{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Rengørings middel til 1/5 benzin? {{forumTopicSubject}}

Meget kort spørgsmål.

Hvad bruger folk til gøre deres 1/5 benzin biler rene med?
Er ved gi min den store tur, alle de store dele har været en tur i opvaskemaskinen med held (på nær en tynd Maxam body - den kunne ikke klare det og blev meget deform).
Men hvad bruger i ellers til få opløst skidt med effektivt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengørings middel til 1/5 benzin?
  • #1   16. apr 2014 vand og knofedt smiley og trykluft til sidst til at fjerne de sidste dråber vand igen smiley

• #2   16. apr 2014 Vand og opvaskemiddel..... (glas rens er også helt fint..)

Skal den se fin bling bling ud, til billeder. Så en let tåge med WD40 og en hurtig aftørring.
    Så ser den rigtig fin ud.... Den er dog godt fedtet i nogle dage og samle ALT støv i den tid...

Så jeg vil anbefale at du bare vasker den godt med sæbe.
    Og husker at lejer og den slags ikke har godt af vand..... Fylder du dem med vand/skidt eller sprøjter WD40 ind i dem, så kan du ligeså godt bestille nye med det samme smiley

• #3   16. apr 2014 Mind mig om det næste gang på banen. Så skal jeg hurtigt vise dig hvordan du kan rengøre den rimeligt på Max 10min smiley

• #4   16. apr 2014 Meget gerne Lars

• #5   16. apr 2014 Jeg vil anbefale at du skifter den danske amatørmekanikkers vidundermiddel WD40 ud med noget som ikke indeholder syre, wd40 er et fortrinligt rengørings middel men ganske uegnet til at smøre og rust/vand beskytte med... Brug evt noget sterilt olie ( fåes på spray og er lige så let at have med at gøre som WD)

At nogle har brugt dette i 1000 år "uden problemer" betyder ikke det er guds gave til knejten....

Mvh Brian

• #6   16. apr 2014 netop derfor jeg kun nævnte WD40 til at shine den op.... det er kun bling bling, og gør intet gavn ellers...
    OG nævnte det ved lejerne...

• #7   16. apr 2014 Man sprøjter IKKE wd40 i lejer !! det er fedt opløsende og det man mindst har brug for i lejer..

Eftersom wd40 ikke er bedre til "shine op" end et sterilt olieprodukt... Hvorfor så dog bruge WD40... Jo bevares det er ultra billigt.. Men det er altså de færreste der bruger kassevis hver år... 1 spray holder utrolig længe hos mig ( og bliver brugt til alt fra mc - rc )
    wd 40 er en fantastisk fugtfortrænger i tændingsanlæg og et godt rengøringsmiddel. lad det være ved det. det er blot at få indøvet en ny vane, og ikke gribe den blå dåse hver gang noget piver lidt smiley

• #8   16. apr 2014 Brian...
    Læs nu hvad der er skrevet inden du farer op som en trold af en æske... Der er netop skrevet at WD40 og lejer er et "no go"
    JEg har intet sted skrevet et ord, om at smøre med WD40....
    Tror de fleste er klar over alt det du skriver.... Der er jo tærsket langhalm på det...

Ang at shine det lidt.....
    Ja din fine olie bliver siddende, WD40 fordamper nærmest i løbet af nogle dage (måske også derfor vi ikke bruger det til at smøre med)
    Så hvis man lige skal skyde nogle foto's (som ikke er utænkeligt hos Kenneth. Er det nu ganske fint. Støvet hænger ikke ved efter et par dage, eller man kan sågar blæse et WD40 væk igen, hvis man ikke gider vente...

Og om et olie produkt er sterilt, hvor er det godt at det er sterilt?? Skal du oprere med det???
    Alm syre fri olie er helt fint og lige så billigt som alt muligt andet fint...

For at du ikke skal tro at jeg bruger løs af det.... Så er den lille dåse jeg har stående, nok over 4år gammel...

• #9   16. apr 2014 UPS ... læste din leje anbefaling forkert smiley :'( sorry..

Grunden til at jeg skriver sterilt er at så er man 100% sikker på det er syrefrit, Intet andet.

( jeg er jo en trold. og de farer altså op af æsker, om det er berettiget eller ej smiley )

Kommentér på:
Rengørings middel til 1/5 benzin?

Annonce