{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

michael k
michael k
Tilmeldt:
2. sep 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

det går sgu godt {{forumTopicSubject}}

Øv øv øv øv øv..... Efter at have lyttet til de gode råd fra de flinke mennesker herinde fik jeg faktisk min savage 25 til at gå nogenlunde godt... Og så er alting jo godt...NOT... For efter ikke ret længe ville den kun trække på forhjulene... Eftersom hjulene dreje modsat hvis man dreje på dem manuelt gik jeg ud fra at det var inde i gearkassen det er gået galt... Men da skidtet åbenbart har fået loctite da den blev samlet er chasisset umuligt at få fra hinanden... Er der tips og tricks til at få den møggearkasse af uden at skulle skære bilen i småstykker...??? Fandme en god start på min nye hobby..hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det går sgu godt
  • #1   11. sep 2005 hjulene skal dreje modsat hinanden, det klades diff. hvis de drejer samme vej hedder det fast diff. og er ikke sjovt og køre med med mindre du har tænkt dig og "gravle på sten" . tjeck om det ikke er kardanen der har sat sig eller brækket

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #2   11. sep 2005 Hmmm....Har muligvis formuleret mig forkert..hehe
    Jeg ved godt at diferentialet gør at de drejer modsat af hinanden, og det var også det jeg kostaterede virkede, og jeg fik vist ikke med at fra kardangen og bagud var den også okay, det var derfor jeg konkluderede at det var inde i gearkassen at der var gået et eller andet....

    Så er vi tilbage ved problemet med hvordan fanden man vrider sådan en gearkasse af når jeg ikke kan skille chasisset ad...??? Øv hvor er det altså bare træls for at bruge et jydsk ord....hehe


  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #3   11. sep 2005 Kim: Nej det er når jeg drejer på det ene baghjul det andet kører modsat.. Har købt bilen brugt og den har kørt fint indtil den blev "forhjulstrukken"...Hehe I hvertfald hvad træktøjet angår..

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   11. sep 2005 Aksler okay, kardang okay, men hvis jeg drejer på kardangen manuelt kører hjulene fint rundt, så problemet må jo være inde i gearkassen ikk´.. smiley

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #5   11. sep 2005 jep osse i min.... Men det kan vel ikke være rigtigt at bilen skal skilles ad i atomer for at få sådan en gearfætter af...

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #6   11. sep 2005 det lyder også mest logisk men sådan er det bare ikke.. Ikke så vidt jeg har kunnet se ihvertfald..

  • #7   11. sep 2005 Savage har da kun 2 differentialer !?

  • #8   11. sep 2005 Det kan nemt være dit bag differentiale der er røget. Hjulene kan godt dreje modsat hinanden som de skal når du drejer manuelt rundt. Det skete nemlig også for mig og jeg skilte med det samme differne ad og der var røget et par tænder af tandhjulene, så tjek differne inden du hiver gearkassen af...

  • #9   11. sep 2005 det sker en gang i mellem at den skruge der holder noget af alt der der gear værk sammen.. den der ombraku skruge den løsner sig lidt

  • michael k
    michael k Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #10   11. sep 2005 Efter at have skilt både bil og gearkasse/dif ad har jeg fundet fejlen... Egernet var den der ramte plet... Hehe... Hvorfor fanden tænkte jeg ikke på det...Øv øv, men det er jo så nogen af de lærepenge jeg må af med...Hehe..
    Hvor får man så fat i de der små umbrakoskruer..???

    Nå men i skal sgu være glade for at der kommer sådan nogen som mig der ikke aner en kæft så i kan få lov til at strø om jer med jeres guldkorn, og så se hvem der ramte rigtigt...hehe... Tak for hjælpen gutter. smiley


  • #11   12. sep 2005 Nå...- er rigtig ked af at jeg først læser dit indlæg nu, da jeg lige har haft samme problem for små 14 dage siden med min HPI bil. Kasper, min ven, havde det samme med hans Savage for et lille mdr siden, men nu er skaden jo sket og du er så sikkert blevet klogere på hvordan sådan en bil så ser ud inde i gearkassen, om man så må sige..
    Sørg for at lime skruen og køb et par ekstra ombraku-fyre når du kan komme til det, for det er sikkert ikke sidste gang det sker..

    Held og Lykke med det.

    Vh

    Rasmus


Kommentér på:
det går sgu godt

Annonce