{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.950 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af 2,4 GHz radio anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg står og skal have mig et radio anlæg (sender & modtager). Jeg har læst alle tråde her på rcg omkring radio anlæg og har også kigget rundt på det meste af nettet, men syntes bare jeg er blevet mere i tvivl og forvirret så derfor spørger jeg her.

Jeg skal igang med en Axial SCX10 inden så længe og på sigt har jeg planer om en helikopter. Jeg vil gerne være sikker på jeg har kanaler nok og god nok rækkevidde til begge ting. Jeg har læst på en del udenlandske tråde at der er nogle har lidt problemer med dårlig rækkevidde på nogle Spektrum anlæg. Dog læser jeg flere steder at Spektrum DX6i DSM2 er et godt anlæg til overskuelig pris.

Jeg har en ide om at et 6 kanals anlæg burde kunne dække mit behov indtil videre og det er også hvad mit budget lige kan bære (max 1700 kr).

Jeg har derfor kig på følgende anlæg da de fåes her i DK smiley

Spektrum DX6i DSM2
Graupner Mz-12, 6 kanalers HoTT radioanlæg
Graupner Mx-12, 6 kanalers HoTT radioanlæg

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om jeg er helt galt på den med disse anlæg og om andre lignende kan anbefales istedet.

På forhånd tak skal i have smiley
Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af 2,4 GHz radio anlæg
  • #1   8. mar 2014 Jeg vil helt sikkert anbefale dig at have ét anlæg til biler og ét anlæg til helikopter og fly og så i samme omgang anbefale en pistolstyring i stedet for pindeanlæg til bilen.

    Til bil kan du alligevel groft sagt trække to kanaler fra, hvis du vælger pindeanlæg, så en 4 kanals pistolstyring svarer til en 6 kanalers pindeanlæg, da du ikke kan bruge x-aksen på venstre pind og y-aksen på højre pind, hvis du vælger den klassiske opsætning.

    De fleste bruger pistolstyring til både racere, trail og crawlere nu om dage, og jeg vil da også anbefale det, da det bare giver en bedre fornemmelse. Men det er selvfølgelig smag og behag.

    Hvis du alligevel bestemmer dig for ét pindeanlæg til både bil og fly, så skal du have fat i noget, hvor du kan sætte fjeder til venstre pinds y-akse når du kører bil og tage det fra når du flyver, uden at skulle skille hele anlægget ad.

    Jeg håber det er godt nok forklaret på gammeldags dansk.

    Mht. til de anlæg du har set på er de alle 3 super fine og du går ikke galt med nogen af dem til 3D Helikopter eller Fly.

    Du behøver i øvrigt slet ikke noget i den prisklase for at komme godt igang med hobbyen.


  • Mogens P
    Mogens P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 2 Svar: 4
    #2   8. mar 2014 Hej Thomas

    Jeg har en så godt som ny Dx6i, du kan købe. Den har kun været brugt få gange. Der følger en ekstra modtager med samt en lille Blade helikopter med 4 batterier.
    Interesseret?


  • #3   8. mar 2014 Hej Andreas.
    Tusind tak for dit indlæg, det er super forklaret (skål i gammel dansk) ;D
    Jeg har selv brugt pistol og pindeanlæg tidligere og det fungere lige godt for mig, jeg vil bare sikre mig jeg får de rigtige funktioner og kanaler til de ting jeg skal bruge det til. Jeg havde før en Tamiya High Lift med 3 gear og der brugte jeg x akslen på venstre til gearskift og y akslen på højre kunne jeg evt bruge til andet. Det der bl.a også lød tiltalende ved Graupner anlægget er opdaterings muligheden med usb til pc. Det ser ikke ud til DX6i har den mulighed. Der er også lidt andre forskelle, dog ved jeg ikke om det får den store betydning for mig i den sidste ende. Det lyder super hvis de 3 anlæg er fine og jeg ikke går galt i byen med nogen af dem. Så har jeg det jeg lige kan overveje inden jeg beslutter mig. Jeg har også set på lidt billigere anlæg men umiddelbart er det bare de 3 anlæg der tiltaler mig mest.

    Hej Mogens P

    Tak for dit indlæg også smiley
    Jeg er stadig meget i tvivl om hvilket anlæg jeg skal vælge så vil have dit anlæg i tankerne. Hvad pris snakker vi så om hvis det er ? Er der fejl, mangler/ridser ? Hvad er det for en Blade helikopter ?


  • #4   8. mar 2014 Til min scx-10 bruger jeg også en pistol sender. en billig flysky GT3C som jeg har hacket til 8 kanaler. det fungerer rigtigt godt. og jeg har gang i 7 kanaler og den sidste ved jeg også hvad skal bruges til smiley

  • Mogens P
    Mogens P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 2 Svar: 4
    #5   9. mar 2014 Hej igen
    Helikopteren har nogle skrammer, men senderen er som ny.
    jeg regner med kr. 1.000 for det hele. Det hele findes hos en kammerat, der bor i Hvidovre.
    I øvrigt vil jeg også anbefale særskilte fjerbetjeninger. DX6i er en rigtig fin helikoptersender, men jeg vil ikke anbefale den til bil. Der vil jeg måske anbefale dx4s. Den kan du også komme til til fornuftige penge.


Kommentér på:
Hjælp til valg af 2,4 GHz radio anlæg

Annonce