{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hobbywing V3.1 ESC {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg håber lidt der er en med god forstand på elektronik som kan hjælpe mig lidt.

Jeg står i lidt en øv situation, da jeg har en V3.1 ESC som ikke opføre sig helt som den burde.

Jeg har prøvet rigtig mange forskellige ting for at lokalisere problemet, og er kommet frem til at det må være et problem med sensoren i selve ESC'en den er gal med. Det er jo ret svært at gøre noget ved, hvis ikke man præcis ved hvad der skal til for at rette op på det.

Mit problem er at når jeg gir motoren gas og slipper, så vil den ikke altid starte igen. Så skal jeg lige give den en hjælpende hånd, også er den kørende igen. Der er simpelthen et sted på motoren, hvor hvis den stopper i den position, så er den bare død. Det er samme sted hver gang, men hvis jeg så lige drejer den et hak, så kører den fint, indtil den stopper det "forkerte" sted igen. Hvis jeg så trækker sensor kablet ud, så er der ingen problemer, og det "døde" punkt forsvinder.

Så prøvede jeg at skifte sensor kablet med 2 andre nye jeg havde liggende, men det hjalp ikke. Så prøvede jeg en anden motor, som jeg vidste virkede, det hjalp heller ikke.

Så prøvede jeg at sætte det hele til en anden Hobbywing ESC, og der fungere det hele perfekt, alle sensor kabler, og begge motorer.

Så jeg står tilbage med at det kun kan være ESC'en den er gal med.

Den er købt den 13 December hos RCMart i HK, så garantien gælder stadig. Men jeg har loddet de gamle ledninger af, og loddet nye sorte på i stedet. Så jeg har ikke rigtig lyst til at betale mange penge i fragt, for at sende den til Kina og de så bare siger at det er min egen skyld fordi jeg har loddet ledningerne af, og at den så måske er blevet for varm i løbet at den process.

Er der nogle EL genier her i landet, som har forstand på at reparere eventuelle fejl, eller er mit bedste bud at sende den ned til Hobbywing?

Er der eventuelt noget jeg har overset, som kunne påvirke min ESC/motor til at opføre sig som den gør?

På forhånd tak


Kommentarer på:  Hobbywing V3.1 ESC
  • #1   18. feb 2014 Helt klart en sensorfejl i esc'en i og med du har udelukket motorerne som ellers også godt kan lave den fejl. Ud fra...

    '3.2 For customer’s outside of China: Whether the product is covered under warranty or not, all the shipping costs are paid by the customer. And, please contact Hobbywing’s distributors in your country for the warranty and non-warranty service to avoid the expensive shipping cost.'

    ...kan det måske betale sig at prøve hobbywing importøren i DK (hvis der er en), ellers er det en tur til Kina. Den eneste gut jeg ved kunne fikse den er flyttet til USA, så umiddelbart tror jeg ikke der er andre udveje.


  • #2   18. feb 2014 Jeg vil bare være træt af at smide penge efter en track/trace pakke til Kina, for bare at få at vide det er min egen skyld fordi den MÅSKE er blevet for varm under lodning.

    Så ville det være nemmere hvis der nu var et geni et sted som kunne kigge på det, men ja ellers må den jo til Kina desværre.

    Undersøger lige om der en dansk Importør smiley


  • #3   18. feb 2014 Der står på Hobbywings side, at distributøren er Morfars..... smiley

Kommentér på:
Hobbywing V3.1 ESC

Annonce