{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Batteri til Savage flux HP, er 100A "nok" ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Kan læse mig frem til at den skal have min. 4000mAh x 25c = 100A

Jeg har kig på disse 2 batterier:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=38236

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=32637

Zippy, mest fordi det er hardcase, og vil passe godt i holderen.
Men lige akkurart 100A og kun 2C ladning

Nano-Tech, mest fordi det har en høj 5C-ladning og 125A.

Begge priser er i den lave ende af 20$

Hvad tænker i ? A eller B ?

Mvh. Bo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri til Savage flux HP, er 100A "nok" ?
  • #1   9. apr 2014 Nu har jeg ikke i masse forstand på det, men jeg har selv lige ledt efter batterier til en e-revo og jeg har fået af vide at man får mest ud af batterierne hvis man giver lidt mere også køber dem med 60C-135C smiley

    så jeg købte nogen af disse: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32766


  • #2   9. apr 2014 Personligt vil jeg også vælge batterier med et højere C-tal hvis jeg har mønterne til dem. De vil så have mere overskud og kunne køre køligere.

    Husk at hvis du oplader dine batterier med f.eks 2-5C, så forkortes levetiden også. Hvis du "kun" har en 5A lader, så er oplade C-tal egentlig ret ligegyldige smiley


  • #3   9. apr 2014 Hej.
    Tak for Jeres beskeder.
    Så jeg hører Jer sige at jeg skal gå efter lidt højere C-Rating.
    Men synes personligt at prisen for 60C batterier er overdrevet, da man jo kan købe 2 andre for den pris.

    Hardcase er ikke en fordel / ulempe ?

    Mvh. Bo.


  • #4   9. apr 2014 det jo så ens eget valg hvor meget man vil give smiley

    Jeg tænker lidt at hardcase er overvurderet, for når batterierne ligger i batteri boksen er de jo i sikkerhed, og det er jo ikke når de ligger i skuffen at de kommer til skade. hvis du forstår hvad jeg mener.. Jeg ved ikke om hardcase batterier forhindre dem i at puste sig op, lade bedre eller what ever smiley


  • #5   9. apr 2014 Jeg har begge dele til min flux. Det du skal tjekke er om ledningerne fra en hardcase kan være der/komme ud af batteriholderen. Jeg formoder du har moddet dine batteri holdere og skåret væk den sidste del af coveret? Se evt min i min profil. Hvis du ikke har gjort det og vælger at gøre det, er det også vigtigt du sliber/runder kanterne ned så de er runde og ikke skærer i ledningerne.

    Hardcase giver blot ekstra beskyttelse fra sten osv når du kører, de kan ikke holde et batteri fra at puste sig op smiley


  • #6   9. apr 2014 Du skal gå efter det som giver flest A, hvis dit lipo ikke kan levere nok A, vil dit lipo puste sig op, så i stedet for a spare 30 kr i første omgang så brug dem da på nogle lipo som kan levere rigeligt med saft (5000*30c) og køb dem i hardcase,, hvis du evt påtænker a invistere i anden bil evt noget buggy/truggy så kan du jo også bruge dem i disse(disse biler har ikke lukkede bokse til lipo)men du skal så heller ikke købe nye batterier igen, men bare flytte dem over.....

    Mikael


Kommentér på:
Batteri til Savage flux HP, er 100A "nok" ?

Annonce