526 visninger
|
Oprettet:
30. nov 2010 Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 8 Emner: 110 Svar: 612
ombygge kanaler på futaba fc18 {{forumTopicSubject}}
Hej
har købt mig sårn en futaba FC-18 hvor der er to kanaler jeg gerne vil have lavet om
det er funktion højre, venstre i venstre styre pind og op ned i højre styrepind dem vil jeg gerne tage signalet fra og køre igennem en ganske almindelig on Off kontakt
har ikke brug for de to kanaler og vil derfor heler bruge dem til noget tænd/sluk af lys
kan det lade sig gøre ?
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 362
de er rimelig billige og du sætte dem bare til som en normal servo.
du kan få dem som 1,2,4,8 kanals
sep 2013
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__40044__Turnigy_TX_Controlled_Relay_Switch.html?strSearch=relay
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 8 Emner: 110 Svar: 612
vil gerne have signalet fra den ene position i pinden lavet om til en on/off kontakt så det der er kanal 2 på sender (venstre pind, fra side til side) bliver lavet om til en on/off så det er den on/off der styre kanal 2 på modtageren
sep 2013
du kan lodde on/off kontakter på istedet for det potmeter der sidder på pinden.
men det ændre ikke at du stadig skal have omsat det signal der kommer fra modatgeren til et on off.
modtageren sender jo et signal ud der varier mellem 20ms til 60ms svarende til 0-100%. der kan man lave en on/off kontakt ved at fjerne tandhjulet mellem motor og potmeter i servoen og lodde 2 modstande ind istedet. see youtube.
hvis jeg har forstået dig korrekt. vil du gerne kunne tænde f.eks lys på modellen.
så min pointe er stadig det er nemmere at købe en on/off kontakt fra hk.
hvis du køber en 1kanals så er det en gang til venstre for on og en gang til venstre for off.
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 8 Emner: 110 Svar: 612
ombygge kanaler på futaba fc18