{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Omvendt fremad/bak - LRP Brushles combo {{forumTopicSubject}}

Hey hey.

Er netop startet op igen efter nok tid til Brushless og LiPo er nyt og spændende.

Jeg har købt dette kit da jeg kunne strippe en gammel for det meste elektronik:
http://www.jemodels.com/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=MOD-FTX5535

Og har købt denne motorkombo:
http://dk.midhobby.com/produkter/123-combo-saet/32718-lrp-brushless-combo-spin-super-vector-k4-105t/

Problemet er bare, at motoren vender forkert ift gearing, så frem og tilbage er omvendt.
Da jeg nærstuderede manualen står der følgende:
"Motor runs in reverse when accelerating forward on radio - Model with reversed gearbox! - Can not use a sensored brushless system!"

Betyder det så at jeg har gjort i nælderne og købt et forkert sæt?
Hvorfor kører en sensored brushless lige præcis modsat af en uden sensor ? Eller er det fordi man kan flippe den?

Jeg valgte netop at køre turen til MidHobby, for at kunne spørge en af sælgerne, da jeg ikke er 100% hvordan brushless fungerer, og forklarede hvilken model det skulle bruges til og om der var nogle særlige forholdsregler.
Nåede lige at glæde mig til 2 ugers ferie med masser af R/C sjov


Kommentarer på:  Omvendt fremad/bak - LRP Brushles combo
  • #1   31. jul 2014 er 99,9% sikker på at du bare skal programer din esc til og køre den anden vej,
    fulgte der ik et program kort med


  • #2   31. jul 2014 Nej ikke til denne model, iflg manual kræver omprogrammering en usb adapter
    Og den er umiddelbart kun til at opgradere softwaren


  • #3   31. jul 2014 Hmm jeg vil nu mene at på alle sensor styret brushless motore der vender man retningen på motoren ved og programer det i esc opsætningen,
    der er jo et hav af opsætnings muligheder på en esc til en brushless motor


  • #4   31. jul 2014 Det skal nok passe jeg fik købt lige dén uden programmerings muligheder.
    Det er også en underlig formulering i manualen, hvordan skulle jeg vide den ville vende forkert i den model, opsætning med gear og motor er ret normalt.

    Jeg sidder og googler i vildskab efter noget med programmering, fandt nogle trick med at hive sensor kablet og vende stikkene, men ESC melder fra med det samme jeg tænder.


  • #5   31. jul 2014 altså jeg bruger billige brushless esc fra hobbyking og selv dem kan man programer

  • #7   31. jul 2014 Det er ikke alle sensor-ESCer der kan vende kørselsretningen.

  • #8   1. aug 2014 Har du kigget på din fjernstyring om der har en Throttle Normal/Reverse? Det kan også nogen gange være årsagen

  • #10   1. aug 2014 Har prøvet at vende kanalen, men så passer neutral ikke. Har prøvet at "snyde" ESC så jeg kan vende kanalen bagefter, men det virker ikke.
    Har også taget kontakt til MidHobby, så må jeg tage ind til dem og vise dem problemet.


  • #11   1. aug 2014 Vend kanalen på senderen og så skal du kalibrere radiosættet og esc igen. I den rækkefølge.

  • #12   1. aug 2014 Har lige prøvet det igen, men ESC er ligeglad. Hvis jeg vender kanal på fjernstyring, og indstiller ESC ender det i samme resultat uanset indstilling af fjernstyring.
    Hvis jeg indstiller ESC og derefter vender kanalen, kan jeg få den til at køre den rigtige retning ift fjernstyring, men så er "fremad" bak og kun 50% kraft og jeg mister bremse funktion. Ikke lige optimalt.
    Men det virker til ESC er kodet til at køre motor i én retning fremad ligegyldig input. Den indstilling kan jeg ikke snyde mig forbi.

    Til info bruger jeg min gamle Acoms Technisport 2-kanals fjernstyring, ikke en ny 2.4ghz
    Hvis en ny fjernstyring kan hjælpe, køber jeg gladeligt en.


  • #13   4. aug 2014 Mysterie opklaret.

    Jeg har været så heldig at få en buggy med omvendt gearkasse, og denne LRP motor med sensor kan kun køre én retning ift indstilling.

    Købte en ny motor uden sensor med tilhørende esc og vendt polerne efter opsætning.


Kommentér på:
Omvendt fremad/bak - LRP Brushles combo

Annonce