{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Martin B
Martin B
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 40

Cr-tuned HBX Bonzer {{forumTopicSubject}}

3 spørgsmål

1. Passer en tamiya cr-tuned motor 35t sammen med min originale esc?
2. Vil det give en mærkbar forskel
3. Har i bedre forslag?

Bonzeren har fået stål kuglelejer all around, speed tuned gear set og Carbon aksler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cr-tuned HBX Bonzer
  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2014

#1   22. aug 2014 Nåh ja... Jeg glemte lige at sige at det er fart jeg er ude efter...

• #2   22. aug 2014 hvis det er far du er uder efter er det så ikke smartere at vælge noget med færre turns? 35T vil give dig masse af træk, men ikke top fart, den som sidder som standard i en HBX er vist omkring 21T. Det er fx også derfor man ser motore ala 6-8T i TC biler, de skal kører max stærkt, og skal ikke skubbe så meget da de kører på flad asphalt, men hvis du gerne vil have fart og kører på ikke asphalt skal du lidt højere op for at den stadig kan trække sig fri. På min burger jeg en GP 19 Turn ICT stock NL og en Robitronic speed2star 12T touring edition (god ide at skifte HBX'en ud) på min TL-01 offroad, man kan sagtens finde folk herinde som har noget liggende som du kan bruge til okay billige penge.

Tror ikke at standard esc'en vil kunne trække en 35T da de trækker MEGET strøm

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2014

#3   22. aug 2014 Hva hvis jeg køber ezrun 9t eller 13t motor og esc..
    Jeg ved godt der står til onroad, men nu skal jeg jo heller ikke ligge og køre offroad med den... Hva siger de kloge?

• #4   22. aug 2014 Slå Hbx bonzer op på YouTube.
    Her er der eksempler på bilen med brushless motor sæt.
    Men jeg ville ikke ofre det.
    Bonzeren er bygget af alt for billigt plast dele og hele chassiset er af hårdt plastik der flækker ved det mindste hårde kontakt.

Men Gør dine egne erfaringer. smiley

• Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    aug 2014

#5   22. aug 2014 Jeg er ikke bange for om noget af plastikken smadrer eller gear eller andet på bonzeren... Dele får man kastet i nakken til sådan en...

Jeg er mere bange for at brænde motoren af

Hvad ville være bedst 9t eller 13t?

• #6   22. aug 2014 Hvis du vælger brushless skal du også vælge lipo batterier og lipo lader.
    Ved heller ikke om du kan få lipo batterier der kan være i den ovale batteri kasse

• #8   22. aug 2014 tag en 13T da du ellers vil flå den fra hinanden, jeg prøvede at sætte en 4300KV (9T) I min og jeg har stadig ikke fundet helt ud af hvad der gik galt med differentialet foran :S

• #9   22. aug 2014 Du kan jo altid starte med denne her:
    http://www.rcgalleri.dk/marked/elektronik/125711-brushed-motor-saet

• #10   22. aug 2014 Så vidt jeg ved er standardmotoren på 27 turns og ESC'en kan klare ned til 19 turns. Som der bliver skrevet, vil du ikke få noget fart ud af den motor, du har kigget på. Enten kan du tage den billige vej og finde en motor ned til de 19 turns (måske lidt over). Ellers skal du finde en ny ESC også og måske gå brushless, som slet ikke behøver at rive bilen fra hinanden. Hvis du går brushless vil det være oplagt at købe LiPo, men det koster igen. Evt. kig på Hobbyking.com, hvor du kan få det hele til meget rimelige priser.

Hvis du bare vil have lidt mere fart i bilen nu og her, har jeg en Tamiya Sport Tuned motor til salg. Den vil kunne bruges til at give lidt mere fart - specielt sammen med en lidt højere gearing. Den kan bruges med din nuværende ESC. Denne bil har sådan en motor monteret: http://www.youtube.com/watch?v=QZmOherxdeM
    Så kan du selv vurdere, om det går for langsomt smiley

Kommentér på:
Cr-tuned HBX Bonzer

Annonce