{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Tilmeldt:
24. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Associated SC10 Differentiale holdbarhed {{forumTopicSubject}}

Hej RC-galleri,
Så fik jeg behov for at lave min første tråd herinde.
Jeg er den normalt glade ejer af en Team Associated SC10 lign. denne: (link fjernet) Den er dog sidenhen blevet opgraderet med Savox Servo samt dette motor/esc sæt: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__25137__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushless_Power_System_3000KV_80A.html

Jeg har en gearing der hedder 24T Pinion og 78T Spur, men har oplevet problemet før jeg skiftede gearing også.

Den spiser simpelthen sit Gear-Differentiale hurtigere end jeg kan nå at renovere dét og har netop gjort det med 3 sæt i alt. Jeg har renoveret med et Associated Gear Diff Rebuild kit da der ikke er noget synlig slitage på de plastik tandhjul som er på diff huset.

Jeg er lidt i vildråde omkring hvad der skal gøres, og problemer opstår også selvom jeg har en "løs" slipper justering, jeg overvejer om et skift til kugle baseret differentiale vil løse problemet? Jeg synes dog ikke at kunne finde noget tydeligt svar ved at tjekke diverse fora.
Jeg har kugle-diff i min Yokomo B-Max2 som kører upåklageligt med 13,5T motor hvilket er grunden til at jeg overvejer dette.

SC10'ens brug er primært bashing men også lidt på bane (indendørs/tæppe)

Jeg håber virkeligt at i har nogle gode råd til hvad der kan være i vejen.

Hilsen en rookie indenfor RC


Kommentarer på:  Associated SC10 Differentiale holdbarhed
  • #1   31. jul 2014 Kørte med 7.5t i min sc10. Har du fyldt nok diff olie i og hva tykkelse ?

  • #2   31. jul 2014 Hej Jesper

    Jeg har 3 stk sc10'er og har aldrig oplevet problemet..
    Har dog smadret flere kuglediff og skiftet derfor til geardiff som har holdt lige siden, og den har fået max tæv med 3500 kv motor uden problemer....

    Har dog smadret idle gear tit, og derfor skiftet til stål...

    Er det de 3 små tandhjul eller de 2 større som sidder på outdrives...

    Måske har du ikk shimset det rigtig op...!!!


    profilbillede
  • #3   31. jul 2014 Ja som mark siger:hva med olie..
    Jeg kører med 3000-5000 wt


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   31. jul 2014 @Mark L: Jeg har brugt 6000 wt olie i Gear Diff'et efter anbefaling fra min forhandler, jeg har fyldt det op de 2 gange jeg har renoveret så det er kommet ud af skruehullerne til at lukke med.
    @Turbo T: Jeg har kørt lidt med nogle gutter fra RC-Akademiet i Them hvor der er flere associates og jeg er tilsyneladende den eneste der har problemer med Diff. Jeg har stål Idle gear pin og et idle gear i reserve, men det har jeg endnu ikke kunnet ødelægge.
    Jeg har ikke shimset de 2 "kryds" inde i diff'et op, det kunne jeg se ikke var gjort i original opsætningen, så det har jeg ikke skænket en tanke må jeg tilstå. Skal der shims på i yderkanterne af dem for at sikre de bliver helt inde ved tandhjulene i siderne?


  • #5   31. jul 2014 Dengang jeg havde min sc10, æd den 4 diffs på 3 mdr. , så skiftede jeg over til kugle diff og det spillede maks..

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   31. jul 2014 Var det også din oplevelse at de store tandhjul inde i Diff'et gik til? Hvilket underlag og hvilken kørestil havde du? smiley

  • #7   31. jul 2014 Yep.. smiley

  • #8   1. aug 2014 Det er flere år siden jeg samlede de geardiff, så kan ikk huske med shims, men samlede det efter manual, og har ikk sat xtra shims i, det kan jeg da huske smiley

    Vi var en del der kørte på gulvtæppe bane, og der holdt kugle diffet ikk længe, også selvom det blev skilt af jævnligt og slebet og skiftet kugler.

    Syntes kuglediffet, er for lille og spinklet, kuglerne er små...
    Der er ret meget pres på med de lidt større sc hjul..

    Nu kører jeg kun på bane,den består af jord, betonfliser og gulvtæppe..



    Du må spørge de andre du kører sammen med i them....


Kommentér på:
Associated SC10 Differentiale holdbarhed

Annonce