{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Til lastbil folket {{forumTopicSubject}}

Som skrevet er dette et spørgsmål til lastvogns folket, altså rc ikke de store smiley

Efter et halvt år i lære som lastvognsmekaniker, og med en far der selv kører lastbil, havde jeg tænkt mig at jeg ville prøve at gå op i noget rc lastbil, men har lige nogle spørgsmål først, som jeg håber nogle er jer ville kunne besvare.

- Hvad ville være nemmest, købe et byggesæt eller kan man godt uden viden bygge en op selv?

- Er der nogle trailere der ville være bedre end andre til at starte med?

- Tamiya eller Wedico, og hvad er forskellen?

- Kører i med Li-po eller Ni-MH?

-Hvis man nu skulle køre med til nogle træfs og sådan er der nogle krav på bilen eller er det fuldstændig lige meget?

- Sidst men ikke mindst, når man modtager lastbilerne som samlesæt er de så malet som på kassen er skal man selv?

Håber der er nogle der vil give sig tid til at svare på mine mange spørgsmål smiley

Mvh. Oliver

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til lastbil folket
  • René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #1   4. mar 2014 jamen vil sige køb et samle sæt og byg den som du vil have den. nogle sæt er malet men så koster de ekstra så du skal nok male den. og trailer kommer jo an på hva du vil have af dem . og lipo er det bedste holder længest. og ellers vil jeg råde dig til ikke at købe det multi kit fra tamiya men i stede beier lydmodul og servonaut fart regulator.. håber det hjalp lidt

hilsen rené

• #2   4. mar 2014 jo tak, det var da en start.

• #3   5. mar 2014 Jeg er enig med René.
    Start m,ed et byggesæt og få lidt føling med tingene, man kan altid skille den ad og lave den om igen.
    Og ja, man kan godt selv lave en vogn, men det er noget folk meget tit knækker halsen på.
    Jeg har selv lige overtaget en 6x6 lastbil som er blevet opgivet af to bygger.
    Sådanne projekter er tit til at få for kan en 1/4 del af nyprisen.

LiPo er helt klart det bedste, og med et godt BL Motor sæt kan du opnå en utrolig lang køretid.

Regler til Træfs.
    Lad være at køre stock car imod de andres biler, brug ikke de andres biler som toilet og prøv at holde dig inden for banen smiley
    Kort sagt, brug hovet og hyg dig smiley

Mvh Bjarne

• #4   5. mar 2014 - Evt køb en brugt, se om det er noget for dig? Er det? Køb et samlesæt og byg stille og roligt som du vil ha den, og så sælg den anden når den "nye" er køreklar smiley

- Forskellen er scala og kvalitet. Tamiya er plastichytter og 1:14,5 hvor wedico (robbe, scaleart etc) er 1:16 og metalhytter.

- Begge dele

- Ingen krav, bare du kører ordenligt og undgår skader på andres biler smiley

- Der er et par stykker, du kan købe færdigmalet

• René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2014

#5   5. mar 2014 Ellers er der Nogle forskellige kan forum hvor du kan spørge en masse om hjælp kan være en god ide og de er alle sammen meget hjælpsomme men sig til kan være jeg kan hjælpe dig lidt. Har også kun lige bygget min sidste år.

• #6   5. mar 2014 < Sandberg >
    Det der med at købe noget andre har lavet i forvejen, det er ikke rigtig mig da jeg ikke ved hvordan det er lavet og hvad der er lavet....Den holdning har vi vel alle et sted smiley

Menes bare jeg læste et sted at Wedico osse var 1/14 men at de bare skrev 1/16, hæng mig ikke op på det

Men tak for de mange gode råd fra jer alle, det var noget jeg kunne bruge smiley

• René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2014

#7   5. mar 2014 husk der er mange hjemme sider på nettet hvor det er billiger at købe frem for at handle i butik i dk

Kommentér på:
Til lastbil folket

Annonce