{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Reservedel til Savage Flux Diff. {{forumTopicSubject}}

Hej.
1)
Jeg er ved at overhale mine diffs. og kan se de tynde skiver bag de store tandhjul der trækker hjulene. Er bøjede og har hårfine revner.

Ifølge manualen følger de kun med hvis man køber en Diff. case komplet ?!
Ved i om man kan finde dem alene ?!

2)
De 2 lejer der sidder på hver side af diffet. hvor tit skiftes de ?
Ja det ene var helt smadret, så det giver sig selv.
Men er det hver gang diff'et inspiceres, hver 2-3. gang, hvad har i erfaring for ?
Synes squ det er svært at mærke om det er "lidt" - "Lidt mere" eller "meget slidt" på de bette lejer.

Mvh. Bo.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservedel til Savage Flux Diff.
  • #1   19. maj 2014 1. tjek manualen for en beskrivelse af de shims. Egentlig er det størrelsen du er ude efter. Så kan du søge på nettet efter nogle nye. Tjek hos f.eks iccom.dk og kullagergrossisten.se - søg på mål f.eks 0.2x3x5

2. De skiftes når du mærker slør i dem eller f.eks hvis de ikke frit kan dreje. Jeg bruger ikke selv længere tid på at rense lejer da de er ret billige og vælger blot at udskifte dem. Igen, søg på de to ovennævnte websider for nye lejer. Specielt den svenske har mere eller mindre alle størrelser.

• #2   19. maj 2014 Hej.
    Det fremgår nok ikke helt klart at det er de "shims" inde i dif. Hvor tandhjulene glider på.
    De udvendige shims ved lejerne kan man nemlig godt få for sig selv.

Men dit budskab er helt klar smiley

Mvh. Bo.

• #3   19. maj 2014 De sims som sidder inde i diffen ha jeg nogle a hvis du ikke kan finde nogle, mener de er 16x6x0.2 bruger dem selv bag tandhjulet i diffen.....

Mikael

• #4   19. maj 2014 Hej Tak for de links. Det er da markant billigere end HPI's priser.
    Så tror jeg også bare at lejer er nogle man skifter sammen med Diff overhaling.

@Michael: Hvis du har nogle du kan undvære så er jeg interesseret.
    Skriv hvad du kan undvære og en pris, så finder vi ud af noget.

Mvh. Bo.

• #5   19. maj 2014 Skiverne er 6x19x0,2 og ja de kan kun købes sammen med hele diff huset til 113kr jeg er selv meget irriteret over det for de skiver er klart det første der bliver slidt ned i diffen!!! Jeg sidder i presis den samme situation som dig!!! Begge mine diffs skal have skiftet de skriver.. Jeg købte min flux for 5 måneder siden og som sagt er skiverne i begge diffs færdige men intet andet er slidt så det er pænt øv at skulle købe to nye diff huse til 226 kr for at få 4 nye skiver smiley

• #6   19. maj 2014 Jeg har nogle skiver/sims som jeg selv bruger i mine biler og de er 12x6x0,2 og de virker fint, kan godt sælge nogle af dem hvis det er....

/Mikael

• #7   19. maj 2014 Dejligt at høre at mikael har prøvet nogle mindre skiver!! Jeg har også selv overvejet at bruge nogle mindre.. Der sidder en skive inde i gearkassen i savage Fluxen der er 6x15x0.2 dem kan man godt købe! Dem har jeg selv bestilt og og vil prøve at bruge!! Der får du 6 eller 8 skiver for 30kr det er part nr. 86972 til savage flux:-)

• #8   19. maj 2014 De dækker næsten hele spider gearet og støtter det godt:)

Kommentér på:
Reservedel til Savage Flux Diff.

Annonce