{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Hvad er den store forskel? motor {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har undret mig lidt over hvad den store forskel igrunden er på de forskellige motorer selvf. kan de have forskellig kv. Men
hvis man f.eks tager disse to motorer som eksempel, med samme KV. hvad er så forskellen, udover prisen og farven smiley -

HPI Racing's Flux Tork 2200Kv brushless motor #100685:
Max Input Volts: 25.2V
Amp Rating: 120A
Weight: 424g (15 oz)
Motor Diameter: 39.98mm (1.6")
Motor Diameter: 41.78mm (1.6") with fins
Motor Length: 75.18mm (3")
Shaft: 5mm (0.20")
Bearings: Oversize ABEC-1 front and rear
Connector: Female bullet type, 6.5mm

eller en

Leopard 4082-B/1.5Y *2200UpM/V

handgewickelt
Neodymmagnete
4-poliger Rotor (gewuchtet und armiert)
12-slot Stator
Hochwertige Lager
Gehärtete Welle
50.000UpM Drehzahlgrenze
Verschraubtes, vorderes Lagerschild
Technische Daten :
Gewicht 485g
2200 UpM/V
max. Belastung 150A
max. Spannung 6S
max. Abgabeleistung 3500W
Innenwiderstand 0,0063O
Leerlaufstrom 2.5A

Hvad er den store forskel på de to motorer, de har samme kv og begge 4 pols,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er den store forskel? motor
  • #1   17. aug 2014 Hvis man ser bort fra de specs du selv lige har smidt, så kan forskellen i praksis, betyde, at den ene kører køligere end den anden, har bedre bund eller måske køre hurtigere...

    Du skal jo huske på, at producenterne laver motorene på hver deres måde, og forskelle kan ligge i mange ting, som materialevalg til mere eller mindre alt i motoren, hvilke lejer der bruges, magneternes evner, ledning af strømmen, vægten i rotor, evt. Timing, ja der kan være maaange ting..

    Hvis du vil vide mere, så er jeg ikke typen du skal snakke med, for med hensyn til motore, så tænker jeg SLET SLET ikke så meget over det..

    Mine kriterier er at de skal køre godt, køligt, hurtigt og så skal de helst ha en fornuftig sammenhæng mellem pris og egenskaber...


  • #2   17. aug 2014 Det kom ud af at min ven og jeg snakkede om hvilken motor der ville køre hurtigst når nu vi begge havde præcis samme pinion/spur og motor strls dog forskellige mærker, min er leoparden og hans er Hpi'en - Men det umiddelbare var også som du siger, forskellige materiale, modstand, lejer osv. men hvilke Tal/specifikationer skal man kigge efter for at se hvor stor modstanden f.eks er i motoren, Man må da kunne aflæse mere nøjagtigt hvor god motoren præcis er i forhold til de andre 2200 kv motorer, der er jo også en del forskel i prisen smiley

  • #4   18. aug 2014 Ja okay men hvorfår rådede folk så mig til at vælge Leo4082 istedet for t8 fra tekin, hvorfor, hvad er den store forskel,. :b

Kommentér på:
Hvad er den store forskel? motor

Annonce