange volt/ celler.

Dog, er jeg enig så langt at det er svært at sige hvad den KAN klare.

Men, prøv dig frem med i første omgang mere potent batteri på nær samme volt som den er bygget til. Dernæst måske lidt mere power. Og, hvis skidtet futter af. Så gå all in på georg gearløs metoden. Køb en billig sender/ modtager og en gusten børstet rc esc. Og lim/ klister/ lod det hele sammen så gas potmeteret fra senderen er styret af speeder pedalen i bilen. Og det hele samlet set bare er drevet af det batteri du nu engang sætter til smiley

Har selv tænkt tanken til en bil til junior. Men han er efterhånden for stor til jeg tror der findes biler der kan trække ham smiley

• #10   23. okt 2013 Hvis du bruger ret meget mere end 5V til at trække de relæ'er med, så bruger de RIGITG meget strøm og VIL brænde sammen over tid.....

Hvad spænding du drøner gennem kontakt sættet har intet med den spænding at gøre...

(Har kender godt til relæ'er, er snart 20år siden jeg begyndte med elektronik)

• #11   23. okt 2013 Ditto her, har rodet med strøm i mindst 25 år, men det er nu ikke sagen vedkommende. Det jeg forklarer er, at i din almindelige rc bil har du en esc/fartregulator, som uanset batteri tilsluttet (dog indenfor hvad den selvfølgelig er konstrueret til!) stadig kun sender ca 5 volt styrestrøm ud til din modtager/ servo. Det KUNNE jo godt tænkes at noget lignende var i denne konstruktion, ikke?!

At en indbygget regulator sørger for ens styrestrøm til relæerne (5 volt) trods det primært fødes med en højere spænding. Jeg kender slet ikke til opbygningen af printet. Men det er vel ikke uhørt at div biler af den slags børnene selv kan køre i, faktisk har samme slags relæer, OG er drevet af forskellig strømstyrke batterier.

• #12   23. okt 2013 På 2 af relæerne står der 250v AC og 3 af dem står der 28v DC Så, siger bare, det kan ikke udelukkes at konstruktionen GODT kan holde til højere spænding.

Men, som anbefalet. Start med et stærkere batteri (mAh) frem for at starte med en højere spænding.

• #13   23. okt 2013 Helt enig, normalt har du en BEC til regulering.
    Men som jeg forstod det, så er det noget fra en "bil til børn"... Tvivler stærkt på de har en BEC/ESC...

Roede tidligere med en bil af den slags. Der kørte det hele direkte på batteriet. (er nok også billigere at producere)

Udfra det billede, så tror jeg heller ikke der er en stræm forsyning indbygget. Men er selvfølgelig umulig at sige med sikkerhed uden at måle lidt først.

Alle relæer på det billede er 5V relæer (spolen/styrespænding), kontakterne skal nok holde til 12V, ingen tvivl om det...
    Men giver dig HELT ret i at styrestrøm ikke behøver at være det samme.
    (kan bare lgie se det for mig, at en lægmand. laver et indlæg og et par stykker skriver det skal nok virke.... manden går ud at kobler hans 1:1 bil batteri på og det hele kan futte af i løbet af 30sek...)

• #14   23. okt 2013 Der er vi også helt enige Lars smiley

Jeg tænker også at det smarte ville være noget med evt at paralelkoble et par (ENS!!) bedre batterier, så der var lidt mere "juice" at suge af, for motoren. Hvis det ikke hjælper er der en god sandsynlighed for motoren ganske enkelt er for ringe/ træt af dage. Og man kunne prøve at skifte den. Ikke utænkeligt at det er en 540 str motor der er rigtig lavt gearet.

Aaaah. En anden mulighed jeg lige tænkte mig. Var at pelse en batteri boremaskine og bruge regulator/ motor/ evt endda batteri derfra. Så er det ihvertfald "no noncence" lav praktisk at skifte ud smiley

• #15   23. okt 2013 Kan smide et par ekstra billeder ind sener af motor og andet i kan bruge hvis der er som sagt bilen har svær ved at slæbe sig selv på en græs plæne og en og start var at den kunne det og om man måske kunne finde en bedre motor i samme volt klasse med noget mere guf 12v behøver ik være løsningen til at starte med

• #16   23. okt 2013 Den nok mest sandsynlige "fejl" jeg kan tænke mig. Er at du ganske enkelt har et træt Nimh batteri i bilen.

ELLER, at du har noget maje lang græjs ;)P

• #17   23. okt 2013 Hehe plænen blev klippet for et par dage siden og inden jeg købte den bil var batteriet næsten lige skiftet pga det gamle var træt men man kan faktisk høre at motoren har det hårdt på et ikke fast underlag altså gras og lidt løst jord

• #18   23. okt 2013 toppen af motor

profilbillede
  • #19   23. okt 2013 motor længde håber det kan give en ide om motor størrelse hvis der skal findes en anden

profilbillede
  • #20   23. okt 2013 Det er jo netop en 540 agtig motor smiley Så så langt så godt smiley Og siden du siger batteriet er skiftet ud, så burde det heller ikke være problemet. Og regner heller ikke med barnet er 14 år og 40kg+ smiley

Kan jo også sagtens være elektronikken bare er lidt underdimensioneret. DET ville ihvertfald ikke være uhørt smiley

Så er spørgsmålet stadig bare hvad for'n en løsning man er frisk på at kaste sig ud i smiley

Jeg ville nu nok stadig prøve et eller andet 2 cellet Lipo værk af, selvfølgelig med en buzzer på så du ikke får aflivet batteriet smiley bare for at at se om det måske alligevel er et knap så potent batteri.

• #21   23. okt 2013 tror også batteri er en start og prøve med noget kraftiger men ved stadig ik hvaffor noget det skal være så et link til nogle med batteri og andet jeg skal bruge ville være rigtig godt
    og her er lige et billed med specs på det batteri der er i nu
    og kan jeg bruge den lader der er med så længe det er 6v
    lader er 6v 500ma dc

profilbillede
  • #23   23. okt 2013 7,4 erne har jo helt sikkert også mere juice at levere af. Derfor du oplever mere smæk på maskineriet smiley du skal som sagt bare være opmærksom på at der skal en eller anden form for alarm/ cut off ting tilsluttet så ikke du skader batteriet

• #24   24. okt 2013 Er det Cut off til at sikre at batteriet ik bliver kørt helt flad og beskadet det på den måde som sagt er helt ny inden for rc og bare strøm generelt til såden noget
    Et link til såden en vil være en stor hjælp

• #25   24. okt 2013 En almindelig typisk Esc (fartregulator) har indbygget cut off der selv slukker for strømmen til motor så snart Lipo batteriet er nede på en given spænding. Man kan typisk indstille det/ slå det fra hvis man bruger alm Nimh batterier. Den er som sagt indbygget i esc'en, så kan ikke vise den der i smiley
    Alternativt kan du få en lille buzzer du kobler på balancerkablet på lipo batteriet. Som så hyler når man når den kritiske spænding.

https://www.google.com/search?q=lipo+buzzer&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=191oUv70FITZsgbq3IHIAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=653

• #26   24. okt 2013 Såden en er jo meget praktisk fortæller jo også når den skal lades igen
    Har kigget på http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9172__turnigy_5000mah_2s_20c_lipo_pack.html ved ik om det er noget der vil virke og om jeg kan lade den med min
    6v 500 ma lader der fulgte med bilen ?

• #27   24. okt 2013 Nej, et Li-po batteri skal lades med en balance lader, for at være sikker på at cellerne (i dette tilfælde 2) har samme spænding (volt) men de ladere kan købes for 150-200 kr.

Med det sagt, har jeg samme idé om at lave sådan en bil til knægten når han blir ældre, men det blir med to 12volts motore og nogle 11.1 (3 cellet) li-po batterier
    Slf. Så hvis batterierne skulle gå i brand, så ligger de i en brandsikker og isoleret kasse, med udgang NED mod jorden, så lillemanden er i sikkerhed.

Men min pointe er, at lave det med ESC fra en RC og så få "pedalen" sat til en ekstern regulator som snakker med ESC'en.

Første idé var en mekanisk fartregulator men den blir dyr hvis den skal kunne holde til 12 volt smiley

Kommentér på:
hjælp med strøm

Annonce