Affjedring {{forumTopicSubject}}
Hej RCG
Hvis jeg gerne vil have bedre dæmpning i mine støddæmpere er det så bare olien man skifter? Og hvilket skal man bruge?
Er det nødvendigt at købe nye støddæmpere?
Jeg har en traxxas stampede 4x4 vxl
Tak:)
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 27 Svar: 167
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
Du kan se om bilen kan rejse sig i affjedring efter du har trykket den i bund.
maj 2014
Mange tak for hjælpen:)
jun 2011
Istedet for tykkere olie kan du også skifte stempler til nogen med mindre eller færre huller. Der er rigtig mange ting der kan ændres ved dæmpere.
Prøv dig frem så kan du nok få det til at virke.
maj 2014
Ja må bare få købt det olie og prøve det af:)
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Olien, sammen med hullerne i stemplerne (inden i dæmperne), bestemmer hvor hurtigt dine bærearme kan bevæge sig op og ned. (selvfølgelig har fjederen også meget af sige, det er et sammenspil)
Fjederen betemmer hvor hård bilen er at presse ned. (hårdere fjeder vil selvfølgelig få bilen til at hoppe noget, hvis olien er for tynd)
Plast dimserne bestemmer hvor "høj" din bil skal have... og ikke andet
Håber det gav llidt mening... Er MEGET simpel sagt.. der er mange andre faktorer der også spiller ind....
maj 2014
Det der gør det lidt svært er at jeg INGEN erfaring har så ved ikke helt hvor jeg skal starte da jeg ikke har lyst til at bruge for mange penge på det;).
Jeg har jo ingen ide om hvor meget et skift fra olie 30 til 40 gør, men det er der jo kun en måde at finde ud af på:).
Igen tak for de gode svar:)
jun 2011
Jeg har selv rodet med opsæt af rc biler i mange år og har stadig masser af ting at lære.
Husk kun at ændre en ting af gangen. Ellers ved du ikke hvad der gør forskellen.
Affjedring